Gå til innhold

Kan det ende i kjemisk selv om man har fått positiv digital?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller vil man ikke rekke å få 25 i hcg på den korte tiden egget sveiper borti og produserer hcg? 

Anonymkode: a6413...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kaller det kjemisk om man får positiv test før forventet mensdag men så får mensen til ca forventet tid=svært tidlig abort. Det har ikke noe med hvilken test man bruker.

Mange bruker strimler før forventet mensdag fordi de er mer sensitive og plukker opp graviditet helt fra 15. Mens de vanlige testene først reagerer ved 20-50 hcg. Derfor plukker gjerne strimlene opp en kjemisk graviditet, mens en digital ikke ville gjort det. 

Hvis du har fått positiv test ved IKM, kan du regne deg som gravid. 

Anonymkode: 0901e...95c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kaller det kjemisk om man får positiv test før forventet mensdag men så får mensen til ca forventet tid=svært tidlig abort. Det har ikke noe med hvilken test man bruker.

Mange bruker strimler før forventet mensdag fordi de er mer sensitive og plukker opp graviditet helt fra 15. Mens de vanlige testene først reagerer ved 20-50 hcg. Derfor plukker gjerne strimlene opp en kjemisk graviditet, mens en digital ikke ville gjort det. 

Hvis du har fått positiv test ved IKM, kan du regne deg som gravid. 

Anonymkode: 0901e...95c

Skjønner at det ikke har noe med typen test å gjøre, men nevnte digital som et eksempel siden den er på 25 mlu. Når jeg har hatt kjemisk tidligere har jeg aldri hatt mer enn ca. 15 hcg. Tenkte derfor at jeg kanskje kunne senke skuldrene nå som jeg har fått positiv digital 11 dpo. 

Ts 

Anonymkode: a6413...163

Skrevet

Jeg fikk CB 1-2 og tre dager etter fikk jeg mensen, det var kjemisk. 

Men det er sjelden. Så håper det går bra med deg. 

Anonymkode: d439b...386

Skrevet

Litt mer detaljer så fikk jeg først positiv på billigtest og tok digital på IKM, så mensen kom tre dager for sent. Egget hadde nok bare streifet litt. Ble gravid igjen to måneder etterpå, og det barnet er her i dag. Syklusen mine var helt normale etter kjemisk, bare noen dager forskjøvet. 

Anonymkode: d439b...386

Skrevet

Jeg har opplevd å få 1-2 gravid på CB digital og svakt positive billigtester, med kjemisk graviditet. En ny digitaltest noen dager senere viste Ikke gravid. Men dette er MIN erfaring, og absolutt ikke noe som trenger å gjelde for deg. 

Skrevet

Ja. Det betegnes som kjemisk frem til uke 5. Kjemisk er "bare" en tidlig abort, det handler ikke nødvendigvis om at egget bare "streifer" borti. Egget kan være skikkelig festet før man mister. 

Skrevet

Det @Sisti sa. Det kalles "kjemisk" eller "biokjemisk" fordi det på det tidspunktet kun er mulig å oppdate graviditeten kjemisk, altså via blod eller urin, og ikke klinisk ved hjelp av f.eks ultralyd. Grensen for kjemisk graviditet er derfor definert som 5 uker, og du kan ha relativt høy hcg før den tid.

Skrevet

Ja, jeg fikk positiv på flere tester(men også negativt og så svakt positivt igjen), samt symptomer frem til ca 4 dager etter forventet mens, og ei uke etter så var det ikke tvil om at det var SA(og symptomene var borte). 

Anonymkode: 4eca6...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...