AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg er en jente på 33 og dater en kar på 40, vi har såvidt begynt å date men ettersom jeg har brent meg en del ganger tidligere så vil jeg gjerne vite hva han tenker om å date meg. Jeg ønsker ikke å være timepass for noen, men samtidig så er jeg redd for å "skremme" han vekk. Tenker at jeg vil ta det opp rett som det er å fortelle han at jeg liker han veldig godt, men om han er usikker på om han ønsker å se om dette kan føre til noe mer så bør vi kutte datingen ut. Men er det riktig av meg å ta det opp etter så kort tid? Vi har vært på 5 dater sålangt. Hva hadde dere gjort? Jeg vil understreke at jeg er i ferd med å falle for han og derfor er det også grunnen til at jeg vil ta opp dette, pga jeg ikke vil ende opp med såret med falske forhåpninger, eller være en del av et spill. Hva bør jeg gjøre? Vennligst vær litt snille med meg, er utrolig følsom pga jeg vil så gjerne at dette skal ende bra Anonymkode: 82676...f84
Sh999 Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 33 og dater en kar på 40, vi har såvidt begynt å date men ettersom jeg har brent meg en del ganger tidligere så vil jeg gjerne vite hva han tenker om å date meg. Jeg ønsker ikke å være timepass for noen, men samtidig så er jeg redd for å "skremme" han vekk. Tenker at jeg vil ta det opp rett som det er å fortelle han at jeg liker han veldig godt, men om han er usikker på om han ønsker å se om dette kan føre til noe mer så bør vi kutte datingen ut. Men er det riktig av meg å ta det opp etter så kort tid? Vi har vært på 5 dater sålangt. Hva hadde dere gjort? Jeg vil understreke at jeg er i ferd med å falle for han og derfor er det også grunnen til at jeg vil ta opp dette, pga jeg ikke vil ende opp med såret med falske forhåpninger, eller være en del av et spill. Hva bør jeg gjøre? Vennligst vær litt snille med meg, er utrolig følsom pga jeg vil så gjerne at dette skal ende bra Anonymkode: 82676...f84 Jeg ville ikke tatt det opp så tidlig, er redd for at du ødelegger sjansene hvis du gjør det. Man er nødt å ta sjanser i kjærlighetslivet og vi kan ikke hel gradere oss for å bli såret dessverre. Hvis jeg var i hans sko hadde jeg nok blitt litt stressa av et sånt spørsmål så tidlig og gjerne avsluttet selv om jeg likte han. Så mitt råd er å prøve å ha litt is i magen, ta ting litt mer som de kommer og prøv å slapp av;-) Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Etter 5 dater vet man om man liker noen eller ikke. Hvis han "ikke er klar for et forhold" blablabla er han komfortabel med å he sex med deg, men han er ikke særlig interessert utover det. Ikke la deg bruke. 3 minutes ago, Sh999 said: Jeg ville ikke tatt det opp så tidlig, er redd for at du ødelegger sjansene hvis du gjør det. Pisspreik. Ingen voksne mennesker "ødelegger sjansene" ved å være ærlig etter 5 dater. Har du latt deg lure av mange menn? Anonymkode: 07b0f...390 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 Han er jo gammel nok til å takle en upfront samtale om dette, så om han blir skremt er han ikke seriøs nok. Men du kan jo spørre han hvor seriøst han ser på datingen med deg og se hva han svarer. Etter 5 dates bør han kunne klare å si om han fokuserer på deg eller om du bare er tidsfordriv. Du bør og se på hva han gjør. Tar han kontakt uten at du har tatt kontakt først? Og på hvilken måte? Når på døgnet? Spør han om genuine ting, er han interessert i hva du tenker og mener om ting? Hva dreier samtalene seg rundt? Hva slags holdninger har han og hvordan behandler han deg og andre? Får du skikkelige svar eller er de tvetydige? Blir du inkludert i planer han legger og får du møte venner og andre? Du vil fort legge merke til hva som er positivt og negativt, hva som stresser deg og hvordan han responderer. Og for all del, ikke nøl med å si ting som du mener. Og evt sette ned foten om det er uklare svar. Et forhold