AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Hei! Jeg jobber deltid i butikk, mens jeg studerer fulltid. Jeg har en stillingsprosent på 27%, som tilsvarer at jeg har en fast dag i uken jeg jobber, pluss annenhver helg (fredag og lørdag). I desember skal jeg ha fire eksamner, og jeg kan ikke jobbe mer enn det jeg allerede er satt opp, men frykter at sjefen min vil sette meg opp mye ekstra fordi det er så mye trøkk i desember. Har jeg noe jeg skulle ha sagt på det? Har kontrakt hvor det står 27%. I tillegg får vi ny sjef i desember, som gjør meg ekstra stressa, siden jeg ikke kan snakke med min nåværende sjef om fri. Håper noen kan svare! Anonymkode: a141c...16c
stan Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber deltid i butikk, mens jeg studerer fulltid. Jeg har en stillingsprosent på 27%, som tilsvarer at jeg har en fast dag i uken jeg jobber, pluss annenhver helg (fredag og lørdag). I desember skal jeg ha fire eksamner, og jeg kan ikke jobbe mer enn det jeg allerede er satt opp, men frykter at sjefen min vil sette meg opp mye ekstra fordi det er så mye trøkk i desember. Har jeg noe jeg skulle ha sagt på det? Har kontrakt hvor det står 27%. I tillegg får vi ny sjef i desember, som gjør meg ekstra stressa, siden jeg ikke kan snakke med min nåværende sjef om fri. Håper noen kan svare! Anonymkode: a141c...16c Det står ikke noe om dette i arbeidskontrakten? Med den ordningen du beskriver jobber du 27 % i løpet av en to ukers periode. Er denne ordningen med i kontrakten, eller er det bare en muntlig enighet? I utgangspunktet er det mulig å jobbe høyere prosent en periode, for så å jobbe mindre. Men det skal jo være avtalt og enighet om det. Selv om det blir ny sjef i desember, må nåværende sjef ta avgjørelser som må tas nå også for forhold i desember. Du har full rett til å avtale fri nå, at det blir en ny sjef er ikke noen grunn til å ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå