Gå til innhold

Lånekassen - får man bare søke ut nedbetalingsutsettelse for 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Driver å leser meg litt opp på nettsiden til lånekassen, angående dette med nedbetaling osv. Jeg skal utsette nedbetalingen min, da jeg fortsatt studerer men uten studiestøtte. Det står at man kan søke om betalingsutsettelse inntil 6 måneder fram i tid. Vil dette da si at jeg må begynne å betale ned på lånet etter 6.måneder?

Anonymkode: f031f...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når 6 måneder har gått, kan du søke om 6 nye måneder :)

Skrevet

6 mnd om gangen, totalt 3 år i løpet av nedbetalingstiden.

Anonymkode: 6b90e...ea5

• Liker 1
Skrevet

Okei, tusen takk. 

Får jeg automatisk beskjed om at 6 måneder har spasert eller må jeg selv holde orden på det? Greit å vite :) 

+ Når det gjelder omgjørings lån, hvis jeg søker om nedbetalangsutsettelse før lånet har blitt omgjort til stipend, må jeg søke om ny utsettelse (for det lånet jeg ikke klarte å få omgjort til stipend) eller regner lånekassen med at jeg ønsker å utsette det lånet også?:) Litt vrien spørsmål, men håper dere skjønte hva jeg spurte etter her. 

Pluss, jeg vil vel ikke få faktura etter at jeg har søkt om utsettelse og fått det innvilget? (Hvordan vet jeg at jeg har fått utsettelsen innvilget, får jeg beskjed om det noe sted?:) 

Helt ny på dette, leser meg opp på det nå, og det jeg ikke skjønner helt eller ikke finner svar på spør jeg om her. Men, skal ta en telefon til lånekassen imorgen med alle mine spørsmål, men setter fortsatt pris på gode svar her :-) 

Skrevet

Du må passe på selv.

Logg deg inn på lånekassen.no der står alt du trenger. Det står status på søknader og svar får du også der.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må passe på selv.

Logg deg inn på lånekassen.no der står alt du trenger. Det står status på søknader og svar får du også der.

Hei!

Okei, da skal jeg selv gjøre det :-) Er det bare å gå inn igjen etter 6.måneder og utsette betalingen på nytt? :) 

Den er grei, nesten som da vi måtte sende inn dokumentasjon på "bokontrollen". Da skal jeg følge ekstra nøye med :) 

Men vet du om dette med faktura? Hvor får man første regninger, per e-mail eller i postkassen? :-) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Okei, da skal jeg selv gjøre det :-) Er det bare å gå inn igjen etter 6.måneder og utsette betalingen på nytt? :) 

Den er grei, nesten som da vi måtte sende inn dokumentasjon på "bokontrollen". Da skal jeg følge ekstra nøye med :) 

Men vet du om dette med faktura? Hvor får man første regninger, per e-mail eller i postkassen? :-) 

Jeg venter til jeg får regning igjen og så søker om utsettelse. Hvis du har Digipost tror jeg du får den der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...