Gå til innhold

FOTOGRF

Anbefalte innlegg

Gjest Ellen Nilsen
Skrevet

Jeg vil anbefale de som skal gifte seg å bruke en fotograf som tar bilder som er litt mere i tiden.

Vi var hos flere fotografer når vi skulle gifte seg å det var så mange super kjedelige bilder , men så fikk jeg et tip om en fotograf som er i Oslo

som var vi var veldig fornøyd med.

Se på web siden hans www.bryllupsfoto.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktsik ikke sansen for mange av de "nymotens" bildene.F.eks der brudgommen bærer bruden over skulderen,eller der bruden står skrevs over brudgommen....

Synes det blir for dumt.

Men samtidig så liker jeg en viss variasjon i bildene.Ikke bare at brudeparet står ved siden av hverandre og smiler pent.

Noe midt i mellom de to nevnte bildetypene,vil jeg tro.

Vi har valgt en veldig flink fotograf som har bilder helt etter vår smak.

Det er absolutt en fordel at man sjekker diverse fotografer før man bestemmer seg.Spesielt hvis man har et spesielt ønske for hvordan bildene skal være.Fotografene har som regel sin egen stil,og det er viktig å finne en som tar bilder i tråd med ens eget ønske.

Hvis ikke kan man blir misfornøyd med bryllupsbildene,og ingeting er dummere enn det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde en fantastisk fotograf som tok de bilder som vi selv ønsket. Vi sa at vi ønsket tradisjonelle flotte bilder som vi kunne se tilbake på om 20 år og være like forøyde.

Har sett mange av de "moderne" bildene og synes rett og slett at mange er vulgære og teite, men det er smak og behag. Man skal ta de bildene som passer til paret og som de ønsker selv. Det er ikke å om å gjøre å være mest frempå da :wink:

Må legge til at vi var fornøyd med alle 31 bildene som vi tok hos fotografen.

Skrevet

Jeg må si at jeg heller ikke har noe sansen for de moderne bildene. Noen av dem kan sikkert være greie de, men jeg er selv veldig opptatt av at alt knyttet til bryllupet vårt skal vi kunne være like stolte av om 20 år også, og ikke bare gremmes over fordi det var så "in" på den tiden. Leste noe redaktøren i Henne skrev for en stund siden om akkurat dette. Jo flere år som gikk ble hun mer og mer misnøyd med bryllupsbildene deres, nettopp fordi hun hadde hatt en kjole som var supermoderne på 80-tallet. Bildene og antrekket var tøft da, men ikke nå. Til slutt var bildene hengt på et rom hvor ingen andre kunne se dem.

Mitt tips er: prøv og tenk langsiktig. Selvom ting er stilig nå, er det ikke sikkert det er det fremover og i mine øyne skal man være like stolt av bildene sine om 20 år som det man er den dagen dem blir tatt!

Skrevet

Helt enig. Men det finnes jo noen fotografer som tar både tradisjonelle og litt mer "lekebilder". Vi har valgt en slik fotograf. Og jeg tror vi kommer til å bli fornøyde! Her har dere hjemesidene hans, så kan dere lettere se hva jeg mener med "lett blanding" http://www.fotografjonassen.no/

Gjest Anonymous
Skrevet

De absolutt dummeste bryllupsbildene jeg kan tenke meg er de der bruden ligger over skulderen til brudgommen, eller enda verre, står over ham og trekker opp kjolen og viser strømpebåndet. Gjerne ved siden av en motorsykkel. :hoho::hoho::hoho: (har sett flere sånne varianter !) Har faktisk også sett et der brud/brudgom lå på gulvet; han i bokser og shorte og hun med brudekjolen trukket opp. Klar til bryllupsnatten, liksom... Synes det er så utrolig teit! Jeg ler når jeg ser sånne bilder, det er jo bare flaut og absolutt ikke noe stilig. Hver sin smak, greit nok, men behold i hvert fall klærne på sier jeg :wink: Ofte er det forøvrig "øyeblikksbildene", der man ikke er oppstilt eller kanskje ikke engang vet at man blir tatt bilde av, som blir best - og de er som regel ikke tatt hos fotografen.

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg syns bilder som gjenspeiler brudeparets personlighet er de fineste jeg. Derfor ville jeg valgt en fotograf som har tid til å bli litt kjent med dere, sånn at h*n kan finne det "egne" hos akkurat dere. Moderne eller ikke.

Brudekjolen er umoderne on 10-20 år, uansett hva du gjör (om du ikke er Mette-Marit, selvsagt...), så skal man like sine egne bilder tror jeg det er viktig at man velger bilde med hjertet.

Skrevet

Jeg var kjempefornøyd med våre bilder. Både moderne og klassiske (sort/hvitt). Du kan se noen av dem her: http://www.weimaraner.no

(trykk på "vårt bryllup")

Fotografen heter Tomaszewicz og holder til i Kirkeveien på Majorstua.

Hilsen

Ingvild -ble fru 29/6-02

Skrevet

Brudekjolen er umoderne on 10-20 år, uansett hva du gjör (om du ikke er Mette-Marit, selvsagt...), så skal man like sine egne bilder tror jeg det er viktig at man velger bilde med hjertet.

Det er ikke alle brudekjoler som er like umoderne om 10-20 år iallfall, det kommer helt an på hva slags stil man velger. En del av kjolene er veldig tidløse, og jeg har selv valgt en slik en nettopp med tanke på at bildene skal være et godt minne i mange år (ikke bare at man legger merke til den rare kjolen lissom).

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Bildene til Ingvild er akkurat i den stilen jeg ønsker! Har ikke sansen for overdrivelser, men heller ikke for "stå-pent-ved-siden-av-hverandre-og-smile-søtt". Det skal være naturlig. Og fange inn stemningen og følelsene.

Skrevet

For meg er det viktig at der er stemning i bildene som tas, det kan være romantisk, forelskelse, lykke, latter og mye mer. Jeg valgte derfor en fotograf www.brigitte.nu som jeg syntes fikk dette godt frem i sine bilder. Dette er en fotograf som tar moderne bilder, men ikke påtatt "humoristiske" (helt subjektivt selvfølgelig).

Synes forøvrig ikke det gjør noe at bildene gjenspeiler tiden vi lever i. Jeg synes familiebilder og bryllupsbilder fra gammelt av er råstilig, selv om jeg ikke ville valgt disse klærene nå. Litt av sjarmen er jo at det er typisk for den tiden. Så kanskje er ikke bildene like fine om 10 år, men om 50 år gir de deg kanskje enda mer.

Giftet meg 3. august, og kan nesten ikke vent til jeg får bildene fra fotografen.

Likte forøvrig også bildene til Ingvild. Man kan virkelig se at de er lykkelige, det er ikke bare en dokumentasjon av hva paret har tatt på seg.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...