Wilma89 Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Hei😊 Jeg venter en liten gutt i Mars og har så vidt begynt å se på barnevogner. På nett hadde vi i utgangspunktet sett oss ut Bugaboo Buffalo og Stokke trailz. I går var vi og prøvde vognene på barnas hus, men ble egentlig bare forvirret. Likte Stokke sin bagdel, men syns sportsdelen var veldig rar🤔 Falt vel heller ikke pladask for bugaboo heller. Prøvde også Emmaljunga NXT90 som jeg likte, men finner lite om denne på nettet. så hvilken barnevogn har dere? Og er dere fornøyd?😊 Kan jo nevne at vi ønsker oss en duovogn med fire hjul. Jeg har en Rottweiler og kommer derfor til å trille en del på grus og gress (bor rett ved ekebergsletta). I tillegg har vi en Golf så vognen må passe i bagasjerommet til den. Noen som har noen gode forslag?😊
Minlillelykke Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 Hvis dere skal ha to barn ville jeg valgt bugaboo donkey. Denne er ganske lik buffalo men med mulighet for å gjøres om til dobbelvogn. Hadde valgt bugaboo over stokke og nxt 90. Nxt90 er desverre ganske liten i sittedelen, og det er den du bruker lengst. Evt så ville jeg også sett på babyjogger city premier. Den blir tilnærmet flat sammenlagt 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Se nøyere på sportsdelen er mitt tips. Baggen blir i hovedsak bare brukt i 5 mnd, om ungen er veldig aktiv og vil helst få med seg alt. Og 5 mnd går fort! Resten av vognperioden kan jo vare i et par år. Anonymkode: c88ec...197 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 Har forresten egolf, og der tok f.eks stokke trailz hele bagasjerommet. Etter 4 vogner endte vi opp med en babyjogger mini gt. Men ift sportsdelen så vet jeg det er noen som ikke liker at ungen blir vendt fra foreldrene. Selv har vi ikke hatt noe imot dette. Anonymkode: c88ec...197 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, Wilma89 skrev: Hei😊 Jeg venter en liten gutt i Mars og har så vidt begynt å se på barnevogner. På nett hadde vi i utgangspunktet sett oss ut Bugaboo Buffalo og Stokke trailz. I går var vi og prøvde vognene på barnas hus, men ble egentlig bare forvirret. Likte Stokke sin bagdel, men syns sportsdelen var veldig rar🤔 Falt vel heller ikke pladask for bugaboo heller. Prøvde også Emmaljunga NXT90 som jeg likte, men finner lite om denne på nettet. så hvilken barnevogn har dere? Og er dere fornøyd?😊 Kan jo nevne at vi ønsker oss en duovogn med fire hjul. Jeg har en Rottweiler og kommer derfor til å trille en del på grus og gress (bor rett ved ekebergsletta). I tillegg har vi en Golf så vognen må passe i bagasjerommet til den. Noen som har noen gode forslag?😊 Vi skal også ha gutt i mars, og har sett på de samme tre vognene. Jeg vet enda ikke om vi har gjort et godt valg, men vi kjøper nok Stokke sin med terrain hjul. For min del ble emmaljungaen for tung, og litt knotete å legge sammen, mens for mannen er bugaboo altfor lav. Han følte han trilte en dukkevogn. Så da er det bare Stokke igjen, selv om jeg ikke syns det er den fineste vognen akkurat. Anonymkode: 3d461...66a 1
Minlillelykke Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal også ha gutt i mars, og har sett på de samme tre vognene. Jeg vet enda ikke om vi har gjort et godt valg, men vi kjøper nok Stokke sin med terrain hjul. For min del ble emmaljungaen for tung, og litt knotete å legge sammen, mens for mannen er bugaboo altfor lav. Han følte han trilte en dukkevogn. Så da er det bare Stokke igjen, selv om jeg ikke syns det er den fineste vognen akkurat. Anonymkode: 3d461...66a Har dere sett på babyjogger city premier? Vi har forgjengeren som heter versa med bag og elsker den! Den vlir relativt flat sammenlagt, enkel å legge sammen med quick fold system, altså en rem du drar i og vips er den lagt sammen. Denne kan du også ha bag på. Når du får barn i mars trenger du heller ikke de største bagene, med tanke på pose. Vi trengte ihvertfall ikek det til vår første som er født i mars. Hvis ikke du er helt sikker på trailz ville jeg ihvertfall sett på denne