skal ikke være en kamp. Det viktigste er at du har klare grenser for hva som er akseptabelt for deg og hva som ikke er det. Noen bestemte ting er det ingen vits i å kompromisse på uansett hvor interessert du er i han. Lykke til! Anonymkode: b2080...633 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 Han er 40. Etter 5 dater tåler han å høre det. Men du trenger ikke legge det fram som hus og stasjonsvogn. Anonymkode: 7a779...bd4 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er 40. Etter 5 dater tåler han å høre det. Men du trenger ikke legge det fram som hus og stasjonsvogn. Anonymkode: 7a779...bd4 Hvordan bør jeg ta det opp? -Trådstarter. Anonymkode: 82676...f84
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Hvordan bør jeg ta det opp? -Trådstarter. Anonymkode: 82676...f84 Jeg tror ikke jeg hadde giddet, du er tydelig bare tidsfordriv for ham om du er så usikker etter 5 treff. Anonymkode: 07b0f...390 1
Sh999 Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 5 dater vet man om man liker noen eller ikke. Hvis han "ikke er klar for et forhold" blablabla er han komfortabel med å he sex med deg, men han er ikke særlig interessert utover det. Ikke la deg bruke. Pisspreik. Ingen voksne mennesker "ødelegger sjansene" ved å være ærlig etter 5 dater. Har du latt deg lure av mange menn? Anonymkode: 07b0f...390 Aldri latt meg lure av en mann nei. Men jeg hadde blitt rimelig stressa hvis daten min etter 5 ganger ville prøve å definere noe. Noen gagner er det beste å ta ting som de kommer rett og slett.. Jeg svarte ærlig hva JEG ville gjort, jeg sitter da ikke på noe fasit.
Gjest nicecar Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg hadde giddet, du er tydelig bare tidsfordriv for ham om du er så usikker etter 5 treff. Anonymkode: 07b0f...390 Det kan jo hende at han er like usikker som henne. For et unødvendig svar.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 7 minutes ago, Sh999 said: Aldri latt meg lure av en mann nei. Men jeg hadde blitt rimelig stressa hvis daten min etter 5 ganger ville prøve å definere noe. Noen gagner er det beste å ta ting som de kommer rett og slett.. Jeg svarte ærlig hva JEG ville gjort, jeg sitter da ikke på noe fasit. Mannen er 40 år. Det du skriver er bare pisspreik. Det er ingen som snakker om forlovelse og barn, det er snakk om å si at man liker noen og om vedkommende faktisk liker en tilbake. Det klarer man fint å ta stilling til etter 5 dater. Anonymkode: 07b0f...390 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 7 minutes ago, nicecar said: Det kan jo hende at han er like usikker som henne. For et unødvendig svar. Hun er jo ikke usikker, hun er usikker på hva HAN vil. Men helt ærlig, hvis en mann har vært på 5 dater klarer han å si om han liker deg eller ikke, og her er det tydelig slik at han kun er med TS for sexens skyld. Anonymkode: 07b0f...390 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #12 Skrevet 19. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Hvordan bør jeg ta det opp? -Trådstarter. Anonymkode: 82676...f84 Du kan f.eks si at du liker han godt og er glad for å ha truffet han. Trenger ikke stille spørsmål. Ikke be om noe form for bekreftelse. Tolk heller svaret. Ikke hør på de andre som tydeligvis tror du dater en 20-åring. Ja, han kan være en guttunge i en 40-år gammel kropp, men den sjansen får du ta. Bedre enn å bli hodestups forelsket i noen som ikke er seriøse. Anonymkode: 7a779...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #13 Skrevet 19. oktober 2017 10 minutes ago, AnonymBruker said: Hun er jo ikke usikker, hun er usikker på hva HAN vil. Men helt ærlig, hvis en mann har vært på 5 dater klarer han å si om han liker deg eller ikke, og her er det tydelig slik at han kun er med TS for sexens skyld. Anonymkode: 07b0f...390 Nei det er ikke tydelig i det hele tatt. Anonymkode: b2080...633
