Gå til innhold

Hevngjerrige billettkontrøller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det?

Selvom man kan dokumentere at det som ble sagt var sant?  Jeg opplevde at det som personen under samtalen var mer opptatt av at jeg jug først,og ikke hadde sympati og forståelse for at man ikke hadde lyst til å fortelle alle de andre passasjerene og ventet med å fortelle sanheten til de hadde gått, og jeg fått mail som viser til at den personen har da gått aktiv inn for å at jeg skal betale bot, selvom det jeg kunne dokumentere at jeg fortalte sannheten.

Jeg har ikke vært i billettkontroll uten billett på 8 år.

I mine yngre dager ble jeg tatt endel ganger, jeg glemte hvordan kort tid etter hvordan de så ut, denne personen husker jeg godt pga oppførsel under kontrollen og nå spesielt pga tilbakemeldingen jeg fikk-nå er ikke jeg ute etter å diskutere hvor vidt boten eller ei.

Jeg er mot vold og kommer aldri noe mot den personen,men tenker at den personen burde å prøve å sette seg inn i andre sider, og faktisk tenke på hvordan man oppfører seg, det er ikke alle som sniker for å snike-og man vet ikke hva slags personer man møter der ute, det kan faktisk hende at man møter andre som er like hevngjerrige og risikere at de for seg en på tugga nesten gang man møter den personen igjen, eller at den personen er syk nok til å finne ut hvem man er og skal ta hevn.

Anonymkode: b7652...e7b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvom man kan dokumentere at det som ble sagt var sant?  Jeg opplevde at det som personen under samtalen var mer opptatt av at jeg jug først,og ikke hadde sympati og forståelse for at man ikke hadde lyst til å fortelle alle de andre passasjerene og ventet med å fortelle sanheten til de hadde gått, og jeg fått mail som viser til at den personen har da gått aktiv inn for å at jeg ikke skal betale bot, selvom det jeg kunne dokumentere at jeg fortalte sannheten.

I mine yngre dager ble jeg tatt endel ganger, jeg glemte hvordan kort tid etter hvordan de så ut, denne personen husker jeg godt pga oppførsel under kontrollen og nå spesielt pga tilbakemeldingen jeg fikk-nå er ikke jeg ute etter å diskutere hvor vidt boten eller ei.

Jeg er mot vold og kommer aldri noe mot den personen,men tenker at den personen burde å prøve å sette seg inn i andre sider, og faktisk tenke på hvordan man oppfører seg, det er ikke alle som sniker for å snike-og man vet ikke hva slags personer man møter der ute, det kan faktisk hende at man møter andre som er like hevngjerrige og risikere at de for seg en på tugga nesten gang man møter den personen igjen, eller at den personen er syk nok til å finne ut hvem man er og skal ta hevn.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Selvom man kan dokumentere at det som ble sagt var sant?  Jeg opplevde at det som personen under samtalen var mer opptatt av at jeg jug først,og ikke hadde sympati og forståelse for at man ikke hadde lyst til å fortelle alle de andre passasjerene og ventet med å fortelle sanheten til de hadde gått, og jeg fått mail som viser til at den personen har da gått aktiv inn for å at jeg skal betale bot, selvom det jeg kunne dokumentere at jeg fortalte sannheten.

I mine yngre dager ble jeg tatt endel ganger, jeg glemte hvordan kort tid etter hvordan de så ut, denne personen husker jeg godt pga oppførsel under kontrollen og nå spesielt pga tilbakemeldingen jeg fikk-nå er ikke jeg ute etter å diskutere hvor vidt jeg fortjente/betale boten eller ei.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg TS, det er endel som burde å tenke over sin oppførsel.

Og hvis jeg skjønner deg rett så må du betale boten pga den personen utsagn og at din historikk på å kjøpe billetter/ikke blitt tatt i kontroll og dokumentasjon ikke ble med på vurderingen i det hele tatt-skjønner god at du blir frustrert.

Men betal for gudskyld boten, og unngå innkasso.det kan bli dyrt i lengden. Og skaffer deg bare mer problemer i framtiden.

• Liker 2
Skrevet

Eh...du virker VELDIG spesiell. Og det er du som framstår som hevngjerrig her, ikke kontrollørene som bare gjør jobben sin...??

Anonymkode: 7f4f8...132

• Liker 8
Skrevet

Dette var ikke veldig lettlest, men jeg tror jeg forstod det. Det er slik at du har forsøkt å dokumentere at du vanligvis har kjøpt billett og bare glemte det denne ene gangen? Ja, det kan hende de tar det i betraktning. Men de er ikke pliktig til det, og hvis de i tillegg har registrert at du ble tatt ofte i kontroll for 8 år siden, så stiller saken din seg svakere. De har uansett rett til å gi deg kontrollavgift på manglende billett alene, så her må du nok bare betale og bli ferdig med saken. 

Anonymkode: a2e26...28d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg TS, det er endel som burde å tenke over sin oppførsel.

Og hvis jeg skjønner deg rett så må du betale boten pga den personen utsagn og at din historikk på å kjøpe billetter/ikke blitt tatt i kontroll og dokumentasjon ikke ble med på vurderingen i det hele tatt-skjønner god at du blir frustrert.

Men betal for gudskyld boten, og unngå innkasso.det kan bli dyrt i lengden. Og skaffer deg bare mer problemer i framtiden.

Ehm, før du fortsetter så bør du gjøres oppmerksom på at du har en kode som er knyttet til deg, så alle kan se at du er enig med og svarer deg selv. Selv om det ikke er noe tvil med måten du skriver på... Men ja, lytt til dine egne råd og betal boten, så slipper du inkasso :fnise:

Din billett, ditt ansvar, og har man ikke billett så har man kun seg selv å takke.

