Gå til innhold

Hva skjer når kvinne blitt gravid i separasjon prosessen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det syns jeg faktisk var helt på sin plass. Utroe mennesker altså... 

Ops , venninna mi blitt gravid etter separasjon. Hun ikke vært utro ... Ja veldig rart at legen sa det å ta abort til hun du kjenner offff 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 02203...e4f

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på?

Det er selvsagt lovlig å bli gravid når man er i prosessen med en skilsmisse. Ingen kan tvinge henne til abort, men om hun føler seg presset til det, er det kanskje en grunn til det? Medisinsk eller lignende, eller at hun blir rådet til det for sin egen del og barnets del. Men om hun blir presset til det kan hun finne seg en annen lege. Og som andre sier, det at hun er gravid vil ikke påvirke om hun får bli i landet eller ikke. 

Anonymkode: c859f...7acdet

Jeg skjønner  :)))))

Skrevet
3 hours ago, applestories said:

2.1 Samlivsbrudd

Dersom UDI blir kjent med at det har funnet sted samlivsbrudd og utlendingen har tillatelse etter utl. § 40 eller § 41, skal den gitte tillatelsen som hovedregel tilbakekalles. Dette fordi det er et vilkår for tillatelse etter de nevnte bestemmelsene, at partene bor sammen og at relasjonen består og er reell.

Saksbehandler skal vurdere tilbakekall i tilfeller der partene faktisk ikke bor sammen, og ikke bare i tilfeller der samlivsbruddet har materialisert seg gjennom formell adresseendring eller separasjon.

I de tilfellene der et ektepar/samboerpar kun har hatt et kortere samlivsbrudd vil det ikke være aktuelt å tilbakekalle den gitte tillatelsen med mindre innvandringspolitiske hensyn taler for. Det blir imidlertid annerledes i de tilfellene det er snakk om et lengre samlivsbrudd før partene igjen finner tilbake til hverandre. Vurderingstemaet her vil være hvor stor del av tillatelsen samlivsbruddet har vart. Desto større del, desto større grunn vil det være for å tilbakekalle en gitt oppholdstillatelse.

Har samlivsbruddet vært kortere enn to måneder, vil det normalt ikke være grunn til å tilbakekalle. Et samlivsbrudd på over seks måneder vil normalt medføre tilbakekall av den gitte tillatelsen. Der samlivsbruddet har vært mellom to og seks måneder, vil det bero på en mer konkret vurdering om den gitte tillatelsen skal tilbakekalles avhengig samlivsbruddets varighet sett opp mot tillatelsens varighet og øvrige omstendigheter i saken.
https://www.udiregelverk.no/no/rettskilder/udi-praksisnotater/pn-2017-003-tilbakekall-av-midlertidig-oppholdstillatelse-gitt-etter-familieinnvandringsregelverket-jf-utl-63-forste-ledd/#_Toc477250303

--- Ser at reglene er strengere enn jeg så for meg. Dette ble skrevet i mars 2017, reglene for familiegjenforening blir jo strengere så det bør ikke komme som en overraskelse.

Takk for informasjonen ;)))

Skrevet
On 10/19/2017 at 12:16 PM, AnonymBruker said:

Hva som skjer med henne? Hun drar selvsagt til hjemlandet med barnet. 

Anonymkode: e80b7...896

Selv om faren er Norsk ? 

Skrevet
On 10/19/2017 at 6:27 PM, AnonymBruker said:

Nei, det skjer selvsagt (og heldigvis) ikke. Er du gal? 

Anonymkode: 14b2a...c47

Hehe ... İkke mulig å bli barnet til eksen henne fordi hun er gravid i separasjon  ..Tror ikke det

Skrevet
On 10/19/2017 at 5:14 PM, AnonymBruker said:

Nei det er ikke noe automatikk i det når de er separerte. Hun vil bli forelagt et skjema der hun må fylle ut hvem som er barnefar og dersom hun forsøker å lyve på eksen farskapet kan han anmelde det og legge fram bevis. 

Nei , kan ikke lyve ;) Hun sa 

til at når hun får vedtak fra UDI å forlate landet , hun skal det uten å prøve ut å være her , hun går blitt sliten . Så trist at jeg kunne ikke hjelpe med noe :(((

Skrevet
1 hour ago, mela85 said:

Takk for en seriøst svar :))) 

Ja , hun skal søke på nytt tror jeg . Advokaten hennes sa i dag at hun ikke har gjort noe ulovlig , og hun vurdert saken hennes rett til Udİ , så trist .. Hun vært 7 år med en Norsk mann , men de har bodd sammen i hennes hjemland, og bare to år i Norge ...

Da har hun dessverre ingen reell sjanse til å få opphold på lovlig vis. 2 års botid i Norge er for lite i henhold til reglene. Den advokaten må være blank i jobben sin og kun ute etter å tjene penger. 

Hun har ikke noen sak. Det er ikke gøy å høre men slik er fakta.

Skrevet
1 hour ago, mela85 said:

Ops , venninna mi blitt gravid etter separasjon. Hun ikke vært utro ... Ja veldig rart at legen sa det å ta abort til hun du kjenner offff 

Det var ikke din venninne jeg kommenterte her. Dog har hun ingen garanti for at ikke hennes fraseparerte mann vil betrakte det som utroskap. 

Hvor lenge er det siden han tok ut separasjon og gjorde det slutt?

Skrevet
På Thursday, October 19, 2017 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Hei , 

Jeg trenger deres erfaringer med separasjon prosessen i Norge , venninna mi har blitt gravid mens hun går i separasjon prosessen nå. Hun har blitt gravid med en mann hun datet ett måned siden . 

1- Hvorfor fastlege hennes masser på henne å ta abort ? 

2- Hvis hun ikke vil ta abort , hva skal skje med henne ? Hun har mistet retten til oppholdet i Norge på grunn av separasjon. 

Uten å kritisere saken være så snille , jeg håper år noen av dere  skjønner reglene som gjelder saken . 

Advokaten hennes masser også så at hun ta abort.  

(Beklager for skrivefeil )  

Anonymkode: df5a8...59b

Lege og advokat har ikke lov til å påvirke en gravid mht om hun skal beholde et barn eller ta abort. 

Har hun vært i Norge i mindre enn 3 år før hun har tatt ut seprasjon så får hun ikke oppholdstillatelse enten hun er gravid eller ikke, uavhengig et abortspørsmål.  Kravet til giftemål og seprasjon er tre år, for å få oppholdstillatelse, det er ufravikelig, med unntak av om hun har blitt (grovt) mishandlet av ektefellen. 

Enten oppfyller hun kravene til oppholdstillatelse ellers så blir hun sendt ut. Les på UD sine sider. Dette er info alle får i forbindelse med søknader om oppholdstillatelse. 

Anonymkode: a7cf4...123

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på en ting ts. Sett at hun fikk være i Norge, hva skulle hun levd av? Har hun jobb? Ville hun klart å forsørge seg og ett barn? 

Anonymkode: 1d8e1...1bd

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke fribilett for statsborgerskap lenger bare med å lure seg gravid med en norsk mann. Dessuten så vil det vel være bedre å flytte tilbake til landet sitt som er styrt av "Fredens Religion" slik som mange ønsker at Norge var, vil det ikke? 

Anonymkode: 27b5f...941

Skrevet
9 hours ago, mela85 said:

Selv om faren er Norsk ? 

Selv om faren er norsk. Barnet kan få opphold, men ikke mor.

Anonymkode: c710b...b9b

Skrevet
On 10/21/2017 at 10:08 AM, AnonymBruker said:

Selv om faren er norsk. Barnet kan få opphold, men ikke mor.

Anonymkode: c710b...b9b

Okay  :))

Skrevet
On 10/21/2017 at 7:58 AM, AnonymBruker said:

Det er vel ikke fribilett for statsborgerskap lenger bare med å lure seg gravid med en norsk mann. Dessuten så vil det vel være bedre å flytte tilbake til landet sitt som er styrt av "Fredens Religion" slik som mange ønsker at Norge var, vil det ikke? 

Anonymkode: 27b5f...941

Skrevet
On 10/21/2017 at 3:18 AM, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting ts. Sett at hun fikk være i Norge, hva skulle hun levd av? Har hun jobb? Ville hun klart å forsørge seg og ett barn? 

Anonymkode: 1d8e1...1bd

Vi snakker om prosessen her :) Vi kan gjerne snakke om det på et annet  emne  :)) 

Skrevet
On 10/21/2017 at 1:51 AM, AnonymBruker said:

Lege og advokat har ikke lov til å påvirke en gravid mht om hun skal beholde et barn eller ta abort. 

Har hun vært i Norge i mindre enn 3 år før hun har tatt ut seprasjon så får hun ikke oppholdstillatelse enten hun er gravid eller ikke, uavhengig et abortspørsmål.  Kravet til giftemål og seprasjon er tre år, for å få oppholdstillatelse, det er ufravikelig, med unntak av om hun har blitt (grovt) mishandlet av ektefellen. 

Enten oppfyller hun kravene til oppholdstillatelse ellers så blir hun sendt ut. Les på UD sine sider. Dette er info alle får i forbindelse med søknader om oppholdstillatelse. 

Anonymkode: a7cf4...123

Ja det er det :)   Takk for informasjoner 

Skrevet
On 10/21/2017 at 1:35 AM, AnonymBruker said:

Det var ikke din venninne jeg kommenterte her. Dog har hun ingen garanti for at ikke hennes fraseparerte mann vil betrakte det som utroskap. 

Hvor lenge er det siden han tok ut separasjon og gjorde det slutt?

Tres måneder siden .. Men tingene nā har blitt bedre også hun har fått en jobb mulighet (utdannings bakgrunn er jurist )  Men hun må ordne situasjonen med papirer først .. :) 

Skrevet
On 10/21/2017 at 1:32 AM, AnonymBruker said:

Da har hun dessverre ingen reell sjanse til å få opphold på lovlig vis. 2 års botid i Norge er for lite i henhold til reglene. Den advokaten må være blank i jobben sin og kun ute etter å tjene penger. 

Hun har ikke noen sak. Det er ikke gøy å høre men slik er fakta.

Jeg gikk sammen med henne til UDI , det var jo mulig for henne . De tok i henhold også at hun vært gift med han i syv år selv om de bodde ikke i Norge (bare 2 år i Norge ) . UDI sa ja til saken hennes :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...