Gå til innhold

BETALE GJELD MED ERSTATNING? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en del gjeld, men er i ferd med å få en voldsoffererstatning for et forhold som strakk seg over 10 år. 

Jeg skjønner at det riktige er å betale all gjelden, men jeg har allerede en avdragsordning og lurer på om det mulig å overføre pengene til lillebroren min som opplevde mye av det samme som meg. Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 0c082...d39

Skrevet

De pengene gjør du som du vil med. 

Anonymkode: e06ec...76d

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei jeg har en del gjeld, men er i ferd med å få en voldsoffererstatning for et forhold som strakk seg over 10 år. 

Jeg skjønner at det riktige er å betale all gjelden, men jeg har allerede en avdragsordning og lurer på om det mulig å overføre pengene til lillebroren min som opplevde mye av det samme som meg. Tusen takk for svar! 

Hvis du driver på med gjeldssanering må du bruke pengene på gjelda. Hvis ikke kan du gjøre hva du vil.

Anonymkode: ef09b...729

• Liker 3
Skrevet

Hvis broren din har opplevd det samme som deg, har ikke han også rett på egen erstatning?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Stortroll skrev:

Hvis broren din har opplevd det samme som deg, har ikke han også rett på egen erstatning?

Han må jo søke om det å gå gjennom den samme prosessen, er ikke sikkert det er gjort

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du trenger strengt tatt ikke de pengene, du, da, siden du har tenkt å gi de bort?

Anonymkode: 1c56b...49a

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt overføre ALT til han? Hva med halvparten f.eks? 

Og han bør jo søke om erstatning på lik linje som deg, du skal jo ikke dele din sum egentlig. 

• Liker 1
Skrevet

Ved gjeldsanering vil det gå inn å dekke gjelden. Mulig du kanskje kunne omgått systemet litt ved å hevde at erstatningen skal dekke fremtidig hjelp eller bortfall av inntekt på bakgrunn av tidligere traumatiske hendelse, du er tilkjent erstatning for. Men dette er nok ny rettsvurdering. Ellers går det inn til å betale gjelden om det er offentlig gjeldssanering

Anonymkode: eca41...c44

Skrevet

De vil jo få greie på det. Dette bør du undersøke før du får de  .er det ikke best å komme seg ut av ordningen?

Anonymkode: fc5cb...e1c

Skrevet

Er det ikke greit å ta tak i egne problemer først, ts? Skjønner du vil hjelpe broren din og det er enn fin tanke fra deg. Han kan vel også søke om erstatning hvis han også har opplevd det samme som deg? Det er jo uansett deres sak. Vet ikke hva loven sier om det da hvis du har gjeld fra før. Men tenk på deg selv også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville betalt gjelden først. Veldig fint at du vil være grei med broren din, men det er mye bedre om du slipper å ha masse gjeld å tenke på

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...