Gå til innhold

Treningsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva muskelgrupper trener dere og på hvilke dager? 

Anonymkode: f5317...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var helt fersk trente jeg fullkropp 2-3 dager i uka. Nå trener jeg bein 2-3 dager i uka og overkropp 2 dager i uka. 

Skrevet

Trener alt fra 2 til 4 økter i uka, enten fullkropp eller overkropp/underkropp-splitt, alt etter hva jeg har tid til. Så lenge jeg er innom alle større muskelgrupper minst to ganger i uka er det greit.

Skrevet

Fullkroppsprogram 2-3 ganger i måneden. Holder lenge for å vedlikeholde formen for en som ikke har tid til mer :)

Om man derimot ikke er fornøyd med dagens status og ønsker å bygge muskler, så er nok 3 ganger i uken passelig. Noe mer enn det er det lite poeng i, med mindre man er på et veldig høyt nivå. Kroppen trenger restitusjon, det er da man vokser.

En grei måte å gjøre det på er å dele kroppens muskelgrupper inn i to, og kjøre annenhver økt. Slik trenes hver muskelgruppe hver 4.- 5. dag.

Eksempelvis:

Uke 1: Mandag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy

Uke 1: Onsdag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger

Uke 1: Fredag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy

Uke 2: Mandag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger

Uke 2: Onsdag: Bryst/triceps/skuldre/knebøy

Uke 2: Fredag: Rygg(markløft og ev. alternere mellom chins/roing)/biceps/legger

Mage kan man trene hver økt.

Hvordan man "deler kroppen i 2" og hvilke tre dager i uka man velger kan selvsagt gjøres på andre måter :)

Alternativt kan man trene fullkroppsprogam, da holder det med to dager i uka.

Skrevet

For nybegynnere/moderate er det best å trene helkropp 2-3 ganger i uka. Fokuser på øvelser som tar de store muskelgruppene, og kjør gjerne supersett (f.eks bicepscurl og knebøy annenhvert sett)

Anonymkode: 91256...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...