Wilma89 Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutter siden, Minlillelykke skrev: Har dere sett på babyjogger city premier? Vi har forgjengeren som heter versa med bag og elsker den! Den vlir relativt flat sammenlagt, enkel å legge sammen med quick fold system, altså en rem du drar i og vips er den lagt sammen. Denne kan du også ha bag på. Når du får barn i mars trenger du heller ikke de største bagene, med tanke på pose. Vi trengte ihvertfall ikek det til vår første som er født i mars. Hvis ikke du er helt sikker på trailz ville jeg ihvertfall sett på denne Har ikke sett på den, men googlet den nå og den så veldig fin ut😊 skal dra å se på den i morgen😁 Takk for tips😊
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 Vi har Stokke trailz til vår på 8 mnd og elsker den. Har også kjøpt en liten trille som blir liten når den er sammenlagt og som ikke tar så stor plass i bilen. Mini er veldig fornøyd i sportsdelen. Var litt bekymret for at han skulle vokse ut av den fort, men hadde niesen min på 3,5 år og 15 kg i den her om dagen og hun satt veldig godt. Anonymkode: a76a6...fd8 1
Minlillelykke Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 17 minutter siden, Wilma89 skrev: Har ikke sett på den, men googlet den nå og den så veldig fin ut😊 skal dra å se på den i morgen😁 Takk for tips😊 Vi er veldig fornøyde ihvertfall. Skal bruke den til neste som kommer om ca 4 uker😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 44 minutter siden, Minlillelykke skrev: Har dere sett på babyjogger city premier? Vi har forgjengeren som heter versa med bag og elsker den! Den vlir relativt flat sammenlagt, enkel å legge sammen med quick fold system, altså en rem du drar i og vips er den lagt sammen. Denne kan du også ha bag på. Når du får barn i mars trenger du heller ikke de største bagene, med tanke på pose. Vi trengte ihvertfall ikek det til vår første som er født i mars. Hvis ikke du er helt sikker på trailz ville jeg ihvertfall sett på denne Takk for tips! Vi tittet litt på den i butikken, men er veldig usikker på om hjulene er de beste for vår bruk. Triller dere mye i skog og mark med denne? Anonymkode: 3d461...66a
Minlillelykke Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Vi tittet litt på den i butikken, men er veldig usikker på om hjulene er de beste for vår bruk. Triller dere mye i skog og mark med denne? Anonymkode: 3d461...66a Mannen har gjort, jeg har desverre ikke kropp for skogsturer, men mannen er veldig fornøyd. Eneste stedet jeg sleit med den var på sandstrand. Men der hr jeg ikke funnet en vogn som er særlig god. Har vært innom 6 forskjellige. Alt i alt er vi veldig fornøyd, ihvertfall
Suss80 Skrevet 18. oktober 2017 #12 Skrevet 18. oktober 2017 Vi har britax smile 2. Veldig fornøyd! Lett og ledig vogn som er enkel å slå sammen, ikke minst en fordel om du skal ha den med i bil. 4 lufthjul, vendbar sportsdel og stor kalesje synes jeg er positivt. Den er også billig i forhold til flere andre merker. Også kåret til best i test: http://www.best-i-test.nu/duovogn Eneste negative slik jeg ser det, er at den ikke ser like eksklusiv og robust ut som eksempelvis Stokke. Med Smile kjøper du Toyota, ikke Mercedes 😁 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #13 Skrevet 18. oktober 2017 2 timer siden, Minlillelykke skrev: Har dere sett på babyjogger city premier? Vi har forgjengeren som heter versa med bag og elsker den! Den vlir relativt flat sammenlagt, enkel å legge sammen med quick fold system, altså en rem du drar i og vips er den lagt sammen. Denne kan du også ha bag på. Når du får barn i mars trenger du heller ikke de største bagene, med tanke på pose. Vi trengte ihvertfall ikek det til vår første som er født i mars. Hvis ikke du er helt sikker på trailz ville jeg ihvertfall sett på denne Elsker min city premier! bytta ut emmaljungaen med denne Anonymkode: 0b0e5...231
