AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Så i en annen tråd i diskusjonen om vid/trang mus at spekelet hos gynekologen ble nevnt. Så da lurer jeg på, hvordan pleier det å gå for dere hos gynekologen med den greia de fører inn? Har du A) store fysiske smerter så du bare venter på at det er ferdig, B) smerter men at det går helt greit bare man biter tenna sammen C) ubehag og litt vondt D) noe ubehag, E) eller går det helt greit uten spesielt ubehag? Anonymkode: 5bde5...95a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Mener da såklart fysisk ubehag/smerter og venter på det skal bli ferdig, og ikke den mentale delen av det hvor man naturligvis også venter på at det skal bli ferdig uansett smertenivå. Anonymkode: 5bde5...95a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 C. Vært så mye til gynekolog, så har egne pusteøvelser jeg gjør først for å ikke spenne meg for mye. Er jeg ikke fullstendig avslappet gjør det svinvondt. Anonymkode: b0838...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Gjør ikke vondt med spekulum nei. Denne tråden hører forresten ikke under seksualitet. Anonymkode: f0dd9...c4e 4
wintergirl Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg syns det gjør vondt jeg. Uff. Gruer meg til neste undersøkelse som er i februar eller mars. Men hun gynekologen jeg går til er kjempe forsiktig og holder spekelelt med den ene hånden, så hun tar den ikke helt opp på meg. Merker vel at jeg er pissredd vel 😨
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 Da jeg var på GU sist, var det kjempe vondt. Gyn. var forferdelig, og hardhendt. Han dytta det nebbet, opp så rask. Og jeg skreik; HELVETE! Det var vondt. Så sa han dritten. Du er ikke i nærheten engang. Jeg ble jævlig forbanna, det var vondt, dyrt og han kunne ikke sende svaret. Jeg måtte komme tilbake om 2 uker, og betale 1500,- på nytt for at han skulle si at jeg måtte ta biopsi. Og etter å ha ventet 6 uker på svaret på biop. Måtte jeg betale 1500,- på nytt for å sitte der i 1 minutt. Og få vite at jeg har Cin2. På bare 3 jævla måneder har jeg betalt den dritten 4500,- 😡😡😡😡 Anonymkode: 60871...3c5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #7 Skrevet 19. oktober 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør ikke vondt med spekulum nei. Denne tråden hører forresten ikke under seksualitet. Anonymkode: f0dd9...c4e Jo i denne forbindelse så gjør det det, for den er en del av det å vite om man er vid eller trang. (Noe som kun er relevant forhold til hva en partner vil føle under sex, jeg blåser jo i det selv, siden jeg uansett får best orgasmer med klitoris orgasme) Selvom man uansett blir mer tøyelig når man er kåt så kan det kanskje gi en liten indikasjon Anonymkode: 5bde5...95a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #8 Skrevet 19. oktober 2017 At tråden hører hjemme under seksualitet mener jeg ^ Anonymkode: 5bde5...95a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #9 Skrevet 19. oktober 2017 De har ulike størrelser på spekelet så tror det blir et dårlig parameter.. Anonymkode: 134fb...685 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #10 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har ulike størrelser på spekelet så tror det blir et dårlig parameter.. Anonymkode: 134fb...685 De har vel en standard de prøver med først og som brukes på de fleste? Anonymkode: 5bde5...95a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #11 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo i denne forbindelse så gjør det det, for den er en del av det å vite om man er vid eller trang. (Noe som kun er relevant forhold til hva en partner vil føle under sex, jeg blåser jo i det selv, siden jeg uansett får best orgasmer med klitoris orgasme) Selvom man uansett blir mer tøyelig når man er kåt så kan det kanskje gi en liten indikasjon Anonymkode: 5bde5...95a Jeg synes ikke det er vondt. Lett ubehag, ikke noe mer enn det. Og jeg er forholdsvis trang. Anonymkode: 090e8...261 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #12 Skrevet 19. oktober 2017 Et sted mellom B og C Anonymkode: c0c89...c93
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #13 Skrevet 19. oktober 2017 Stort sett så synes jeg ikke det er vondt. Men når jeg var gravid så var det kjempevondt, de måtte gå ned i str to ganger. Den ene gangen så kløp hun meg også, å fy! Hadde lyst til å klappe til kjæringa. Så riktig str er veldig viktig! Anonymkode: 6385c...96f 1
Gjest Coolaid Skrevet 19. oktober 2017 #14 Skrevet 19. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så i en annen tråd i diskusjonen om vid/trang mus at spekelet hos gynekologen ble nevnt. Så da lurer jeg på, hvordan pleier det å gå for dere hos gynekologen med den greia de fører inn? Har du A) store fysiske smerter så du bare venter på at det er ferdig, B) smerter men at det går helt greit bare man biter tenna sammen C) ubehag og litt vondt D) noe ubehag, E) eller går det helt greit uten spesielt ubehag? Anonymkode: 5bde5...95a Har dette noe med seksualitet å gjøre ?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #15 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo i denne forbindelse så gjør det det, for den er en del av det å vite om man er vid eller trang. (Noe som kun er relevant forhold til hva en partner vil føle under sex, jeg blåser jo i det selv, siden jeg uansett får best orgasmer med klitoris orgasme) Selvom man uansett blir mer tøyelig når man er kåt så kan det kanskje gi en liten indikasjon Anonymkode: 5bde5...95a Nei, ikke i det hele tatt. Det er forskjellige størrelser på spekulum og årsaken til at jeg ikke synes det er vondt er naturligvis fordi jeg har vært hos gynekolog 1000 ganger og er totalt komfortabel med det. Første gangen gjorde det ekstremt vondt fordi jeg var nervøs Altså kan det ikke gi noe indikasjon. Jeg er forøvrig veldig trang nedentil når det kommer til seksualitet, men om man synes spekulum er vondt hører under kropp og helse. Anonymkode: f0dd9...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #16 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De har vel en standard de prøver med først og som brukes på de fleste? Anonymkode: 5bde5...95a Nei, de ser det an på forhånd. Anonymkode: f0dd9...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #17 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo i denne forbindelse så gjør det det, for den er en del av det å vite om man er vid eller trang. (Noe som kun er relevant forhold til hva en partner vil føle under sex, jeg blåser jo i det selv, siden jeg uansett får best orgasmer med klitoris orgasme) Selvom man uansett blir mer tøyelig når man er kåt så kan det kanskje gi en liten indikasjon Anonymkode: 5bde5...95a Nei det blir et dårlig mål. Du kan være vid men synes spekter er vondt fordi du spenner deg hos gynekologen. Anonymkode: 5325c...1ab 3
Sunstone Skrevet 19. oktober 2017 #18 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg kjenner ikke noe til det en gang. Men jeg er komfortabel med å gå til gyn så jeg slapper alltid av. Jeg er heller ikke slapp når det kommer til sex.
Anononymous Skrevet 4. desember 2017 #19 Skrevet 4. desember 2017 Har de tidligere 8 årene med gynekolog-undersøkelser aldri hatt problemer med spekel(et) (spekulum?). Jeg er veldig smal i hofter og skjedeåpning, og min kyndige faslege har alltid greid å bruke sitt minste spekel og foreta undersøkelser og prøvetaking uten at jeg har hatt noen smerter. Så vanligvis har jeg vært en D) vil jeg si, kanskje innimellom en C)? Men det siste år har jeg vært seksuelt aktiv for første gang på tre år, med fast partner. I begynnelsen gikk det sånn passe bare jeg fikk god tid på meg når vi skulle ha sex, og selv fikk være øverst og bestemme hastigheten på hvor fort jeg presset penis inn. Etter et halvt år ble det vanskeligere å vanskeligere å gjennomføre penetrering, og til slutt orket jeg ikke mer. Jeg lullet meg vel inn i en slags "ja ja, ikke alle kropper passer så godt sammen, kanskje dette bare ikke var en god penis for meg." Derimot endte ikke problemene med forholdet, for jeg tok de visst med meg inn på legekonțoret! Mine siste to GU har så definitivt vært en A), og i dag syntes jeg direkte synd på legen. Jeg mente det ikke, men endte med å skrike ut "Nei nei nei nei, stopp, stopp!!!" både ved innføring av lukket spekel og HVERTFALL ved åpning/utvidelse. Det måtte ha hørtes helt forferdelig ut for de som evt. passerte utenfor i gangen. Jeg fatter nesten ikke hvor smertefullt det var! Helt forferdelig. Jeg følte da at jeg slappet av først også. Legen min forklarte at i tillegg til at jeg har tørre slimhinner ender man gjerne opp i en vond sirkel med denne typen smerter, og at jeg forventer helt underbevisst at det skal gjøre vondt fordi jeg har opplevd smerter før ved penetrering. Dermed spenner muskler seg utenfor min kontroll, og det vil gjøre så utrolig mye mer vondt. Jeg har jo helt klart viljen til å slappe av, og har aldri vært redd for hverken gynekologiske undersøkelser eller leger, jeg har bare ikke fysisk kontroll!! Det frister nesten å kjøpe meg et sånn instrument privat, et spekel/spekulum, og øve meg på å slappe av med dette hjemme og lære meg på nytt at det ikke trenger å gjøre vondt. Vet ikke om det finnes muligheter for sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 En mellomting mellom B og A. Jeg er visstnok usedvanlig trang, i følge legen som tar celleprøve på meg. Hun er nødt til å aktivt presse den innover hele tiden, ellers spretter den ut igjen. Det kjenner ut som om jeg blir skjært opp invendig, og jeg blør alltid så mye at jeg må ha med bind etterpå. Selve celleprøven merker jeg ikke engang, for det gjør så vondt med dette spekulumet. Anonymkode: 70e2b...da7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå