Gå til innhold

Ville du tilgitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du hadde fått vite at din venn/venninne hadde prøvd seg på din kjæreste på fest ville du fortsatt eller forkastet dette vennskapet? Er det i en slik situasjon OK å gi fylla skylla? Hadde DU kunnet tilgi noe slikt om din venn viste skam og anger? 

Anonymkode: 60194...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

Hadde ikke tilgitt. Hva skal jeg med en venn som når som helst kan prøve å komme i buksa på kjæresten min? 

Fyll er dårlig unnskyldning. Men i så tilfelle- hadde vennen tenkt til å aldri drikke igjen så dette ikke vil oppstå på nytt i fremtiden?.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at slik vulgær, udannet og tacky oppførsel er noe jeg syntes er direkle kvalmt og flaut, og at jeg ikke har noen interesse av å ha slike venner som prøver å ødelegge livet mitt og som syntes utroskap er greit. 

Hadde såklart dumpet hun som veninne, ikke et spm engang. Sånne er ikke verdt en døyt

Anonymkode: f493b...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt ett stygt oppgjør, men kunne tilgitt hvis den andre la seg flat.

Anonymkode: 56377...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennskapet hadde vært over med engang. Man må kunne stole på vennene sine, pluss at dette handler mye om respekt også. Om det er alkohol eller rus inni bildet har null betydning for meg, det er like ille å gjøre uansett og synes det egentlig er verdens dårligste unnskyldning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aloe_Vera skrev:

Vennskapet hadde vært over med engang. Man må kunne stole på vennene sine, pluss at dette handler mye om respekt også. Om det er alkohol eller rus inni bildet har null betydning for meg, det er like ille å gjøre uansett og synes det egentlig er verdens dårligste unnskyldning.

Enig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt ett stygt oppgjør, men kunne tilgitt hvis den andre la seg flat.

Anonymkode: 56377...116

Enig i at det burde være rom for tilgivelse. Alt er ikke svart/ hvitt. Av og til bør folk få en sjanse, men selvsagt bare om de er oppriktig lei seg for det de har gjort.

Anonymkode: 60194...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg selv som ganske tolerant, men... jeg skjønner ikke hvordan dette kan være en feiltakelse? Jeg har heldigvis aldri vært i nærheten av en sånn situasjon, og venninnene mine har veldig ulik smak som meg. Men gud. Hvis jeg hadde trengt å frykte dem når jeg ikke var tilstede, så ja - Lojalitet er noe av det viktigste hos en venn, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kunne tilgitt om hun var lei seg. Men vennskapet hadde nok aldri blitt det samme for hun hadde mistet min tillit, men ett overfladisk vennskap hadde vi kanskje reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke ! Prøver man ser på kjæresten til venninda si, uansett hvor full, så er man pokker ikke noe venninde! 

Anonymkode: 4e589...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi? Ikke faen. Er den vennen/venninna så hypp på å få noe at de prøver seg fordi de ikke fant noe selv så har jeg ingenting til felles med de. 

Var det kjæresten som prøvde seg, ville h#n blitt dumpa.

Anonymkode: 908c0...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er ikke svart/hvitt, dersom venninna mi hadde en god forklaring og viste oppriktig anger, og at oppførselen videre viser at hun virkelig angret, så kunne jeg nok tilgitt. Og det kommer også an på hvor god venninne dette var. Noen venninner er det verdt å ta vare på tross noen feilskjær, mens andre kan man la gå. 

Anonymkode: fcc7c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...