Cyndi Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Hei! Lurte litt på, hva skjer egentlig når man spiser tyggis? kan man tygge det ubegrenset(tenker sukkerfri nå), uten at det får noen konsekvenser for noe? Merker forresten at man blir sulten av å tygge tyggis..men tenker på d at magen lures vel til å tro at det kommer mat...ja,nei..håper noen kan gi meg litt info ang tyggegummi. Selv er jeg 'storforbruker'..en til to pakker extra om dagen er ikke helt uvanlig. Tar det istedet for godteri håper på svar--klem cyndi
Sniglå Skrevet 23. januar 2005 #2 Skrevet 23. januar 2005 Hei! Jeg er også storforbruker av extra, kan godt kverke et par pakker en kveld om jeg kjeder meg! Det som skjer er sånn som du sier:magen og kroppen tror at det er mat på gang. Det fører til at spyttproduksjonen din går opp, og spytt har den evnen at det nøytraliserer syre. Dette er faktisk bra for tennene, akkurat slik som reklamen sier. Så jeg kommer hvertfall til å fortsette å tygge til den store gullmedaljen uden dårlig samvttighet!
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Kjeven kan begynne å lage knekkelyder av for mye tyggis,... gjelder vel først og fremst hard tyggis (som de gamle Baywatch-tyggisene).
Misumena Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Tannlegen min fortalte meg at vist tennene er flate eller en har problemer med slitte tenner så er det ikke bra at en tygger mye tyggis, da dette kan bli værre. :-)
Gjest Alette Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Noen tyggiser kan virke lakserende hvis du tygger veldig mange, bl.a. Extra, men hvor høye doser som må til vet jeg ikke.
aowi Skrevet 23. januar 2005 #6 Skrevet 23. januar 2005 Jeg har litt "slark" i kjeveleddet. Fører til at jeg tygger litt skjeivt. har fått beskjed fra både tannlegen og nevrologen at jeg ikke bør tygge tyggegummi fordi det kan føre til hodepine. Tygger litt av og til men kjenner at kjeven låser seg etterhvert og det stråler opp i hodet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå