Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt irritert på arbeidsgiver om dagen. Har de siste månedene fått prakket på meg ekstra arbeidsoppgaver. Personen som tidligere hadde oppgavene er sluttet og lederskapet har altså ikke klart/tenkt på å finne en avløser. På tross av at jeg allerede før denne personen sluttet prøvde å spørre lederne om de hadde tenkt på avløser, opplæring osv. De har ennå ikke klart å finne noen til å ta over og jeg har da, ufrivillig, blitt sittende med disse oppgavene. Jeg har mer enn nok å gjøre fra før og oppgavene er ikke minst kjedelige og jeg føler meg overkvalifisert(har høyere utdanning og disse oppgavene krever null utdanning og er helt hjernedøde). I tillegg hadde vi lønnsforhandling nettopp og jeg fikk en usselig liten øking som knapt matcher inflasjonen. Jeg føler at arbeidsgiver tar meg for gitt og ikke setter pris på det jeg gjør. Jeg merker jeg blir irritert hver gang jeg må gjøre disse oppgavene og det demotiverer. Det er ingen som har spurt meg fint om å gjøre det og ingen som sier takk. Forventer at jeg skal ta opplæring av eventuell ny person, det gjør de. Selv om jeg er helt ny på oppgavene selv. Er dette sånn man bare må finne seg i eller er det lov å bli irritert?

Anonymkode: e4ad1...ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette sånn man bare må finne seg i eller er det lov å bli irritert?

Å bli irritert er ikke morsomt. Tenk heller positivt, men søk på jobber som passer dine evner og kvalifikasjoner. Jeg vil også minne om at kjedelige oppgaver kan være avslappende å gjøre, og ren restitusjon innimellom de krevende. 

Skrevet

Dessverre ganske vanlig i dagens arbeidsliv mange steder. Folk slutter, og blir ikke erstattet, og da må de som i utgangspunktet ha mer komplekse oppgaver også gjøre rutineoppgavene. Det er innsparing over hele linja, så anbefaler å søke til en annen jobb hvis det ikke bedrer seg. Vi er dessverre mange som sitter med inntrykket om at man gjør mange oppgaver som er helt utenfor eget kompetanseområde og de oppgaver som er fastsatt i arb. kontrakt. Men jobber med saken med ny karriere :) 

Anonymkode: a4e2a...c31

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt irritert på arbeidsgiver om dagen. Har de siste månedene fått prakket på meg ekstra arbeidsoppgaver. Personen som tidligere hadde oppgavene er sluttet og lederskapet har altså ikke klart/tenkt på å finne en avløser. På tross av at jeg allerede før denne personen sluttet prøvde å spørre lederne om de hadde tenkt på avløser, opplæring osv. De har ennå ikke klart å finne noen til å ta over og jeg har da, ufrivillig, blitt sittende med disse oppgavene. Jeg har mer enn nok å gjøre fra før og oppgavene er ikke minst kjedelige og jeg føler meg overkvalifisert(har høyere utdanning og disse oppgavene krever null utdanning og er helt hjernedøde). I tillegg hadde vi lønnsforhandling nettopp og jeg fikk en usselig liten øking som knapt matcher inflasjonen. Jeg føler at arbeidsgiver tar meg for gitt og ikke setter pris på det jeg gjør. Jeg merker jeg blir irritert hver gang jeg må gjøre disse oppgavene og det demotiverer. Det er ingen som har spurt meg fint om å gjøre det og ingen som sier takk. Forventer at jeg skal ta opplæring av eventuell ny person, det gjør de. Selv om jeg er helt ny på oppgavene selv. Er dette sånn man bare må finne seg i eller er det lov å bli irritert?

Så fælt.

Anonymkode: d2845...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...