Gå til innhold

Fine gutte- og jentenavn uten bokstaven R

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det fineste navnet dere vet uten R? Både navn til gutt og jente. Mannen er fra Bergen og jeg fra Stavanger, så f.eks. Aurora høres helt grusomt ut på vår dialekt. 

Anonymkode: e09be...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stine, Anette, Jonatan, Sebastian, Tuva, Linn, Tale/Thale, Wilhelm, Johannes, Joakim, Magnus, Daniel, Thomas, Jakob, Ane, Susann

Anonymkode: 48107...38e

Skrevet

Jonas og Ida.

Anonymkode: c415d...3a1

Skrevet

Hva slags type navn liker dere, da? Du får sikkert bedre svar om du kan si noe om det. Navn som også brukes i engelsktalende navn, typisk norske navn, uvanlige navn, mer klassiske navn, tidstypiske navn, søte vs mer kraftfulle navn osv?

Skrevet

Amalie.

Anonymkode: a3317...ebb

Skrevet

Josefine og Simon

Anonymkode: 0698a...a6e

Skrevet

Elisabeth, Susanne, Engel, Bettina, Cecilie.

Kenneth, Benjamin, Håkon, Hank.

Anonymkode: 183d7...dfe

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stine, Anette, Jonatan, Sebastian, Tuva, Linn, Tale/Thale, Wilhelm, Johannes, Joakim, Magnus, Daniel, Thomas, Jakob, Ane, Susann

Har Jonatan, Wilhelm, Daniel, Thomas og Jakob allerede i familien, faktisk :fnise:

14 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Hva slags type navn liker dere, da? Du får sikkert bedre svar om du kan si noe om det. Navn som også brukes i engelsktalende navn, typisk norske navn, uvanlige navn, mer klassiske navn, tidstypiske navn, søte vs mer kraftfulle navn osv?

Du har rett, jeg var litt lite spesifikk. Jeg liker nordiske navn med tradisjon, men siden han er fra England kan det våren lurt med noe som også kan uttales der :) 

F.eks. synes vi Sonja og Nils er fine navn. Men selv om Sonja funker, gjør vel egentlig ikke Nils det. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amalie.

Anonymkode: a3317...ebb

Veldig fint, men minner for mye om min søsters navn. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Josefine og Simon

Anonymkode: 0698a...a6e

Ikke så fan av disse to. 

Takk alle sammen, gjerne kom med flere forslag. Jeg vet jeg er litt vanskelig, til mannens store frustrasjon :fnise:

Skrevet

Mathias, Amalie, Konstanse, Elias, Edith, Filip, Louise, Alma, Ida. Syntes egentlig det gjør seg med en r i guttenavn da. Gir navnet litt karakter, skarre-r er da ingen hindring? 

Anonymkode: 17753...d74

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mathias, Amalie, Konstanse, Elias, Edith, Filip, Louise, Alma, Ida. Syntes egentlig det gjør seg med en r i guttenavn da. Gir navnet litt karakter, skarre-r er da ingen hindring? 

Anonymkode: 17753...d74

Jeg synes ikke det er så pent med skarre-r i navn, og spesielt ikke min type for den er litt ikke-eksisterende og stum. Anders blir Anes, Karsten blir Kasten, Markus blir Makus. På hans dialekt blir den nesten for fremtredende. Blir bare kaos og rare uttalelser, og derfor er vi enig om å droppe den. 

Jeg liker Edith og Alma, men tror ikke mannen er enig. Han forbinder dem med gamle damer, men jeg liker egentlig gammel dame-navn. 

Skrevet

Iselin!

Anonymkode: 9af89...25a

• Liker 1
Skrevet

Hanna, Elise, Knut, Bendik, Kine, Live, Mariel, Elisabeth, Konrad, Mathias, Hans, Eva, Alf, Iselin, Malin, Signe, Jonas, Hilde

Skrevet

Jentenavn: Linnea, Emma, Sofie, Marie og Maria :)

Guttenavn: Lucas, Emil, Ask, Tobias :)

Anonymkode: 9567c...cb9

• Liker 2
Skrevet

Jonas, Liam, Aksel, Emma, Thea, Tobias, Even, Mats.. osv

Skrevet

Navn for jente: Alva, Emilia, Kaja, Madelen, Jenny, Saga, Mina, Helene/Helena, Olivia og Ylva 

Navn for gutt: Julian, Johannes, Sebastian, August og Nathaniel

:)

Anonymkode: 553ee...102

Skrevet

Camilla, Sanna, Ellisiv, Ingvild, Alida/Elida, Agnete

Håkon, Isak, Stian, Edmund, Gideon, Allan, Malvin, Filip

Skrevet

Mikal, Mikael, Emilie, Sunniva. 

Skrevet

Malene er vel det fineste jentenavnet jeg vet om

Anonymkode: 0c6bf...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...