Gå til innhold

Hva gjør jeg dersom det blir slutt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ett barn sammen og han har sagt flere ganger at dersom det blir slutt så er ikke noe annet enn 50/50 deling aktuelt. Han har ett barn til 50% også.. Hvem er det som bestemmer dette?? ut i fra hva??

Jeg har lite i inntekt og ikke særlig god økonomi alene, han tjener godt og har både hus og bil.

Dersom vi går fra hverandre sitter jeg mest sannsynlig uten jobb også.. (jobber hos hans firma).

Veies dette opp når det diskuteres om samvær??? Jeg kan ikke se for meg å ha datteren min bare annenhver uke.. Det har liksom vert oss to siden hun ble født.. mens han har hatt fokus på sitt barn og på jobb mesteparten av tiden og tatt veldig lite del i fellesbarn.. som nå er fem

Dessuten så stiller jo jeg ganske dårlig økonomisk dersom jeg ikke engang får utbetalt bidrag..  Kan han få 50% eller mer pga. min økonomiske situasjon?? eller veier tilknytning til barnet mest???

Jeg har lenge tenkt på å flytte ut.. Men jeg er her fortsatt KUN pga. redsel for at han skal få fullt samvær.. 

Jeg føler også at barnet trenger meg mest.. Vi er veldig knyttet til hverandre og det er tydelig når du ser henne at det er meg som er hoved omsorgspersonen i livet hennes. Pappan er bare han som stikker innom av og til, og som "passer" av og til..

Anonymkode: 0f065...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sorry roteinnlegg..

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Skjønner det økonomiske aspektet,men det er barnet som må være i fokus uansett. Det er like mye hans barn,så så klart har han bestemmelsesrett! Han er nok like glad i barnet deres som deg,og kan vel heller ikke se for seg å kun være med henne annenhver helg! Og hva med jenta deres? Hun vil helt sikkert se pappaen like mye som hun er hos deg?

Dere får bli enige når dere drar på megling. 

Vet ikke om din ønonomiske situasjon vil telle så mye. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Skjønner det økonomiske aspektet,men det er barnet som må være i fokus uansett. Det er like mye hans barn,så så klart har han bestemmelsesrett! Han er nok like glad i barnet deres som deg,og kan vel heller ikke se for seg å kun være med henne annenhver helg! Og hva med jenta deres? Hun vil helt sikkert se pappaen like mye som hun er hos deg?

Dere får bli enige når dere drar på megling. 

jeg skjønner jo det..  men det jeg lurer på er om noen kan bestemme at han skal få ha datteren vår mer enn 50% (at det er jeg som ender opp med annenhver helg) pga. min økonomi???

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg skjønner jo det..  men det jeg lurer på er om noen kan bestemme at han skal få ha datteren vår mer enn 50% (at det er jeg som ender opp med annenhver helg) pga. min økonomi???

Jeg kan ikke skjønne at din dårligere økonomi skal ha noen innvirkning på dette :-) de tenker barnerts beste,og siden dere er så knyttet til hverandre vil nok det telle mest!

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Jeg kan ikke skjønne at din dårligere økonomi skal ha noen innvirkning på dette :-) de tenker barnerts beste,og siden dere er så knyttet til hverandre vil nok det telle mest!

og så lurer jeg på...

Dersom vi skal dele 50/50, så vet jeg at hans mor og eldste barn blir flittig brukt til barnevakter... Kan jeg nekte han det?? Barnet vårt vil ikke være hos sin bestemor.. Og jeg vil heller være "barnevakt" enn at han skal plassere barnet vårt hos barnevakter..

i dag, så er jeg MYE "barnevakt" for stebarnet mitt fordi han stadig vekk er bortreist pga. jobb..  jeg vil ikke at det skal være sånn at han skal ha samvær kun for å ha det, og så sette bort barnet hos andre..

• Liker 5
Skrevet

Barn skal ikke være en inntektskilde. Barnet er like mye hans som ditt. Synes det er feil at møndre ønsker mer enn 50% fordi de tjener mer penger på det. Du elsker barnet ditt, og vil ha det mest mulig. Men det vil jo far å. Betyr ikke hans kjærlighet noe også? Han elsker barnet også. Så dere er likestilt. 

Økonomien din er en annen sak enn barnesamvær

• Liker 14
Skrevet

Du kan ikke nekte ham å bruke sin mor som barnevakt, nei. 

Anonymkode: e5275...1c1

• Liker 14
Gjest NotNaomi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og så lurer jeg på...

Dersom vi skal dele 50/50, så vet jeg at hans mor og eldste barn blir flittig brukt til barnevakter... Kan jeg nekte han det?? Barnet vårt vil ikke være hos sin bestemor.. Og jeg vil heller være "barnevakt" enn at han skal plassere barnet vårt hos barnevakter..

i dag, så er jeg MYE "barnevakt" for stebarnet mitt fordi han stadig vekk er bortreist pga. jobb..  jeg vil ikke at det skal være sånn at han skal ha samvær kun for å ha det, og så sette bort barnet hos andre..

Du kan nok ikke nekte han å bruke bestemoren som barnevakt. Ser ut som om han ikke har all verdens tid til barna egentlig? Ta alt opp på meglingen. Og lykke til Ts.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og så lurer jeg på...

Stusser litt på ordvalget ditt. Far er ikke "barnevakt" for sitt eget barn når han har det.. på lik linje som du ikke er "barnevakt". Det kalles foreldreansvar, noe begge to har like mye rett å ta del i, såfremt ikke noe annet skulle tilsi det (feks helseproblemer, vold, rus etc. er inni bildet) 

Og barnet har også rett til å bli kjent med besteforeldre -synes det rett og slett er ufint å ikke la barnet bli kjent med familien fordi det ikke fremmer mors "interesser". -Dette handler ikke om DEG, men om barnet ditt. 

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammelt er barnet egentlig? Siden du skriver hun ikke vil være hos bestemor? 

Skrevet

50/50 er jo langt i fra alltid det beste for barnet...

Anonymkode: ebb5b...235

• Liker 6
Skrevet

Først ting først - begynne å søke for å finne en ny jobb allerede NÅ.   I tillegg, når han da får deres felles barn 50/50, så kommer han til å også ha mer fokus på henne.  Finner ofte at forholdet går i oppløsninger fordi mødrene ikke la fedrene kommer inn i familieidyllen og når barnet begynner å bli stor blir de irritert fordi faren " ikke gjør hans del som pappa" .   Og når dette forhold er slutt, ikke finne en ny mann med barn fra før.  

Anonymkode: 34621...f5b

• Liker 5
Skrevet
1 minute ago, Endelige said:

Hvor gammelt er barnet egentlig? Siden du skriver hun ikke vil være hos bestemor? 

står 5 år. 

Anonymkode: 34621...f5b

Skrevet

Jeg ville holdt ut litt til, og søkt jobber utenfor hans firma. Når ny jobb er på plass kan du flytte ut og alle disse bekymringene forsvinner. Dårlig økonomi i seg selv er ingen grunn til at man får mindre omsorg, men dårlig økonomi kan gjerne være litt mer ustbilt med tanke på bosituasjon osv. Det er bedre å ha en trygg jobb slik at du heller kan bruke kreftene dine på å fokusere på jenta di :) 

Anonymkode: 7c4c8...666

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, NotNaomi skrev:

Du kan nok ikke nekte han å bruke bestemoren som barnevakt. Ser ut som om han ikke har all verdens tid til barna egentlig? Ta alt opp på meglingen. Og lykke til Ts.

Han har ikke det.. det er det som irriterer meg. Han sier at annet enn 50/50 er uaktuellt, men samtidig så er jo jeg mer sammens med hans andre barn enn det han er nå...

1 time siden, Endelige skrev:

Stusser litt på ordvalget ditt. Far er ikke "barnevakt" for sitt eget barn når han har det.. på lik linje som du ikke er "barnevakt". Det kalles foreldreansvar, noe begge to har like mye rett å ta del i, såfremt ikke noe annet skulle tilsi det (feks helseproblemer, vold, rus etc. er inni bildet) 

Og barnet har også rett til å bli kjent med besteforeldre -synes det rett og slett er ufint å ikke la barnet bli kjent med familien fordi det ikke fremmer mors "interesser". -Dette handler ikke om DEG, men om barnet ditt. 

Jeg må spørre han om det passer at jeg drar bort en sjelden gang, jeg må spørre om han kan ta seg av barnet for hver minste ting. En far burde gjøre det uten at moren må spørre om hjelp. Derfor ser jeg på han som en barnevakt når keg trenger det.. dersom han i fremtiden trenger barnevakt, ønsker jeg at han heller bruker meg enn hans mor..

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke det.. det er det som irriterer meg. Han sier at annet enn 50/50 er uaktuellt, men samtidig så er jo jeg mer sammens med hans andre barn enn det han er nå...

Jeg må spørre han om det passer at jeg drar bort en sjelden gang, jeg må spørre om han kan ta seg av barnet for hver minste ting. En far burde gjøre det uten at moren må spørre om hjelp. Derfor ser jeg på han som en barnevakt når keg trenger det.. dersom han i fremtiden trenger barnevakt, ønsker jeg at han heller bruker meg enn hans mor..

Kan jo være at han har inntatt den rollen fordi du ikke har latt han slippe til -å faktisk få være en pappa? For framstår veldig som om det bare er "ditt" ikke deres utifra hva du skriver i hovedinnlegget. 

• Liker 7
Skrevet

Dere skal utgå fra barnets beste ingenting annen men blir dere ikke enige og ting går så langt som til retten så er det ikke spesielt positivt for deg at barnet har dårligere fremtidsutsikter ilag med deg enn med faren. 

Håper du tar til vettet og innser at barnet trenger dere begge to like mye og at du ikke kun går for 50/50 pga bidrag. Det er verste sortens mødrer det...

Anonymkode: f525d...ae0

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Endelige skrev:

Kan jo være at han har inntatt den rollen fordi du ikke har latt han slippe til -å faktisk få være en pappa? For framstår veldig som om det bare er "ditt" ikke deres utifra hva du skriver i hovedinnlegget. 

Overhodet ikke.. han har ikke hatt intersse.. han blir sur om jeg spør om han kan være hjemme med barnet en kveld, og maser om alt han da ikke få gjort osv...  dersom jeg spør han om han kan pusse tenner og legge barnet for eksempel, så reagerer han aldri, slik at jeg blir nødt til å gjøre det

• Liker 6
Skrevet

Ego som tenker bare på seg selv, og ikke barnets beste. Barnet trenger da vel far like mye som sin mor, så du kan ikke nekte han å ha 50/50. Det spiller ingen rolle om hvor mye mer ansvar du uttrykker at du har tatt for barnet enn han, for han har like mye bestemmelsesrett. Ferdig snakka.

Anonymkode: 70797...3b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...