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #14 Skrevet 18. oktober 2017 Er det noen som har erfaring med Britax Go Next? Bor i by og reiser mye kollektivt, men vil om mulig også bruke vognen på tur i skogen. Anonymkode: 1f5d5...4b0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #15 Skrevet 18. oktober 2017 Ser du skriver at du ønsker 4 hjul. Er det fordi du skal feste hunden til vogna? Om du ikke skal det, må jeg få skryte av TFK Joggster Twist. Den har tre hjul, fungerer fantastisk på grus og vinterføre. Hjulet foran kan låses om ønskelig. Bagdelen kan brukes lenge da den er 82cm innvendig. Også tar den utrolig lite plass sammenlagt. Jeg hadde egolf to år med den vogna. Passet perfekt. Har skivebremser som er gull verdt i nedoverbakker. Lykke til med valg av vogn! Anonymkode: 7091d...67d 1
Wilma89 Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du skriver at du ønsker 4 hjul. Er det fordi du skal feste hunden til vogna? Om du ikke skal det, må jeg få skryte av TFK Joggster Twist. Den har tre hjul, fungerer fantastisk på grus og vinterføre. Hjulet foran kan låses om ønskelig. Bagdelen kan brukes lenge da den er 82cm innvendig. Også tar den utrolig lite plass sammenlagt. Jeg hadde egolf to år med den vogna. Passet perfekt. Har skivebremser som er gull verdt i nedoverbakker. Lykke til med valg av vogn! Anonymkode: 7091d...67d Skal sjekke den ut😊 ingen planer om å feste hund til vogna, men har blitt anbefalt av flere å velge fire hjul. Mange som sier tre hjul fort blir ustødig. Skal innom babybanden i morgen. Så må nok teste ut både det ene og det andre😆
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #17 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, Wilma89 skrev: Skal sjekke den ut😊 ingen planer om å feste hund til vogna, men har blitt anbefalt av flere å velge fire hjul. Mange som sier tre hjul fort blir ustødig. Skal innom babybanden i morgen. Så må nok teste ut både det ene og det andre😆 Vi gikk mye i marka, og bare på grusvei (da det er det her) foruten kjøpesenter og lignende. Ble mye variert vær med tanke på mild vinter, men vogna var stabil, stødig og trygg. Kjøpte derfor helt lik til å ha i barnehagen. Kan ikke få skrytt nok av den. I tillegg ble det aldri kjøpt noe trille, fordi vi hadde alt vi trengte i sportsvognen. Anonymkode: 7091d...67d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #18 Skrevet 19. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har erfaring med Britax Go Next? Bor i by og reiser mye kollektivt, men vil om mulig også bruke vognen på tur i skogen. Anonymkode: 1f5d5...4b0 Vi elsker vår! Den har veldig god demping og er generelt god å trille. Anonymkode: 1e195...297
våren14 Skrevet 19. oktober 2017 #19 Skrevet 19. oktober 2017 Har stokke trailz og er veldig fornøyd! Super vogn altså, angrer ikke på valget i det hele tatt Har brukt sportsdelen i 14 mnd nå og vi er veldig fornøyde med den! Syns den er utrolig praktisk og vesla sitter godt og høyt og har god oversikt og ikke minst har vi god kommunikasjon. Har fått så mange positive kommentarer fra andre på sportsdelen nettopp fordi den er så høy og fin. Har vært sååå praktisk når vi har vært på cafeer el som ikke har hatt barnestol, for den er jo i stolhøyde omtrent. Og tar så lite plss på feks tog og trikk. Har liksom bare positive ting å si om den Vesla sover også knallgodt i den. Så ja, nå grubler vi på vognløsning når lillesøster kommer i mars, gleder meg iaf til å ta frem bagen til trailz fra loftet, for den er stor, god og høy. Om storesøster må bytte vogn eller om vi bare må ha to Trailz? Hvem vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå