Gå til innhold

Hvordan fikk terroristene kontrollen over flyene på 9/11?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette temaet passer inn på dette forumet, Men uansett hvordan klarte terroristene ombord på flyene ta over kontrollen på de fire flyene? Angivelig så skal de ha brutt seg inn i cockpiten og overmannet pilotene men jeg synes det fremstår som ganske enkelt og at de skal ha gjort det uten å spre panikk blant mannskap og passasjerer, Jeg er på ingen måte noen konspirasjonsteoretiker men det virker som de ikke hadde noen store problem med og kapre hvert enkelt fly.

Anonymkode: 5923e...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette temaet passer inn på dette forumet, Men uansett hvordan klarte terroristene ombord på flyene ta over kontrollen på de fire flyene? Angivelig så skal de ha brutt seg inn i cockpiten og overmannet pilotene men jeg synes det fremstår som ganske enkelt og at de skal ha gjort det uten å spre panikk blant mannskap og passasjerer, Jeg er på ingen måte noen konspirasjonsteoretiker men det virker som de ikke hadde noen store problem med og kapre hvert enkelt fly.

Enkelte av de hadde utdanning fra flyskolen. De hadde nok masse kunnskaper fra grunnen av hvordan man kan styre et fly. Men jeg kan ikke helt se for meg at det skulle være så vanskelig, dersom man operer i flokk. 

Skrevet

De spredte nok mye frykt blant passasjerer og personell på flyet. De var flere om det i hvert fly, de hadde våpen og i det minste bombe-lignende gjenstander, de skadet og drepte i prosessen med å ta over flyet. Det er nok ikke så merkelig da at man blir lammet av frykt og gjør det man blir bedt om. Det blir jo som en gissel-situasjon andre steder hvor gjerningsmennene har våpen og selv om de er i mindretall får de god kontroll over gislene sine. Pluss at situasjonen kom ganske overraskende. 

Anonymkode: 66a92...7bc

Skrevet

Da hadde tapetkniver, brukte vold og hadde falske bombebelter. De truet flyvertinnene til å få åpnet dørene inn til cockpit. Alle fly hadde noen med pilotutdannelse.

Anonymkode: f0fa1...257

Skrevet

På den tiden hadde ingen brukt fly til selvmordsbombing så folk tenkte ikke tanken. Det vanlige var at det var en gisselsituasjon hvor folk forhold seg i ro, flyet landet og passasjerene ble frigitt uskadd etter en stund. I dag er dette annerledes. Nå vet man hva som kan skje så folk vil ha mye lavere terskel for å gripe inn og i hvertfall hindre de å komme til cockpit.

Anonymkode: f0fa1...257

• Liker 4
Skrevet

Jeg så nylig en dokumentar ang. 11. september hvor de forklarte at det var en kaprerpilot med flygersertifikat på hvert fly som etterhvert tok over kontrollen av de flyene, Og at de hadde med seg et par medhjelpere som utförte selve kapringen hvor de skal ha knivstukket en mannlig passasjerer og en kvinnelig flyvertinne til döde og siden truet en anen flyvertinne til og åpne cockpit dörene når cockpiten var åpnet så stormet de inn og knivstakk de to pilotene og flyttet kroppene ut i fra cockpiten, Og siden skal de også ha truet passasjerene på försteklasse til og gå lenger bak i flyet og til slutt så skal kaprerpiloten på hvert fly ha reist seg fra passasjersete i försteklasse å gått inn i cockpiten og tatt over som pilot, Kort tid etter at de hadde tatt over cockpiten så skal transponderkoden på hvert fly blitt slått av noe som gjorde vanskelig for flygeledere og spore flyene.

Skrevet

Anbefaler deg å se filmen United 93

Anonymkode: bd700...02e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å se filmen United 93

Anonymkode: bd700...02e

United 93 filmen er veldig overdramatisert og Hollywood fiksert det er ikke den sanne historien.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

United 93 filmen er veldig overdramatisert og Hollywood fiksert det er ikke den sanne historien.

United 93 er godt laget, sikker på at du ikke blander sammen med Flight 93? http://www.imdb.com/title/tt0481522/

Skrevet

Sikkerhetsrutinene ble kraftig skjerpet etter 11. september 2001. Jeg er ikke sikker, men jeg mener å huske at døren til cockpiten verken var låst eller forsterket før den tid.

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det var disse kapringene som foranlediget at cockpitdører skal være låst og ha adgangskontroll. Før disse hendelsene var det ikke vanlig å låse cockpitdørene.

Det er ikke venskelig å ta kontroll over kabinbesetning og passasjerer. Det er dessuten heller ikke nødvendig dersom man har tatt seg inn i cockpit og sørger for at ingen kommer inn dit.

Anonymkode: 6edb6...4a6

Skrevet

Feil forum.

Her finner du rasjonelle kvinner, og ikke konspirasjonsorienterte menn.

• Liker 1
Skrevet

De utga seg for å være piloter, og i deres hjemland så gikk dem fem på.

Anonymkode: 3d1d1...81f

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet
På Thursday, October 19, 2017 den 13.17, T-Rex skrev:

Feil forum.

Her finner du rasjonelle kvinner, og ikke konspirasjonsorienterte menn.

Rasjonelle kvinner? LOL :fnise:

Anonymkode: b38bc...a08

Skrevet
På 19.10.2017 den 13.17, T-Rex skrev:

Her finner du rasjonelle kvinner

Det er ikke snilt å lyve.

Anonymkode: b85f6...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...