Anonymkode: c467a...ed0

• Liker 19
Skrevet

Eh...du virker VELDIG spesiell. Og det er du som framstår som hevngjerrig her, ikke kontrollørene som bare gjør jobben sin...??

Jeg kommer ikke til å gjøre noe som helst, unntak av betale boten selvsagt.

Men jeg synes det er dårlig oppførsel. vi snakket i sammen i 1 min ca og jeg prøvde å høre om jeg kunne få advarsel istendenfor, løpet at den tiden var personen mer opptatt jeg ikke fortalte sannheten med engang (grunnen til det var fordi jeg ikke ønsket å fortelle det foran de andre passasjerene og ba til og med personen om bli ut for å snakke)  det den personen har sagt er at jeg prøvde å presse h"n meg ut av boten. Jeg viste legitmasjon, og signerte og gikk. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ikke til å gjøre noe som helst, unntak av betale boten selvsagt.

Men jeg synes det er dårlig oppførsel. vi snakket i sammen i 1 min ca og jeg prøvde å høre om jeg kunne få advarsel istendenfor, løpet at den tiden var personen mer opptatt jeg ikke fortalte sannheten med engang (grunnen til det var fordi jeg ikke ønsket å fortelle det foran de andre passasjerene og ba til og med personen om bli ut for å snakke)  det den personen har sagt er at jeg prøvde å presse h"n meg ut av boten. Jeg viste legitmasjon, og signerte og gikk. 

Det er veldig spesielt av deg å juge (ingen på bussen/banen bryr seg), å fantasere om å gi kontrolløren en på trynet, og å svare deg selv i denne tråden...

• Liker 9
Skrevet

Dette var ikke veldig lettlest, men jeg tror jeg forstod det. Det er slik at du har forsøkt å dokumentere at du vanligvis har kjøpt billett og bare glemte det denne ene gangen? Ja, det kan hende de tar det i betraktning. Men de er ikke pliktig til det, og hvis de i tillegg har registrert at du ble tatt ofte i kontroll for 8 år siden, så stiller saken din seg svakere. De har uansett rett til å gi deg kontrollavgift på manglende billett alene, så her må du nok bare betale og bli ferdig med saken. 

Anonymkode: a2e26...28d

Joda det er sant, og jeg skjønner godt at ruter kundeservice tar den beslutningen ut ifra hva den personen sier.

Jeg merker at jeg ble faktisk ganske sinna ett par timer på personen, fordi det ikke var noe forståelse og sympati what so ever, selv når viste seg å være sant. Og jeg husker den personen veldig godt, jeg gjentar jeg vil aldri gjøre. aldri! Men jeg merker at hvis det noen gang skulle bli kontroll så håper jeg den personen ikke kontrollere meg igjen,fordi det var såpass ubehagelig.

Jeg har historikk på at jeg jevnlig kjøper mndskort/enkelt billetter,og ikke blitt tatt i kontroll på 8å, det har ikke blitt tatt i bektraklig i det hele tatt, tanke på hvor fort jeg fikk svar fra ruter.

• Liker 2
Skrevet

Men hva var grunnen til at du ikke hadde betalt billett i utgangspunktet da?

Uansett hvor god grunn du hadde, så kan jo ikke alle omme å ikke ha billett bare grunnen er god nok i etterkant.

• Liker 2
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er veldig spesielt av deg å juge (ingen på bussen/banen bryr seg), å fantasere om å gi kontrolløren en på trynet, og å svare deg selv i denne tråden...

Lær deg å les, TS skriver ikke at h"n fantasere om å gi kontrollløren på tryne,men at man burde å tenke på oppførsel sin da man ikke vet hva slags mennesker man møter. jeg kan godt skjønne hvorfor TS ikke fortalte sannheten med en gang.    

Anonymkode: f6461...32b

• Liker 2
Skrevet

Det er denne gangen hvor du ikke kjøpte billett du nå får bot for. Da nytter det ikke å smiske med at du har vært lovlydig tidligere.

Anonymkode: 4dd3d...317

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, exictence said:

Uansett hvor god grunn du hadde, så kan jo ikke alle omme å ikke ha billett bare grunnen er god nok i etterkant.

Nav hadde ikke utbetalt penger som de skulle, og jeg sendte dokumentasjon til ruter som viste at det stemte og var korrekt.

• Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Nav hadde ikke utbetalt penger som de skulle, og jeg sendte dokumentasjon til ruter som viste at det stemte og var korrekt.

Jeg er kvinne btw.

Skrevet
19 minutes ago, exictence said:

Grunnen til at jeg fikk avslag er fordi billettkontrolløren har sagt at jeg prøvde å presse meg ut av boten.

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg fikk avslag er fordi billettkontrolløren har sagt at jeg prøvde å presse meg ut av boten.

Wow, på en samtale på ett minutt?

Ja, det er spesielt.

Skrevet

Wow, på en samtale på ett minutt?

Ja, det er spesielt.

Alså av personen, det er forskjellig på prøve å høre og presse.

• Liker 3
Skrevet

Tror du at du kan reise kollektivt uten penger? Pga nav ikke har utbetalt?

Går du på butikken uten penger også?

Hold deg til regler, så slipper du dette

Anonymkode: 83e3e...e4e

• Liker 5
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Alså av personen, det er forskjellig på prøve å høre og presse.

Helt enig, personen har virkelig valgt å tolke alt i den verste mening, dessverre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...