AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Hva muskelgrupper trener dere og på hvilke dager? Anonymkode: f5317...a74
drue Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 Da jeg var helt fersk trente jeg fullkropp 2-3 dager i uka. Nå trener jeg bein 2-3 dager i uka og overkropp 2 dager i uka.
Leifr Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Trener alt fra 2 til 4 økter i uka, enten fullkropp eller overkropp/underkropp-splitt, alt etter hva jeg har tid til. Så lenge jeg er innom alle større muskelgrupper minst to ganger i uka er det greit.
JackIost Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Fullkroppsprogram 2-3 ganger i måneden. Holder lenge for å vedlikeholde formen for en som ikke har tid til mer Om man derimot ikke er fornøyd med dagens status og ønsker å bygge muskler, så er nok 3 ganger i uken passelig. Noe mer enn det er det lite poeng i, med mindre man er på et veldig høyt nivå. Kroppen trenger restitusjon, det er da man vokser. En grei måte å gjøre det på er å dele kroppens muskelgrupper inn i to, og kjøre annenhver økt. Slik trenes hver muskelgruppe hver 4.- 5. dag. Eksempelvis: Uke 1: Mandag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy Uke 1: Onsdag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger Uke 1: Fredag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy Uke 2: Mandag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger Uke 2: Onsdag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy Uke 2: Fredag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger Mage kan man trene hver økt. Hvordan man "deler kroppen i 2" og hvilke tre dager i uka man velger kan selvsagt gjøres på andre måter Alternativt kan man trene fullkroppsprogam, da holder det med to dager i uka.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 For nybegynnere/moderate er det best å trene helkropp 2-3 ganger i uka. Fokuser på øvelser som tar de store muskelgruppene, og kjør gjerne supersett (f.eks bicepscurl og knebøy annenhvert sett) Anonymkode: 91256...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå