AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Har du fortalt det til folk? Venner? Familie? Jeg vant 100 000 på flaxlodd, og har ikke fortalt det til noen utenom mannen min. (Passet fint inn, da vi akkurat holdt på å bygge hus). Anonymkode: c6274...68e 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 hadde jeg vunnet 100.00 eller mindre hadde jeg sikkert sagt det til noen. hadde jeg vunnet jævli mye penger ville jeg nok hatt det tettere om brystet Anonymkode: fda32...adc
Forundret.. Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Tror ikke at jeg hadde sagt noe til noen andre enn ektefelle.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg tror ikke jeg ville sagt det til noen jeg heller med mindre det var flere millioner og jeg hadde mulighet til å dele litt. Anonymkode: 9bd20...f5e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 men kan nevne det i forbifarten hvis jeg vant 100 kr og sånne summer, for de summene er det jo ingen som kan bli misunnelige på og forvente en bit av uansett Anonymkode: 9bd20...f5e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg hadde ikke sagt noe. Hadde noen i familien begynt å lure og spørre fordi jeg hadde kjøpt en ny ting som jeg normalt sett ikke hadde hatt råd til, kunne jeg ha svart litt vagt om en liten gevinst, men aldri ha sagt hvor mye jeg hadde vunnet. Det hadde blitt en privatsak. Anonymkode: e6758...793
Gjest making.a.mess Skrevet 19. oktober 2017 #7 Skrevet 19. oktober 2017 Hadde ikke sagt noe til andre enn ektefelle. Det blir bare misunnelse og grums uansett hva man gjør med pengene. Gir man til en, så blir en annen sur fordi ikke han fikk. Eller noen blir sure fordi de ikke fikk like mye som en annen. Alle vil forvente at man betaler alt hele tiden. Folk vil du skal gjøre opp gjeld for dem. Det fortsetter i det uendelige. Det er litt av samme stemmningen som blir rundt arveoppgjør.
wintergirl Skrevet 19. oktober 2017 #8 Skrevet 19. oktober 2017 Foreldrene mine hadde fått vite det. De hadde fått en del også. De har stilt opp i tykt og tynt for meg, så de skulle fått en del. 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #9 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg tenkte litt på dette, da det er sjelden man møter noen vinnere. Og at det kanskje er flere enn man tror i nærmiljøet. Hadde jeg vunnet mye, hadde jeg nok villet dele. Men for oss ble det en kjærkommen hjelp til å innrede nytt hus og invitere til bryllup. Ts Anonymkode: c6274...68e 1
Hoywin Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Tok heile gevinsten og spela det vekk igjen nesten umiddelbart. Så var ikkje noko å fortelle til nokon. Litt surt no i etterkant da eg heller kunna lagt det inn i potten for egenkapital eller betalt ned litt gjeld. Men penger kjem og forsvinn igjen uhyre enkelt, kva skal ein gjere? Var uansett berre snakk om femti kroner på et flaxlodd. 6
Minitroll Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 Hadde jeg vunnet 100 000 så vet jeg ikke om jeg hadde fortalt det til noen, siden det sikkert bare hadde gått til å betale ned gjeld eller oppussing av bad/kjøkken. Hadde jeg vunnet en million ville jeg delt med de jeg er mest glad i, men ikke fortalt det til andre.
Gjest justcurious Skrevet 20. oktober 2017 #12 Skrevet 20. oktober 2017 8 timer siden, wintergirl skrev: Foreldrene mine hadde fått vite det. De hadde fått en del også. De har stilt opp i tykt og tynt for meg, så de skulle fått en del. Samme her. Jeg lever under fattigdomsgrensa men hadde alikevel ikke hatt samvittighet til å beholde alle pengene selv. Hadde donert en del av pengene til veldedighet og gitt en del til familien som har støttet meg økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #13 Skrevet 20. oktober 2017 Det spørs hvor mye det var. Sannsynligvis hadde jeg fortalt det til nærmeste familie uansett. Hadde jeg vunnet uhorvelig mye penger hadde jeg gitt til veldedighet, gitt søsknene mine hus inkludert mannen sine søsken, hjulpet foreldrene, opprettet sparefond til alle nieser og nevøer og evt gitt til venner/familie jeg vet har det trangt økonomisk. Har fantasert om dette så mange ganger men den starter og ender alltid med hva godt jeg kunne gjort 😆. Anonymkode: 06eb1...d42 1
Sensi Skrevet 20. oktober 2017 #14 Skrevet 20. oktober 2017 4 timer siden, Minitroll skrev: Hadde jeg vunnet 100 000 så vet jeg ikke om jeg hadde fortalt det til noen, siden det sikkert bare hadde gått til å betale ned gjeld eller oppussing av bad/kjøkken. Hadde jeg vunnet en million ville jeg delt med de jeg er mest glad i, men ikke fortalt det til andre. Hadde jeg vunnet 1 mill hadde jeg nok fortalt det til nærmeste familie og betalt ned lån og pusset opp. Men hadde kanskje ikke delt så mye. Evt gitt en ekstra fin julegave. Vi har en del lån så derfor litt gnien her.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg hadde ikke sagt noe, nei. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjort noe sånt. Jeg går ikke rundt og snakker om hvor mye penger jeg har ellers heller, verken hva jeg har i gjeld, lønn, eller på konto. Anonymkode: df48a...7de
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #16 Skrevet 20. oktober 2017 En bekjent(tidligere venn) av meg har vunnet et stort beløp og er så gnien og ufyselig som aldri før! Jeg hadde gitt bort alt om det er sånn man blir altså ingen har bedt om noe , men nå må vi til og med betale for å spise hjemme hos h*n da vi er INVITERT på middag Anonymkode: 1077a...720 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #17 Skrevet 20. oktober 2017 Hvis jeg hadde vunnet under 2 mill hadde jeg ikke sagt det til noen andre enn nærmeste familie, da jeg ikke vil at folk skal kreve at jeg spanderer på dem osv. Jeg har 1,8 mill i boliglån + studielån, og ville brukt 95% av gevinsten til å betale ned gjelden. De resterende pengene ville jeg brukt på oppussing. Jeg er så lei av å leve trangt at jeg ville ha kost meg med pengene med god samvittighet, og kanskje gitt 10.000 hver til mine søsken. Dersom jeg vant 100k hadde jeg sagt det til mamma, men hadde ikke gitt vekk noe. Anonymkode: 0e48b...045
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #18 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg hadde sagt det dersom jeg vant under 50 000,- siden det ikke akkurat er så mye å dele på. 100 000,- hadde jeg holdt tett om (bortsett fra til mannen min, da, selvsagt) men det hadde bare gått med på å betale ned gjeld uansett så ingen hadde merket noe til det uansett. 1-2 millioner hadde jeg også holdt tett om da det hadde gått med til å betale ned gjeld. 3 millioner eller mer da hadde jeg kunnet betale ned gjelden og pusse opp litt og kanskje gitt 50 000,- hver til mannens og mitt søsken. Anonymkode: a75c3...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå