Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er for høy terskel for å hjelp i psykiatrien i dag? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Walkingdead
Skrevet

Ikke slik jeg ser det. Alle jeg kjenner som trenger den typen hjelp får det.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

...

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Nei. Jeg syns alt for mange leger er altfor lite kritisk når de henviser videre til psykiatrien noe som skaper kjempekøer, der det blir ganske random hvem som får hjelp og hvor alvorlig problematikken deres er.

Anonymkode: 37a25...8ff

• Liker 1
Skrevet

For å svare på spørsmålet, så ja.

Det er mange som bli sviktet og for ikke hjelpen de trenger.

Både som barn, ungdom og voksen.

Anonymkode: ab500...5c1

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes psykiatrien først burde hjelpe de som sliter veldig i hverdagen, de som sliter så mye at de ikke får til jobb/skole. Dersom man for eksempel bare sliter med "litt angst", men ikke slik at man ikke kan leve et godt liv og delta i arbeidslivet, synes jeg man kan gå noen timer til en privat psykolog og ikke belaste det offentlige helsevesenet. 

Anonymkode: 4f463...7fa

Skrevet

Nå er det slik at de aller farligste i samfunnet har et høyt intellekt og er totalt uvitende at de selv lider av en alvolig psykisk lidelse. De har andre kvalifikasjoner som til og med fascinerer andre og de briljerer ofte med sin kunnskap. Mange er einstøinger som er vanskelig å fange opp. De kan likevel gjenkjennes på sære interesser som gjør at man begynner å tenke at noe er galt. Disse vil som regel ikke bli fanget opp av helsevesenet. De som har slike i sin nære omgangskrets må holde øynene åpne og sende bekymringsmelding til lege. De kan være de eneste som fanger inn en alvorlig psykisk syk person. 

Anonymkode: a60d1...cd3

Skrevet

Syns det varierer. Mange trenger virkelig hjelp og får det ikke, andre får det kastet etter seg selvom de ikke ønsker det.

Anonymkode: 24cf8...841

Skrevet

Nei ,ikke for høy tørskel å få hjelp, men det er altfor dårlig tilbud når man først er kommet innad DPS. Så EGENTLIG hjelp får man jo ikke.... :(
Det at den nye reformen også har kortet ned behandlingstilbudet man får tror jeg vil vise seg med stor senskade/nedgang i forbedringstallene. 

Anonymkode: 0ca02...7e1

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for liberale holdninger til pedofili, brukerdebatt, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet

Har ventet siden april på behandling i kommunen min. Men regner med at de skyver meg litt rundt på venteliste siden det sikkert er mange som det haster mer med. Det går fint med meg :)  Har begynt på medisiner og har hatt god oppfølging av legen min mens jeg venter. 

Skrevet

Tja. Mange kommer inn i psykiatrien. Men hvor god hjelp får de der? Min erfaring er dessverre dårlig, lite hjelp og lite interesse for å hjelpe. Synes det er veldig trist. 

Anonymkode: 5379e...fd5

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Mange kommer inn i psykiatrien. Men hvor god hjelp får de der? Min erfaring er dessverre dårlig, lite hjelp og lite interesse for å hjelpe. Synes det er veldig trist. 

Anonymkode: 5379e...fd5

Ja, jeg har hørt om beltelegging, bla. Jeg synes det høres helt horribelt ut, selv om det kanskje er nødvendig i visse tilfeller. 

Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering og brukerdebatt.

Kragebein, mod

Skrevet
20 timer siden, Kragebein skrev:

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering og brukerdebatt.

Kragebein, mod

Vi kommer ingen vei i noen debatt om du skal sensurere så heftig. Det er bare meningsløst. Kan du isåfall forklare hvorfor du gjør det? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...