Gå til innhold

Stadige seksuelle anstøt fra svoger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et dilemma jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Kanskje hjelper det å lufte det her. 

Siden jeg ble skilt for 14 år siden har svogeren min prøvd seg. Første gang hadde jeg drukket for mye og han var snill og tilbydde seg å følge meg til en drosje. Så fant han at han nok burde følge meg hjem, så måtte han bli med inn, hjelpe meg i seng. Jeg sa hele veien at det var helt unødvendig. Da han begynte å ville kle av meg nektet jeg.Han gav seg ikke. Han la seg til slutt over meg i sengen og begynte å kysse og beføle meg. Jeg protesterte fysisk og muntlig og han gav seg til slutt. Jeg husker ikke hva han sa. 

Siden har han prøvd seg når han får mulighet, med søsteren min rett ved. I stedet for å rope eller åpent si noe blir jeg bare livredd at noen skal oppdage det, Det er sikkert grunnen til at han fortsetter. Nå sist var det mens min samboer var der også. I det siste har det begynt å tære på. 

Jeg har unngått situasjoner der jeg må være med han så godt som mulig så det har ikke vært særlig ofte. Søsteren min har alltid kommet alene på besøk. Nå har hun dessverre funnet ut at vi bør være mer i lag, også med han.  Vi besøkte dem på hytten deres med mine to ungdomsjenter og broren min og konen da han fulgte etter meg på badet.  

Nå skal de komme hit en helg og jeg kjenner jeg blir kvalm ved tanken.

søsteren min har vært i lag med denne mannen siden hun var sekten, har to barn med han og er veldig avhenigig av han. Jeg Klarer ikke tanken på at hun skulle finne det ut. Ikke ungene hennes eller resten av familien heller kjenner jeg. Hadde søsteren min fått vite noe vet jeg at hun hadde snakket overalt. Har aldri klart å holde noe stille. Dessuten har svogeren min også alltid klart å bortforklare alt han gjør og legge skylden på andre, og kanskje fordi hun ønsker det har hun alltid trodd på han. 

Nå sliter jeg med å sove og han og situasjonen svirrer konstant rundt i hodet og ødelegger livsgleden min, 

men hvordan løser jeg det ? Noen forslag ??

Anonymkode: f3ff6...6ef

Videoannonse
Annonse
Gjest Walkingdead
Skrevet (endret)

Dette er jo helt på trynet og ekkelt av svogeren din. At han ikke gir seg når du er så tydelig. Du må si ifra. Kan du ikke ta søsteren din på tomannshånd? Har du ikke sagt ifra til samboeren din heller?

Endret av Walkingdead
Skrevet

Det første du beskriver er på randen til voldtekt. Det er klart overgrep og han kunne fint vært anmeldt. Men jeg forstår at situasjonen kanskje gjør det vanskelig...

Du kan i alle fall ikke finne deg i dette. Du må sette ned benet ovenfor han, eller virkelig ta en alvorsprat med søsteren din, du kan ikke fortsette å omgås han!

• Liker 7
Skrevet

Hvis du ikke vil ta det med din søster eller han, fortell det med din samboer og la samboer ta et oppgjør med han på tomannshånd om hvor forbannet syk han er i hodet: både i forhold til deg og din søster. 

Anonymkode: e5593...b10

• Liker 7
Skrevet

Det er på tide at du forteller henne dette slik at hun kan dumpe han. For hun vil vel ikke ha en slik fyr? Han har garantert forsøkt seg på andre også.

Anonymkode: c38f9...d1e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt rett ut til søster at jeg nekter ha noe sosial omgang med noen som har utført ett voldtekstforsøk av meg selv, og i allefall aldri i livet latt denne mannen kommet i nærheten av tenåringsjentene i familien! 

Anonymkode: 2f814...530

• Liker 6
Skrevet

Dette høres ut som trakassering.

Jeg hadde tatt en prat med min søster og sagt at jeg dessverre måtte kutte kontakt med ham av hensyn til at han oppfører seg ekstremt ugreit. 

Det kan jo hende at du mister kontakt med din søster, men jeg ser ikke helt hvordan du kommer unna å fortelle det til henne.

Anonymkode: 2d4b6...287

• Liker 2
Skrevet

Tror du virkelig at søsteren din ønsker at du skal gå rundt og tåle noe sånt for deres skyld, år etter år? Hvis hun er glad i deg så ønsker hun ikke det. Vær ærlig med henne. Si det som det er, eller skriv et brev hvis det er lettere. Forklar at du ikke ønsker å være med på ting hvis svogeren skal være tilstede.

Alternativ nummer to dersom du skal fortsette å omgåes han må være å ta selvforsvarskurs. For det er det du må gjøre når han forsøker på noe, du må forsvare deg selv! Skrik høyt NEI IKKE TA PÅ MEG og gi han et spark i ballene. Øv og øv på det på forhånd helt til du gjør det automatisk når du må. Det er en 100% riktig reaksjon, og du trenger ikke tenke over det et sekund. Det er han som ødelegger for seg selv, kona og familien deres ved å oppføre seg på denne måten. Det er fullt og helt hans ansvar, ikke ditt.

Anonymkode: de688...535

• Liker 8
Skrevet

Er de døtre de har? Hva om han misbruker dem seksuelt? Eller begynner å gjøre det når de blir tenåringer?

Anonymkode: 12f5b...215

• Liker 2
Skrevet

KLAPP til han neste gang han går over grensa og si strengt at det var siste gang og neste gang sier du fra til kona hans! 

Send han strenge blikk hver gang han prøver å flørte eller gjøre noe på kanten med andre tilstede. 

Anonymkode: c7e97...09b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er de døtre de har? Hva om han misbruker dem seksuelt? Eller begynner å gjøre det når de blir tenåringer?

Anonymkode: 12f5b...215

Det er langt mellom trakassering av voksne damer og voldtekt av barn. Veldig langt.

• Liker 5
Skrevet

Kan du ta et lydopptak av det som foregår, når han prøver seg? Og ta en prat med søsteren din, og deretter spille av lydbåndet så hun får høre hvordan han oppfører seg og hva han sier i disse situasjonene?

Anonymkode: 7774b...df7

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det virker som du slipper han altfor for langt innpå deg før du sier fra på en måte han skjønner. Ikke vær redd for å være "uhøflig". Rop f.ex: "Hva i helvete er det du driver med, følger du etter meg på BADET???"

Det ar du er redd for at søsteren din skal få vite for en kødd han er roper høyt varsko for meg. DU skal ikke dekke over at han oppfører seg som en dritt. Han utnytter nettopp dette at du er redd for at andre skal få vite. Han tenker nok at hvis han klarte å "overtale" deg til sex så er det ingen som fikk vite det! IKKE dekk over for han!

Anonymkode: b3557...8aa

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker også du må si ifra veldig sterk at du ikke vil dette. Det er selvfølgelig langt over streken fra han sin side. Både at han er opptatt, men også at du ikke ønsker dette. Er dette bare når han er full? Noen mennesker blir griser i fylla. Ikke at det er en unnskyldning, men kanskje du kunne tatt en prat med han når han er edru. Hvis dette også skjer når han er edru så må du si klart og tydelig fra at dette ikke er greit når det skjer.

Hvis du har sagt ifra tydelig, må du sette deg ned med søsteren din. Hvis hun ikke tror deg får dere avtale å møtes så kan hun gå etter dere, og se med sine egne øyne. Ja, det er kjipt å være en slik budbringer, men vil du at søsteren din skal være sammen med en slik fyr? 

Anonymkode: e3651...2f4

Skrevet

Lydopptak. Og klapp til han. Hadde ikke nølt med å gi han en rett på trynet faktiskZ

Anonymkode: b2e7c...e0e

• Liker 4
Skrevet

For en ekling!!

Bli sint! Ikke flykt fra han, det bare trigger han til mer upassende atferd og flere forsøk.  I hans hode "KAN det jo hende du "gir etter" til slutt!?"

Han kommer ikke til å gi seg før du setter skikkelige grenser eller unngår han helt.

Det at søstra di bestemmer at dere alle skal møtes, kan du omgå ved at det stadig ikke passer eller at du plutselig blir syk osv. Så får du til små drop in turer, kafe etc - bare med henne.

Hvis dere møtes alle så passer du på å sette deg til sist, lengst vekk fra han. Få mannen din til å tilfeldig bli med når du skal på do etc. Gjør besøkene så korte og sjeldne som mulig. Planlegg og øv på hva du kan si og gjøre når han prøver seg! 

Men først og fremst må du løse dette med grisen av en mann hun har, om nødvendig med hjelp av din samboer. (Det beste er uten.) Men det må løses en gang for alle, hvis ikke vil han alltid ligge å luske der i bakgrunnen. 

Så må du laste ned en lydopptak app. Den kan du ha klar på mobilen og sette igang litt før du kommer inn i rommet, og legge i lomma eller i veska med avskrudd skjerm. Test ut og øv deg hjemme. Du hører alt klart og tydelig og det er veldig deilig å ha bevis for det som blir sagt! Nesten som å ikke være der alene/ha et vitne!

Lykke til:hug:

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, duplexx skrev:

Det er langt mellom trakassering av voksne damer og voldtekt av barn. Veldig langt.

Nei, det er to sider av samme sak lærer vi om i #metoo-kampanjen.

(jeg er enig med deg altså)

Anonymkode: 79dd2...72f

Skrevet
11 timer siden, duplexx skrev:

Jeg er uenig. Har du først tøyd grensen for hva du kan utsette andre for seksuelt, så kan den grensen bli tøyd igjen og igjen. Spesielt hvis du ikke blir stoppet.

Anonymkode: ce798...3fa

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig. Har du først tøyd grensen for hva du kan utsette andre for seksuelt, så kan den grensen bli tøyd igjen og igjen. Spesielt hvis du ikke blir stoppet.

Anonymkode: ce798...3fa

Ja. Men å gå på barn er helt spesielt. Det skal mye mer til. Er ellers enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...