Gå til innhold

Lånekassa har lang behandlingstid og jeg har ikke penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er: Jeg gjorde noen dumme valg da jeg først skulle gå vgs, og det endte med at jeg nå tar vgs på etterskudd. 

Når jeg begynte på skolen i høst hadde jeg litt egenkapital og karret meg gjennom den første måneden. Fikk nettopp en deltidsjobb i dagligvare og lever på matsvinn og å ta betalt for kompiskjøring. 

Går på vgs på bygda, og trenger bil for å komme meg til jobb. Dessuten får jeg ikke mer enn vrakpant for den, så å selge den generer ikke mye i lommeboka uansett

Nå sier lånekassa at jeg må vente 3-4 uker til før søknaden min er ferdig behandla. Første lønning er om 2 og en halv uke.

Hva gjør man, når man har 23 kroner på konto, og trenger penger for å kjøre til jobben og husleia som snart forfaller?

På grunn av de dumme valgene kan jeg ikke låne penger hos nære. Har solgt det jeg får solgt. Trengte penger i går, de siste dagene har jeg kjørt til jobb på småsummer jeg har fått låne av venner. 5å her og 100 der. Kan jo ikke leve sånn i nesten 3 uker. 

Noen som har vært i en lignende situasjon? Trenger sårt tips. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kredittkort.

Anonymkode: 72d9e...809

Skrevet

Nav har nødløsninger i slike tilfeller mener jeg. 

Anonymkode: 173b7...e74

• Liker 1
Skrevet

Gå på nav å forklar situasjonen. Legg alle kortene på bordet. Det kan være at du vil få litt støtte, ikke mye, men er du flink så bør du klare deg til du får lønn

Anonymkode: 3f989...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...