Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Skal ut i foreldrepermisjon no, jeg er medlem i HK, hvor jeg betaler rundt 500,-/måned. Jeg lurer på om det er vanlig å si denne opp for deretter å bli medlem igjen når jeg begynner i jobb? 

Jeg bruker ikke noen av "godene" ved å være organisert (forsikring/innbo), da vi har bedre avtale fra før. Så ingenting annet enn medlemskapet vil forandres.

Tenker også litt at kanskje jeg bør betale 500,-/måned for å "støtte" og være medlem, men er liksom en god del penger spart på å si denne opp. 

Noen som har vært utfor det samme? Hva ville dere gjort? 

Takker for svar.

Anonymkode: 0fcff...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt fortsatt medlemskapet under permisjon slik at du har noen i ryggen dersom du skulle bli diskriminert på arbeidsplassen når du kommer tilbake (ja, det skjer faktisk oftere enn du skulle tro!) Sier du opp medlemskapet ditt nå har vel de fleste fagforeninger 6 måneders karantene før de bistår deg. 

Anonymkode: 01f2d...7b2

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville definitivt fortsatt medlemskapet under permisjon slik at du har noen i ryggen dersom du skulle bli diskriminert på arbeidsplassen når du kommer tilbake (ja, det skjer faktisk oftere enn du skulle tro!) Sier du opp medlemskapet ditt nå har vel de fleste fagforeninger 6 måneders karantene før de bistår deg. 

Anonymkode: 01f2d...7b2

Ja, du sier noe der. 

Det har jeg ikke tenkt på. Takk for svar :-)

TS

Anonymkode: 0fcff...707

Skrevet (endret)

Virker som om du betaler mye?

http://www.hkinfo.no/Medlemskap/Mer-om-kontingent

Sitat

Vedtektene har bestemmelser om ulike typer kontingentfritak for blant annet pensjonister, uføretrygdede, og medlemmer som har ulønnet permisjon grunnet fødsel eller militærtjeneste.

Endret av Carrot
Skrevet

Jeg ville definitivt fortsatt å være medlem. Jeg skal også ut i permisjon snart, og det er helt uaktuelt å ikke være medlem av fagforeningen. Du kan fort trenge dem også i permisjonstiden, om jobben plutselig finner ut de skal nedbemanne, og du er lagelig til for hogg fordi du er i permisjon. Også i min fagforening er det slik at man må ha vært medlem de siste 6 mnd for å få fulle rettigheter til hjelp fra fagforeningen (nettopp for å unngå at folk prøver å surfe gratis på at andre betaler, og prøver å melde seg inn akkurat når de trenger hjelp selv). 

Anonymkode: c44e8...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...