Sh999 Skrevet 19. oktober 2017 #14 Skrevet 19. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen er 40 år. Det du skriver er bare pisspreik. Det er ingen som snakker om forlovelse og barn, det er snakk om å si at man liker noen og om vedkommende faktisk liker en tilbake. Det klarer man fint å ta stilling til etter 5 dater. Anonymkode: 07b0f...390 Og jeg mener at liker begge parter hverandre godt, så merker man det uten å måtte spørre.. Hjelpes.. Er du bitter på noen? Du trenger ikke hisse deg for det at jeg har en annen mening.. Du har full rett å mene det du gjør, og jeg forbeholder meg retten til å ha min mening.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #15 Skrevet 19. oktober 2017 56 minutter siden, Sh999 skrev: Og jeg mener at liker begge parter hverandre godt, så merker man det uten å måtte spørre.. Hjelpes.. Er du bitter på noen? Du trenger ikke hisse deg for det at jeg har en annen mening.. Du har full rett å mene det du gjør, og jeg forbeholder meg retten til å ha min mening. Han gir tegn på at han liker meg. Mitt problem er at jeg har brent meg så altfor mange ganger på menn som gir tegn på en ting men som får kalde føtter når man plutselig skal finne ut av om man skal gå videre, ergo; useriøse mannfolk. Det er derfor jeg vurderer å spørre han nå, fordi jeg liker han veldig godt, men jeg vil samtidig være sikker på at det er gjensidig og ikke noe jeg innbiller meg. Samtidig som jeg tenker at han er da 'voksen' nok til å takle at jeg tar opp sånt så tidlig i datingsfasen? -Trådstarter Anonymkode: 82676...f84
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #16 Skrevet 19. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei det er ikke tydelig i det hele tatt. Anonymkode: b2080...633 Jo, selvfølgelig. Han bare drar det ut fordi han trives med å ha sex med TS. Anonymkode: 07b0f...390
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #17 Skrevet 19. oktober 2017 1 hour ago, Sh999 said: Og jeg mener at liker begge parter hverandre godt, så merker man det uten å måtte spørre.. Hjelpes.. Er du bitter på noen? Du trenger ikke hisse deg for det at jeg har en annen mening.. Du har full rett å mene det du gjør, og jeg forbeholder meg retten til å ha min mening. TS hadde ikke vært usikker om mannen likte henne. Hun vet innerst inne at han ikke egentlig er interessert. Anonymkode: 07b0f...390
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #18 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Han gir tegn på at han liker meg. Mitt problem er at jeg har brent meg så altfor mange ganger på menn som gir tegn på en ting men som får kalde føtter når man plutselig skal finne ut av om man skal gå videre, ergo; useriøse mannfolk. Det er derfor jeg vurderer å spørre han nå, fordi jeg liker han veldig godt, men jeg vil samtidig være sikker på at det er gjensidig og ikke noe jeg innbiller meg. Samtidig som jeg tenker at han er da 'voksen' nok til å takle at jeg tar opp sånt så tidlig i datingsfasen? -Trådstarter Anonymkode: 82676...f84 5 dater uti er ikke "tidlig" i datingfasen. At du er usikker nå betyr at du har skjønt at han ikke liker deg så godt som du liker ham. Anonymkode: 07b0f...390
Arabella Skrevet 19. oktober 2017 #19 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er jo ikke usikker, hun er usikker på hva HAN vil. Men helt ærlig, hvis en mann har vært på 5 dater klarer han å si om han liker deg eller ikke, og her er det tydelig slik at han kun er med TS for sexens skyld. Anonymkode: 07b0f...390 TS har ikke skrevet noe om at de har hatt sex ennå, hvis jeg ikke har oversett noe.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #20 Skrevet 19. oktober 2017 7 minutter siden, Arabella skrev: TS har ikke skrevet noe om at de har hatt sex ennå, hvis jeg ikke har oversett noe. Vi har hatt sex, men bare én gang :-) -Trådstarter. Anonymkode: 82676...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå