Gå til innhold

Telefonsalg tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, jente 19 her som jobber med humanitært salg via telefon, det er en helt forjævlig jobb i seg selv grunnet alle som skjeller deg ut og psyker deg ut dag for dag, time for time. 

For dere som ikke er intressert i å ha noen flere telefoner: reserver dere i brønnøysund registeret; og for dere som ikke orker det, la selgeren introdusere hva h*n vil si før dere sier nei, akkurat nå så har vi en kampanje der alle som tar telefonen får være me på ei trekning uansett om h*n er med å støtter eller ei og da er det ikke gøy å få det slengt i trynet at alt det du har å by på kan du stikke langt opp en viss plass før du har hørt hva og hvorfor.

En annen grunn til at du må la selgeren introdusere seg og hvem h*n ringer på vegne er at om du sier nei etterpå så blir du lagt på nei lista og dvs at du ikke blir ringt opp på det samme en gang til, hvis ikke selgeren får introdusert hva så blir du lagt på ikke hjemme lista (det samme med folk som svarer på vegne av kunden, de har bare med å drite i hva kundens personlige info er, om en ikke kunde svarer nei på vegne av kunden så blir det også lagt på ikke hjemme lista) på den lista så blir du ringt opp igjenn iløpet av et par dager.

Tips: vær vennlig mot den stakkaren som ikke får seg bedre jobb.

La selger introdusere seg og hvilket prosjekt han jobber med.

Si nei på en høfflig måte så slipper selger å ha en dårligere dag enn deg h*n allerede har.

Gruer meg hvær dag til jobb på grunn av de (sorry for ordbruket men) jævlene som ikke engan tenker å høre før enn blir skjelt ut bare for jeg ikke får en bedre jobb intilvidere..

Anonymkode: 17d91...adf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva? At du jobber som telefonselger er ditt ansvar. Ingen av oss andre er på noen måte moralskt forpliktet til å bruke av vår fritid på å sitte og høre på mer eller mindre løgnaktig vås verken første, andre eller sjette gangen du ringer.

Det er ikke du som har bestemt at du skal ringe, det er ikke du som har bestemt hva slags "fakta" du skal meddele, at du skal ringe også til de som har registrert seg i Brønnøysundregisteret og til de samme menneskene igjen og igjen og igjen, men du får i alle fall betalt for å gjøre det. Det gjør ikke vi du ringer til. Du har ingen som helst rett til å kreve noe som helst av oss. 

Anonymkode: 1841b...f42

• Liker 6
Skrevet

Nei, jeg må ingenting jeg, når du ringer meg.

Finn deg en annen jobb om du ikke takler den du har.

Anonymkode: 6a502...83b

• Liker 5
Skrevet

Herregud som jeg hater telefonselgere....

• Liker 3
Skrevet

:skratte:

Få deg en annen jobb, ikke vår skyld at du ikke takler folk som ikke vil høre på deg.

• Liker 5
Skrevet

Jobbet med det samme selv. Det finnes en grense på hva man skal tåle å få slengt i tryne. Enkelte folk trenger man virkelig ikke å være hyggelige mot. Eneste tipset er å bare overse alle de vemmelige folkene. Det er mange usympatiske dritt folk, og veldig mange hyggelige personer.  Når du går fra jobb heller tenk på de hyggelige menneskene.

Anonymkode: 326f8...453

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jobbet med det samme selv. Det finnes en grense på hva man skal tåle å få slengt i tryne. Enkelte folk trenger man virkelig ikke å være hyggelige mot. Eneste tipset er å bare overse alle de vemmelige folkene. Det er mange usympatiske dritt folk, og veldig mange hyggelige personer.  Når du går fra jobb heller tenk på de hyggelige menneskene.

Når man velger en jobb hvor man ringer og plager folk kan man ikke forvente at alle er superhøflige. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man velger en jobb hvor man ringer og plager folk kan man ikke forvente at alle er superhøflige. 

Nei, men det handler litt om respekt. Det er ikke alltid like lett å få seg jobb. Er du den personen som skjeller ut butikkansatte, leger eller lørere? eller er det bare folk blir litt tøffe i kjeften når de ikke møter personen ansikt til ansikt. Men heller kan brøle i telefonen.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det handler litt om respekt. Det er ikke alltid like lett å få seg jobb. Er du den personen som skjeller ut butikkansatte, leger eller lørere? eller er det bare folk blir litt tøffe i kjeften når de ikke møter personen ansikt til ansikt. Men heller kan brøle i telefonen.

Det er rart med det, jeg opplever nesten aldri at butikkansatte, leger eller lærere jeg ikke kjenner ringer meg ubedt igjen og igjen på min privattelefon for å fortelle meg halvsannheter, gi meg dårlig samvittighet og presse meg til å kjøpe ting jeg ikke er interessert i. 

Anonymkode: 1841b...f42

• Liker 7
Skrevet
28 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg legger bare på. Jeg verken brøler eller skjeller ut noen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier bare nei takk, er ikke interessert - med en gang jeg skjønner det er en selger , og legger på. Hvis jeg blir sittende og lytte tenker jeg at jeg både gir selger falske forhåpninger og kaster bort begges tid.

Anonymkode: a0f43...df1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er du klar over hvor mange selgere som ikke tar hensyn til at du er registrert mot telefonsalg hos Brønnøyregisteret? Hvis det er så ødeleggende for deg å jobbe i dette yrket, er det kanskje lurt å skifte yrke

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet

Telefonsalg, dørsalg og gatesalg skulle vært forbudt. Unntak for is og pølser 17. mai.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Det kan være frustrerende med så mange negative reaksjoner, men du kan kun styre deg selv, ikke bestemme hvordan andre skal oppføre seg. Sånn er det for oss alle! Det er bare å lære det først som sist! Les gjerne litt om endringsledelse og psykologi, kanskje det kunne vært interessant for deg?

Det er mange jobber der man kan bli skjelt ut bare man spør hvordan det går med noen (f.eks. psykiatrien), eller se for deg en butikkansatt som spør en kunde om hun vil ha pose og får tonnevis med kjeft fordi kunden har med seg pose fra før og blir fornærmet over å bli kalt et miljøsvin når hun slettes ikke er det. Så du er nok ikke så alene som du tror om dette.

Anonymkode: 6fc37...1c5

Skrevet
3 timer siden, T-Rex skrev:

Telefonsalg, dørsalg og gatesalg skulle vært forbudt. Unntak for is og pølser 17. mai.

Hadde gatesalg forsvunnet sammen med tiggingen, hadde det vært deilig å gå i byen

Skrevet

Skjønner hva du mener, men helt ærlig hadde jeg funnet meg en annen jobb. Jeg jobbet i en kort (!) periode som telefonselger som 16 åring. Var helt forferdelig, så jeg sluttet raskt. Det er sinnsykt irriterende å bli oppringt, så skjønner at noen får nok. 

Anonymkode: 97aaf...c78

Skrevet

Hei.

Tipset mitt er: Slutt med telefonterror. Hvis folk hadde hatt lyst til å gjøre det du forstyrrer privatlivet deres med. Så hadde de oppsøkt det du prøver å selge på egenhånd. Hadde produktet du prøver å selge vært så bra som du later som. Så hadde det ikke trengt deg for å selge. Det hadde solgt seg selv. 

Få deg et yrke der du tjener samfunnet. Ikke plager de med terror. 

Skrevet

Litt irriterende når telefonselgere ikke tar nei for et nei. Det hender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...