Gå til innhold

Jobbintervju: hvordan legge frem vitnemål og attester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan presenterer dere originalene til vitnemål og attester på intervju? Burde jeg ha med f.eks. hele mappen vitnemålet kom i? Burde jeg samle alt i en perm med plastlommer? Laminere dem? Hva gjør du? 

Anonymkode: 1e71d...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke laminer :fnise: 

Ha med deg en plasmappe med alt av papirer, og dersom intervjuer spør etter de leverer du de fra deg. Dersom du ikke er aktuell for stillingen så kommer de nok ikke til å be om papirene dine. 

Anonymkode: 14290...b5e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ha med deg en plasmappe med alt av papirer, og dersom intervjuer spør etter de leverer du de fra deg. Dersom du ikke er aktuell for stillingen så kommer de nok ikke til å be om papirene dine. 

Levere fra seg originaldokumenter? 

Anonymkode: 04832...c45

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer ikke til å be om papirene, jeg har allerede sendt kopier som vedlegg til søknader. Men mange vil at man skal ha med seg originalene på intervju. De vil jeg selvsagt ikke levere fra meg, bare ha med for å vise frem mest mulig presentabelt :)

Skrevet

Og hva er galt med å laminere originalene? 

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen vil se originalene. Men om de hadde gjort det, hadde jeg bare tatt dem med i en konvolutt og vist dem. Aldri levert fra meg, da.. 

Anonymkode: 6db40...185

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Levere fra seg originaldokumenter? 

Anonymkode: 04832...c45

Selvfølgelig ikke. Jeg pleier å skanne dem og sende de til intervjuer etterpå, for da får jeg sjansen til å si takk for intervjuet og jeg er veldig interessert i stillingen en gang til.

Anonymkode: 3619f...9b7

Skrevet

Det er vel noen som ber om at "bekreftede kopier" må tas med på intervju. Jeg har attester som jeg ble tilsendt på mail (altså det finnes ikke noe originaldokument), så det er jo noe drit. 

Anonymkode: 53968...899

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kommer ikke til å be om papirene, jeg har allerede sendt kopier som vedlegg til søknader. Men mange vil at man skal ha med seg originalene på intervju. De vil jeg selvsagt ikke levere fra meg, bare ha med for å vise frem mest mulig presentabelt :)

Jeeezz...så gammeldags og byråkratisk 😳

Anonymkode: 19d41...439

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Jeg pleier å skanne dem og sende de til intervjuer etterpå, for da får jeg sjansen til å si takk for intervjuet og jeg er veldig interessert i stillingen en gang til.

Mener du at du sender dem inn enda en gang etter intervjuet? Eller er dette eneste gang?

Anonymkode: babc0...8ad

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Mener du at du sender dem inn enda en gang etter intervjuet? Eller er dette eneste gang?

Anonymkode: babc0...8ad

Det er eneste gang jeg sender de inn. Pleier sjelden å legge dem ved opprinnelig søknad. Merk at jeg ikke søker jobber i det offentlige, så de er sikkert mer rigide der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...