Gå til innhold

iPhone og mobildata - noen eksperter her?:) Vær snill og se hit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min iPhone 5s bruker mobildata selv når den er koblet til wi-fi. Wi-fi hjelp er skrudd AV. Finnes det apper/systemer som krever mobildata? Eller er eneste mulighet at wi-fi evt faller ut i perioder og at mobilen derfor hopper over på mobildata?

Håper noen kan hjelpe :smilyblomst: Jeg skjønner ingenting av dette.

Anonymkode: 508c1...66e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av mobildata når du er på Wi-fi, så slipper du det.

Skrevet

Det er mange apper som kobler til nettet for å "oppdatere" seg. For eks. facebook kobler ofte og varsler når noen har kommentert et innlegg du er tagget/startet etc.

Sånne skjer når du kjører bil, tar buss,trikk, på senter, butikker etc. Dvs. når du ikke koblet til wifi.

Så det beste for å spare mobildata er som kvinnen over skriver - slå av mobildata.

Skrevet
5 minutter siden, penny_ skrev:

Skru av mobildata når du er på Wi-fi, så slipper du det.

2 minutter siden, cmd skrev:

Det er mange apper som kobler til nettet for å "oppdatere" seg. For eks. facebook kobler ofte og varsler når noen har kommentert et innlegg du er tagget/startet etc.

Sånne skjer når du kjører bil, tar buss,trikk, på senter, butikker etc. Dvs. når du ikke koblet til wifi.

Så det beste for å spare mobildata er som kvinnen over skriver - slå av mobildata.

Takk for svar dere. Har skrudd av mobildata siden i går kveld, men jeg synes det er så rart at dette skal være nødvendig når jeg er koblet til wi-fi og har skrudd av wi-fi hjelp. Finner ingen logisk forklaring.

Her forleden var jeg bare hjemme på wi-fi, og hadde nullstilt forbruket, og kunne holde god oversikt over forbruket som snek seg på. MB etter MB snek seg sakte men sikkert på, selv hjemme på wi-fi.

Er og forblir et mysterie ;) 

Anonymkode: 508c1...66e

Skrevet

Slå av mobildata ja når du ikke har behov for å bruke det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...