Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! De to siste månedene har jeg vært interessert i en mann. Vi er naboer, og vi møtes en hel del igjennom hverdagen. De siste ukene har han tatt en del initiativ til å være sammen. Vi har de to siste ukene hatt to kvelder hvor vi har sett på serier, og snakket. (Ingenting har skjedd) Men vi har som regel sittet fra sen ettermiddag, til sent på natt. På fredag satt vi og drakk vin, og så på serier fra ettermiddagen, til klokken 3 lørdag morgen. Han åpner seg om sine innerste tanker, og jeg innser mer og mer hvor bra denne mannen er. Da han en av kveldene sa at han delte noe han aldri hadde sagt til noen før, spurte jeg "men du deler det med meg?", og da svarte han "men du er ikke en av de vanlige" og holdt blikket mitt lenge. Når vi omgås tolker jeg stemningen mellom oss som noe mer. Det er en kjemi der, det er en spenning der, men den blir kanskje holdt tilbake. i og med at vi må omgås så mye i hverdagen, og ting kan fort bli kleint. Han har også tatt initiativ til konserter, og noen andre arrangementer, men jeg har ikke alltid blitt med. Problemet er bare at han møter en annen jente. De har møtt hverandre en måneds tid, og det har vært sex fra første daten. (han har også snakket en del om henne) om at han ikke vet hva han vil, at han lurer på hvor det er på vei. Hva tenker dere? Burde jeg si noe til ham om følelsene mine? Eller burde jeg la det skje naturlig? De er på ingen måte sammen, men vil ikke tråkke inn i noe. På en side vil jeg ikke gi ham råd ang hun andre, men jeg har heller ikke samvittighet til å ikke være ærlig med han. På mange måter er vi veldig like, og det er mange ganger jeg møter meg selv i døra med han. Setter pris på svar. 

Endret av km25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra det du skriver antar jeg at han liker deg godt, men at han venter et hint fra deg for å vite om det er gjensidig.

Hadde han syntes at du er spesiell i den forstand at du er en god venninne, hadde han understrekket det. Han gjorde ikke det, så han liker deg nok.Samtidig nevner han at han er usikker på hvilken forholdet hans tar, så det er enten fordi han venter på respons fra deg eller fordi han ikke helt er i stand til å velge mellom dere.

Det å innlede et pseudo-forhold med noen som allerede er involvert, har negative konsekvenser for de tre involverte partene.

Uansett er han i et forhold nå, så det beste ville nok være å si til ham at siden han har mye å tenke på i forbindelse med sitt forhold, bør du la ham ting til å reflektere rundt det, og at det kanskje ikke er så greit å tilbringe så mange timer sammen når han er sammen med noen. Og at du synes det er viktig å vite hvor man skal når man er i forhold.

På den måten avslører du ikke helt tydelig hva du føler, men du stenger ikke døra heller. Så får han rydde opp i hodet sitt og velge om han satser på det forholdet han har eller ikke. Og når han eventuelt er singel igjen, vet han at du er den typen som liker å vite hvor du skal, så da vil han nok være mer direkte enn å komme med halvmystiske utsagn som kan tolkes på forskjellige måter.

• Liker 1
Skrevet

Han dater en annen jente, forteller deg om at de har sex, så du kan være ganske sikker på at han ikke er interessert i deg på den måten. 
Når han sier at "du er ikke en av de vanlige" når han fortalte deg noe han aldri hadde fortalt noen før, så tror jeg han heller mente at det er lettere å åpne seg til deg, som ikke kjenner han så godt og kjenner flere han kjenner, for det er vanskeligere å åpne seg opp til noen man kjenner og omgås mye tilfelle de dømmer en eller sier det videre til felles venner. Med deg trenger han ikke være redd for det. 

Jeg tenker at du burde slutte å henge med han i den grad dere gjør nå, hold dere som vanlige naboer som slår av en prat i gangen eller en sjelden gang i blandt tar en kaffe hos hverandre, og etter en tid kan du spørre han hvordan det gikk med hun andre dama, og hvis han sier det gikk dårlig kan du jo si noe som "så kjipt, men bra for meg for kanskje jeg har sjangs nå da?! ;) " eller lignende. 

Anonymkode: fce9e...5f7

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Rysiseal skrev:

Ut ifra det du skriver antar jeg at han liker deg godt, men at han venter et hint fra deg for å vite om det er gjensidig.

Hadde han syntes at du er spesiell i den forstand at du er en god venninne, hadde han understrekket det. Han gjorde ikke det, så han liker deg nok.Samtidig nevner han at han er usikker på hvilken forholdet hans tar, så det er enten fordi han venter på respons fra deg eller fordi han ikke helt er i stand til å velge mellom dere.

Det å innlede et pseudo-forhold med noen som allerede er involvert, har negative konsekvenser for de tre involverte partene.

Hadde jeg truffet en jente som jeg likte godt, og hadde et slikt forhold til som beskrives i denne tråden hadde jeg aldri gått etter andre jenter og hatt sex med de før ting var avklart med den jenten jeg likte. Om det tar 1 ukke eller et halvt år. Når noen gjør dette er det iallefall ikke kjærlighet eller forelskelse inne i bildet, da ville ikke vedkommende aggert slik.

• Liker 3
Skrevet

Han må være kjekk siden han ligger med en annen jente mens han samtidig har deg på vippen. 

Skrevet
2 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Hadde jeg truffet en jente som jeg likte godt, og hadde et slikt forhold til som beskrives i denne tråden hadde jeg aldri gått etter andre jenter og hatt sex med de før ting var avklart med den jenten jeg likte. Om det tar 1 ukke eller et halvt år. Når noen gjør dette er det iallefall ikke kjærlighet eller forelskelse inne i bildet, da ville ikke vedkommende aggert slik.

Enig, liker man en person så rører man ikke andre til det er avklart om den personen også liker deg eller ikke. og man forteller hvertfall IKKE personen man liker, om andre man holder på med. Det er jo som å rope den opp i ansiktet at man hvertfall aldri vil bli sammen med deg. 

Anonymkode: fce9e...5f7

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Lee Jones said:

Han må være kjekk siden han ligger med en annen jente mens han samtidig har deg på vippen. 

Dette

Anonymkode: 8a4be...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...