Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet akkuratt positivt, ikm var i går. Jeg har spotter litt brunt i 2 dager før ikm, på ikm og litt i dag. Tempen har holdt seg ganske stabilt oppe.. vanligvis har jeg sterke smerter ved mensen, nå har jeg ikke smerter i det hele tatt. 

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg ømme pupper og mensmurringer..... 

Er det noen med erfaring rundt spotting og pos test? Kan dette gå bra?

Anonymkode: 88036...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spotting/småblødninger er kjipt fordi man ikke vet hvilken vei det går. Det kan bety truende abort eller ingenting som helst.

Du må bare ta det som det kommer: hvis du fortsetter å spotte og det stresser deg kan du be om hcg prøver med 2 dagers mellomrom før uke 6. De kan fortelle om det ser ut som graviditeten utvikler seg normalt. Hvis en ikke dobbler 2-3 hvert døgn slik en skal vet man at man vil komme til å abortere..

Anonymkode: 6f85a...6d6

Skrevet

Jeg spottet fra uke 5 og frem til uke 12. Alt gikk bra.

Anonymkode: 38812...b4d

Skrevet

Kan man få blodprøve så tidlig?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spottet fra uke 5 og frem til uke 12. Alt gikk bra.

Anonymkode: 38812...b4d

Takk for håp!🙏🏼

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få blodprøve så tidlig?

Ja. Men det kommer litt an på legen. Det er ikke alle leger som prioriterer det og heller vil at an bare skal se det an. Ville kanskje sett an en ukes tid og spurt om blodprøve da om du stadig er bekymret og stadig spotter.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men det kommer litt an på legen. Det er ikke alle leger som prioriterer det og heller vil at an bare skal se det an. Ville kanskje sett an en ukes tid og spurt om blodprøve da om du stadig er bekymret og stadig spotter.

Er veldig bekymret da jeg har mistet tidligere. Er også livredd for exu pga spottingen..

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig bekymret da jeg har mistet tidligere. Er også livredd for exu pga spottingen..

Hvis du har mistet før vil nok legen synes at hcg prøve er helt ok. Det er typisk grunnlag for å følge opp spotting/blødning med hcg. 

Skrevet

Jeg spottet i uke 5 med nr 2, gikk helt fint her :) Men jeg var kjempe redd og dro på legevakten. Ble henvist til ul samme kveld.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet akkuratt positivt, ikm var i går. Jeg har spotter litt brunt i 2 dager før ikm, på ikm og litt i dag. Tempen har holdt seg ganske stabilt oppe.. vanligvis har jeg sterke smerter ved mensen, nå har jeg ikke smerter i det hele tatt. 

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg ømme pupper og mensmurringer..... 

Er det noen med erfaring rundt spotting og pos test? Kan dette gå bra?

Jeg spottet på IKM-dagen, og noen dager etter. Det var også litt friskt blod. Det gikk bra. Vet hvor stressende det er, masse lykke til!

Anonymkode: 64c2a...9e6

Skrevet

Håper det går bra.. får bare ta tiden til hjelp, det tar seg heldgvis ikke opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...