Gå til innhold

Må de alltid være med på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bonus mamma eller stemor da hvis det skal pirkes veldig, men saken er den at jeg har kjent disse ungene siden de var 7 år gamle, men i dag er de 20 år gamle, og vi har et utrolig tett forhold. De bruker betegnelsen mamma på meg, så det er ikke bare noe jeg mener.

Vi har i alle år siden de var små reist land og strand rundt, de har vært i alle verdens  hjørner.  De har en deltidsjobb, som de trivs med, og de bor hjemme, enda rett og slett fordi det er dyrt og det gjør meg ingen ting å ha de der. Det er fullt hus hele tiden, da alle kommer mer enn gjerne hjem til oss. Mannen og jeg har vært gift siden de var 8. Så jeg hadde lyst å ta med meg mannen på en tur til Maldivene igjen, kun han og jeg. Men da ble det haraball hjemme. Ungene ble dritsure for at de ikke kunne være med, mannen mente at det var feil at ikke de kunne bli med men forsto meg når jeg sa at jeg ikke kunne tenke meg denne gangen.

ER det bare meg eller er det liksom naturlig  å dra de med på hver eneste tur.

Anonymkode: ecbe7...b49

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så gamle er det ikke naturlig å ha de med på tur nei. Vil dem virkelig reise med foreldrene? Da jeg var i 20 årene var det ikke aktuelt for meg å reise med mor og far.

• Liker 25
Skrevet

De er jo voksne? Uansett om de hadde vært 10 år, så hadde det vært ok å dra alene. 

Anonymkode: 634d2...bd9

• Liker 15
Skrevet

Når barna er voksne er det helt greit å reise uten de, samme om man er steforelder eller ei. 

Anonymkode: 16b72...f13

• Liker 15
Skrevet

Når de er 20 år høres det litt rart ut. De er store nok til å være alene noen dager, og de skulle kunne dra på turer selv. Det gjelder også for biologiske barn. 

• Liker 6
Skrevet

De er voksne. Du kan dra på ferie alene med mannen din med god samvittighet. For å riste de av kan du jo si di må betale moroa selv. Vi har tilbudt tur til barn i den alderen,  men bare av og til når det passer oss. Og de ville aldri vært så bortskjemte og krevd det. (Synes også det er på tide å flytte hjemmefra jeg da)

Anonymkode: 65dc9...6c4

• Liker 6
Skrevet

Det er snakk om voksne barn som bor hjemme og som klarer seg helt på egenhånd. Samme om det er bonusbarn eller egne barn; man både kan og bør reise på tur alene uten så voksne barn med på slepet. Dere har helt sikkert godt av en kjæresteferie og dette må de voksne barna forstå - likedan mannen din bør skjønne at det kanskje er både sunt og godt å dra på tur bare dere to for en gangs skyld!

Bestill og reis til vakre Maldivene!

Anonymkode: 876e7...029

• Liker 10
Skrevet

Det er naturlig at dere(du) har lyst på en tur bare dere to. Det er naturlig at hvem som helst kunne ønsket seg en tur til Maldivene, særlig påspandert, og at de gjerne vil bli med (hvem ville vel ikke ønsket det?). "Dritsur" og lage haraball er overdreven reaksjon, men litt snurt og misunnelig, det er det naturlig at de blir siden dette er første gang og de ikke har opplevd det før. Men det blir ikke feil å la dem være hjemme, det er på tide. Bare vinkle det slik at det er en kjærestetur for dere to, slags "andre bryllupsreise".

Anonymkode: 6191c...ad0

• Liker 5
Skrevet (endret)

Vi drar på "kjærstetur" uten mine, dine, våre, foster, avlastningsbarn så jeg kan ikke skjønne annet enn at hvis deres unger i 20 årene blir sure pga dette er det fordi de er bortskjemt med å få bli med og har lyst til maldivene. Snakk med de og forklar at som familie er de alltid velkommen men som kjærester trenger dere også tid sammen alene.

Legger til at våre unger rangerer fra skolelader til voksen og i 20årene..

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet

Tror ikke mine foreldre noen gang foreslo å ta meg med på ferie med dem når jeg var 20... og jeg hadde ikke forventet det heller.

• Liker 4
Skrevet

Maldivene er pissss dyrt og definitivt ikke et familie sted. 

Vi var der for et år siden og norge er billig i forhold. Vi snakker 60 kr for et glass cola og mange tusen kr pr natt for hotell. En liten båttur er lett 5000 kr pr pers.

Og det er KUN par der... Enten nygifte par eller eldre par, ingen familier. 

• Liker 3
Skrevet

På tide å flytte hjemmefra. Dere gjør dem ikke noen tjeneste ved å ha et "utrolig tett forhold" når de er voksne.

Anonymkode: f7820...9e7

• Liker 5
Skrevet

Når de er så gamle er det helt greit å reise på ferie uten barna. 

• Liker 2
Skrevet

dersom de lager styr pga. at dere vil reise på ferie uten barn, så er det på høy tid at flytter ut av redet og får seg sitt eget... Jeg hadde klikket!!! Våre mindre barn bestemmer ikke og får ikke lage styr dersom vi skal på kjærestetur de heller...  

• Liker 6
Skrevet

Bruk ordet kjærestetur. De er 20 år, så de bør forstå verdien av det. Det samme bør mannen din :P Om barna hans blir med, blir det familietur. Er de ikke fornøyde med å få hele huset for seg selv en stund, da? De fleste store barn som bor hjemme blir overlykkelig når de gamlingene skal reise bort :) 

Eller så kan de jo dra på en reise samtidig som dere, men de vil sikkert bli med for å slippe å betale for turen?

Uansett, om barna er 4, 12 eller 25 år - det er alltid greit å ta en ferie uten dem!

• Liker 2
Skrevet

Det er helt greit og helt normalt for foreldre å dra på turer og ferier alene når barna er så store. Jeg får fortsatt tilbud om å være med på familieferier om sommeren, det trenger ikke være slik at dere aldri skal reise med dem igjen - men dere fortjener en tur alene. Det er helt normalt.

• Liker 2
Skrevet

jeg har alltid likt  ha de med på ferie, livet er liksom ikke det samme uten ungene, ( kjenner at jeg gruer meg veldig til de ikke lengre er i hus) ,men akkurat denne turen ville jeg ha alene. Så vi har i dag booket en reise, vi tok Maldivene og ungene gav seg etter noen lange timer, med mas.

Anonymkode: ecbe7...b49

• Liker 6
Skrevet

20-åringer MÅ ikke være med på ferie, uansett om det er stebarn, egne barn, fosterbarn, you name it!

Kos dere på Maldivene, bare dere "godt" voksne! ;)

• Liker 3
Skrevet

Synes dere bør få dra uten dem. Rart faren ikke forstår at dere to kan dra alene på tur. Dette er jo noe alle foreldre tidvis gjør. Feks en storbyweekend uten barn. Er jo ikke slik dere tar med noen barn og lar andre være igjen...

• Liker 1
Skrevet

Disse «barna» er tjue år gamle og voksne. At de furter og lager leven over at foreldrene vil dra på ferie uten de, og at de ikke får en sponset tur til Maldive er ekstremt umodent.

Om dette er stebarn eller fellesbarn har jo ingen ting med saken å gjøre. De virker utrolig bortskjemte og utakknemlige og jeg tenker at de også burde flytte hjemmefra.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...