Cyndaquil Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Hva er greia? Hvorfor gidder ikke folk flest å chippe kattene sine? Ser hele tiden innlegg der dyr er funnet og de søker eier, og pus ikke har chip. Ei heller andre ID merkinger som halsbånd. Så eier blir ofte aldri funnet. Finner man en hund er det overveiende sansynlighet at den er chippet. Hvorfor chipper Ola nordmann hunden sin men ikke katten sin? det er en engangs avgift. Prisen er omentrentlig som en dongeribukse, noe de fleste tar seg råa til. Hvorfor kan de kjøpes dyr bukse men ikke chippe dyra sine som er en viktig del av dyreste? Har den chip blir eier sporet om noe skulle skje og den blir funnet Endret 19. oktober 2017 av Cyndaquil 4
Gjest NotNaomi Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Enig. Men fakta er at katter er rovdyr,mens hunder ikke er. Så dr tenker at katter "klarer seg" uansett. Og det gjør de jo også. Katter er ikke så avhengig av eieren. De er myye mer selvstendige enn hunder. De overlever uansett . Sånn er det. Man bør jo selvfølgelig ta vare på dyrene sine.
Gjest The ceiling lamp Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Vi bor på et lite sted og katten vår er så spesiell at den er lett å identifisere. Har aldri tenkt på å chippe den egentlig. Hun lever på mange måter sitt eget liv.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Fordi det ikke er grstis. Og bare en katt Anonymkode: 24b3b...d79
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 7 timer siden, NotNaomi skrev: Enig. Men fakta er at katter er rovdyr,mens hunder ikke er. Så dr tenker at katter "klarer seg" uansett. Og det gjør de jo også. Katter er ikke så avhengig av eieren. De er myye mer selvstendige enn hunder. De overlever uansett . Sånn er det. Jeg håper du sikter til andres holdninger nå og ikke dine egne. Dette er en myte som burde ha vært avlivet for lengst (pun intended). Anonymkode: c2949...eff 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 6 timer siden, The ceiling lamp skrev: Vi bor på et lite sted og katten vår er så spesiell at den er lett å identifisere. For alle andre folk, inkluder flere kilometer unna også? Noe så utrolig uansvarlig tenkt. Anonymkode: c2949...eff 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Chipper ikke fordi jeg ikke liker chipping. I England tvangschippes hundene nå, snart blir det slik her i landet også. Og snart er det vel vår tur. Støtter ikke den teknologien. Anonymkode: 55da7...c2e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 15 hours ago, NotNaomi said: Enig. Men fakta er at katter er rovdyr,mens hunder ikke er. Så dr tenker at katter "klarer seg" uansett. Og det gjør de jo også. Katter er ikke så avhengig av eieren. De er myye mer selvstendige enn hunder. De overlever uansett . Sånn er det. Man bør jo selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Dummeste jeg har hørt! Katter er IKKE IKKE IKKE naturlig I norsk natur og de dør I hopetall hver år pga jæklie eiere som gir beng. Både hunder og katter verden over lever korte, brutale og grufulle liv på gata, I skogen osv. Jeg forakter de menneskene som er medansvarlig for slikt fra bunnen av mitt hjerte Anonymkode: c587f...f5a 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #9 Skrevet 20. oktober 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Chipper ikke fordi jeg ikke liker chipping. I England tvangschippes hundene nå, snart blir det slik her i landet også. Og snart er det vel vår tur. Støtter ikke den teknologien. Anonymkode: 55da7...c2e Herrejemini , hvordan er d f meg mulig å si noe så kort! Anonymkode: c587f...f5a 2
Cyndaquil Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er grstis. Og bare en katt Anonymkode: 24b3b...d79 En katt kjenner smerte og nød på lik linje med en hund. Et live er ikke mindre verd om det koster deg penger eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 Hvor har du det fra at folk flest ikke chipper kattene sine? Har du noen faktiske tall på hvor mange prosent det gjelder? Jeg har inntrykk av at folk flest faktisk chipper kattene sine. Så er det noen som ikke gjør det. Men det at du synes du ser så mange annonser betyr da ingenting. Det sier ikke deg noe som helst om hvor mange som IKKE henger opp sånne annonser, fordi de har funnet kattene sine igjen takket være at de har chip-merket dem. Anonymkode: 17ccf...204
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #12 Skrevet 20. oktober 2017 Mine katter er selvfølgelig chippet. Så dumt om de f.eks skulle bli påkjørt(lite sannsynlig mtp hvordan vi bor) eller skadet, og ikke komme seg hjem. Da kan eve veterinær ringe oss å fortelle. Dum sammenlugning kabskje, men er jo litt samne grunn til hvorfor mine barn ikke får gå rundt uten å kunne idendifiseres med f.eks nr mitt på telefonen sin, eller barnkkort om de er gamle nok til det. Alt for at det skal bli lettest mulig å få tak i meg om det skulle skje noe. Anonymkode: 655b4...143
Aloe_Vera Skrevet 20. oktober 2017 #13 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg har både hund og katt, for meg har det vært viktig å chippe begge to. Ikke det at katten min driver å stikker av, men det er en trygghet å vite at hvis det skjer så kommer han tilbake til meg. Samme med hunden min, men han har også halsbånd med nummer på. Alle kattene i mitt nabolag er chippet. Det er viktig.
Tvist Skrevet 20. oktober 2017 #14 Skrevet 20. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Chipper ikke fordi jeg ikke liker chipping. I England tvangschippes hundene nå, snart blir det slik her i landet også. Og snart er det vel vår tur. Støtter ikke den teknologien. Anonymkode: 55da7...c2e Chippen sitter under huden og plager ikke katten. Skjønner ikke hva man kan ha mot det.
Tvist Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 18 timer siden, The ceiling lamp skrev: Vi bor på et lite sted og katten vår er så spesiell at den er lett å identifisere. Har aldri tenkt på å chippe den egentlig. Hun lever på mange måter sitt eget liv. Problemet kommer den dagen hun blir påkjørt av noen "ikke lokale" og tatt til en dyrlege. Eller om hun hopper inn i en fremmed bil. Eller om hun av en eller annen grunn blir jaget/ skremt, og ender opp flere kilometer hjemmefra. Men det er enkelt å ordne, bare en rask telefon til dyrlegen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #16 Skrevet 20. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Herrejemini , hvordan er d f meg mulig å si noe så kort! Anonymkode: c587f...f5a Hvordan er det kort? Medisin, nøkler, identitet etc. er mulig å få under huden nå. Det kommer først som et tilbud og så blir det obligatorisk. Håper jeg tar feil, men teknologien er der, og de gjør oss vant med det via kjæledyrene våre. Så når det kommer vil alle ha det uansett for det er jo så "trygt" i denne terror-tiden. Tvangsvaksinering, vaksinasjonsprogram for voksne og kontantfritt samfunn er en del av det. Jeg støtter det ikke. Anonymkode: 55da7...c2e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #17 Skrevet 20. oktober 2017 33 minutes ago, Tvist said: Chippen sitter under huden og plager ikke katten. Skjønner ikke hva man kan ha mot det. De kan forårsake kreft: http://www.dogsnaturallymagazine.com/implanted-microchips-cause-cancer/ Anonymkode: 55da7...c2e
Brunhilde Skrevet 20. oktober 2017 #18 Skrevet 20. oktober 2017 19 hours ago, NotNaomi said: Enig. Men fakta er at katter er rovdyr,mens hunder ikke er. Så dr tenker at katter "klarer seg" uansett. Og det gjør de jo også. Katter er ikke så avhengig av eieren. De er myye mer selvstendige enn hunder. De overlever uansett . Sånn er det. Man bør jo selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Jeg håper du bare glemte ironiflagget her? Mine katter er chippet, det er en like stor selvfølge som det er å kastrere. Dessuten har jeg kattedør som leser chppen slik at bare de kattene som skal inn i stua kommer inn.
Gjest NotNaomi Skrevet 20. oktober 2017 #19 Skrevet 20. oktober 2017 2 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg håper du bare glemte ironiflagget her? Mine katter er chippet, det er en like stor selvfølge som det er å kastrere. Dessuten har jeg kattedør som leser chppen slik at bare de kattene som skal inn i stua kommer inn. Du. Jeg er en dyreelsker! Det bør ingen som har fulgt med her være i tvil om. Jeg har muligens tendenser til å bli noe fanatisk.. deb ser jeg! Men for meg er dyr bare noe av det beste. Glad du tar vare på kattene dine! De trenger masse kjærlighet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå