Gå til innhold

Hvilket år fikk du internett hjemme?

Hvilket år fikk du internett hjemme?  

64 stemmer

1. 1. Hvilket år fikk du internett hjemme?

• 1993
      0
    • 1994
      5
    • 1995
      5
    • 1996
      8
    • 1997
      10
    • 1998
      11
    • 1999
      3
    • 2000
      5
    • 2001
      3
    • 2002
      3
    • 2003
      2
    • 2004 eller senere
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha vært i 1994, det året jeg flyttet hjemmefra. Fikk satt opp en ISDN-linje i huset mitt (ISDN ble fritt tilgjengelig i 1994) og koblet til en ISDN-router som koblet opp automatisk ved behov. Luksus :) Siden den gang har netthastigheten min økt med 625 ganger, og jeg har til og med 20-30Mbit/s på hytta langt til fjells der det ikke er innlagt strøm engang ;) Riktignok via en 4G router og 2 stk. 1m lange utendørsantenner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far var IT-ingeniør og var den første i byen som ordnet seg PC og Internett i eget hjem. Jeg vet ikke når, men det var tidligere enn 1995. Selv fikk jeg overta den PCen i 2000, men da uten Internett. Det interesserte meg ikke før i 2002 - sol.no, med Josefine-spillet og chat.no.

Skrevet (endret)

I 995 eller 1996. Jeg fikk modem av pappa til jul da jeg var 12 år. Skjønte ikke greia. Men det var pappa som ønska seg. Jeg visste ikke hva det var. Men vi søkte på kvasir på Netscape Navigator. Før Explorer og Google. :ler: 

og fikk bare lov å bruke det på kvelden for da var det billigere tellerskritt. Husker ikke når vi begynte med mirc og å prøve å laste ned musikk da. 

Jeg var eneste i klassen i 7.klasse på u.skolen i 1997 med Internett, så jeg måtte søke for andre når vi hadde prosjekt. :ler: 

Endret av Mynona
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

I 995 eller 1996. Jeg fikk modem av pappa til jul da jeg var 12 år. Skjønte ikke greia. Men det var pappa som ønska seg. Jeg visste ikke hva det var. Men vi søkte på kvasir på Netscape Navigator. Før Explorer og Google. :ler: 

og fikk bare lov å bruke det på kvelden for da var det billigere tellerskritt. Husker ikke når vi begynte med mirc og å prøve å laste ned musikk da. 

Jeg var eneste i klassen i 7.klasse på u.skolen med Internett, så jeg måtte søke for andre når vi hadde prosjekt. :ler: 

Husker pappa fortalte meg at man kunne skrive penger ut av datamaskinen hvis jeg vant i et spill, så lettlurt jeg var :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...