AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #21 Skrevet 19. oktober 2017 12 minutes ago, AnonymBruker said: Tror du at du kan reise kollektivt uten penger? Pga nav ikke har utbetalt? Går du på butikken uten penger også? Hold deg til regler, så slipper du dette Anonymkode: 83e3e...e4e Jeg går på tiltakspenger, jeg hadde 2 valg, bli hjemme å få fravær,og miste penger for den dagen, eller snike. Anonymkode: b7652...e7b 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #22 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg har skremmende opplevelser av Ruters billettkontrollører helt siden barndommen. Enkelte av disse elsket å skremme barn som kjørte t-bane. I senere tid har jeg ikke blitt skremt, men forundret at NSB ansetter rasister til å gjøre billettkontrolljobben. (aldri fått bot selv, da jeg kjøper billett på forhånd). Anonymkode: e91dc...85a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #23 Skrevet 19. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg har skremmende opplevelser av Ruters billettkontrollører helt siden barndommen. Enkelte av disse elsket å skremme barn som kjørte t-bane. I senere tid har jeg ikke blitt skremt, men forundret at NSB ansetter rasister til å gjøre billettkontrolljobben. (aldri fått bot selv, da jeg kjøper billett på forhånd). Anonymkode: e91dc...85a Jeg er etnisk norsk kvinne så det gikk ikke på det Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #24 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg går på tiltakspenger, jeg hadde 2 valg, bli hjemme å få fravær,og miste penger for den dagen, eller snike. Anonymkode: b7652...e7b I slike tilfeller har du lov til å ringe nav og der du går på tiltak og si at du må bli hjemme fordi du ikke har mottatt penger. Godtas ikke det så må du sørge for å legge av månedssummen slik at du unngår dette. I bunn og grunn er dette din egen feil når du ikke tar høyde for forsinkelser i utbetalinger og planlegger økonomien bedre. Å syte på at du får bot når du faktisk reiser ulovlig uten billett er bare patetisk. Anonymkode: 4dd3d...317 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #25 Skrevet 19. oktober 2017 Ruter og NAV har jo ikke noe med hverandre å gjøre, så du kan ikke forvente at ruter tar hensyn til at du har fått forsinket utbetaling fra NAV. Kjipt at det kom kontroll akkurat den dagen, om du vanligvis betaler, men ja. Sånn er det. Anonymkode: f82de...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #26 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg reagere ikke på at jeg fikk bot,og jeg reagere ikke på at ruter sier at jeg må betale boten. Det jeg reagere på er oppførsel til personen,. Jeg går utifra at siden ruter snakket med den personen, at de vurderte om jeg skulle slippe, hvorfor ellers skulle de snakke med den det gjald? Anonymkode: b7652...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #27 Skrevet 19. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Ruter og NAV har jo ikke noe med hverandre å gjøre, så du kan ikke forvente at ruter tar hensyn til at du har fått forsinket utbetaling fra NAV. Kjipt at det kom kontroll akkurat den dagen, om du vanligvis betaler, men ja. Sånn er det. Anonymkode: f82de...ee8 Det har du rett i Sånn er det, dessverre Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #28 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg regnet faktisk med at jeg skulle få avslag. Men at det grunnen skulle være at jeg har eget ansvar å ha billett, ikke denne grunnen: Du hadde ingen billett i denne kontrollen og på bakgrunn av dette, samt at du forsøkte å presse deg ut fra kontrollen, Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #29 Skrevet 19. oktober 2017 32 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg regnet faktisk med at jeg skulle få avslag. Men at det grunnen skulle være at jeg har eget ansvar å ha billett, ikke denne grunnen: Du hadde ingen billett i denne kontrollen og på bakgrunn av dette, samt at du forsøkte å presse deg ut fra kontrollen, Anonymkode: b7652...e7b Jeg ville tro at den personen det gjaldt ikke ante at den informasjonen skulle komme tilbake til deg. Tydeligvis virkelig forsikret seg for at du måtte betale boten. Anonymkode: f6461...32b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #30 Skrevet 19. oktober 2017 25 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg ville tro at den personen det gjaldt ikke ante at den informasjonen skulle komme tilbake til deg. Tydeligvis virkelig forsikret seg for at du måtte betale boten. Anonymkode: f6461...32b Ja,enig-jeg aner ikke hva h"n mener at jeg prøvde å presse meg ut av kontrollen.. Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #31 Skrevet 19. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Ja,enig-jeg aner ikke hva h"n mener at jeg prøvde å presse meg ut av kontrollen.. Anonymkode: b7652...e7b "med Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #32 Skrevet 20. oktober 2017 19 hours ago, AnonymBruker said: Ja,enig-jeg aner ikke hva h"n mener at jeg prøvde å presse meg ut av kontrollen.. Anonymkode: b7652...e7b Det høres ut som personen trodde på deg, og skrev tilleggs info,noe man vanligvis ikke gjør. Når jeg har tatt folk i kontroll, går jeg ikke bevist for å sabotere, og gjør personens vanskelig situasjon verre. Det vitner om mangel på empati synes jeg. Anyway shit happends, har du ingen midler kan du søke om sosial nød hjelp, og pengene er på konto innenfor 24 timer. Lykke til. Anonymkode: f6461...32b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #33 Skrevet 20. oktober 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Det høres ut som personen trodde på deg, og skrev tilleggs info,noe man vanligvis ikke gjør. Når jeg har tatt folk i kontroll, går jeg ikke bevist for å sabotere, og gjør personens vanskelig situasjon verre. Det vitner om mangel på empati synes jeg. Anyway shit happends, har du ingen midler kan du søke om sosial nød hjelp, og pengene er på konto innenfor 24 timer. Lykke til. Anonymkode: f6461...32b Takk, det må jeg gjøre. Anonymkode: b7652...e7b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #34 Skrevet 20. oktober 2017 On 19.10.2017 at 6:19 PM, AnonymBruker said: I slike tilfeller har du lov til å ringe nav og der du går på tiltak og si at du må bli hjemme fordi du ikke har mottatt penger. Godtas ikke det så må du sørge for å legge av månedssummen slik at du unngår dette. I bunn og grunn er dette din egen feil når du ikke tar høyde for forsinkelser i utbetalinger og planlegger økonomien bedre. Å syte på at du får bot når du faktisk reiser ulovlig uten billett er bare patetisk. Anonymkode: 4dd3d...317 Denne dagen hadde jeg også en veldig viktig Engelsk prøve, som jeg fik 4 på Anonymkode: b7652...e7b
indianerpila Skrevet 21. oktober 2017 #35 Skrevet 21. oktober 2017 Boten må gis uansett, og det er greit og ts kunne oppført seg annerledes .men synes likevel det er litt spesiell oppførsel. Hva blir neste rapportere anonymt til NAV om TS har fått bot, og må bruke sosial nød hjelp på det? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #36 Skrevet 21. oktober 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: har du ingen midler kan du søke om sosial nød hjelp, og pengene er på konto innenfor 24 timer. Lykke til. Anonymkode: f6461...32b Tusen takk for tipset. Jeg mottok akkurat nok penger til både bot og mat får en uke Anonymkode: b7652...e7b
FrodeF Skrevet 21. oktober 2017 #37 Skrevet 21. oktober 2017 (endret) På 19.10.2017 den 18.29, AnonymBruker skrev: Jeg reagere ikke på at jeg fikk bot,og jeg reagere ikke på at ruter sier at jeg må betale boten. Det jeg reagere på er oppførsel til personen,. Jeg går utifra at siden ruter snakket med den personen, at de vurderte om jeg skulle slippe, hvorfor ellers skulle de snakke med den det gjald? Anonymkode: b7652...e7b Oppførselen til personen? DU har ikke gyldig billett. Han gjør derfor jobben sin og gir deg bot. I ettertid kan du sikkert sutre om det til Ruter, men kontrolløren må da få gjøre jobben sin uten at DU skal skape masse drama der og da. Skjerp deg. Endret 21. oktober 2017 av FrodeF
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #38 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutes ago, FrodeF said: Oppførselen til personen? DU har ikke gyldig billett. Han gjør derfor jobben sin og gir deg bot. I ettertid kan du sikkert sutre om det til Ruter, men kontrolløren må da få gjøre jobben sin uten at DU skal skape masse drama der og da. Skjerp deg. Skjerp deg selv. Akkurat nå er jeg bare glad for at det ordnet seg, NAV betalte boten. Anonymkode: b7652...e7b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå