AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Hei. Jeg har hatt lærevansker i noen år og vil virkelig utdanne meg. Jeg har gått på skole og brukt flere år enn det jeg skal pga det har vært vanskelig. Strøk i noen fag siste året, kan jeg søke lærling så ta opp eksamen så ta påbygg 4 året etter lærlingstiden eller får jeg det ikke? Anonymkode: 88803...4fa
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 Håper noen vil svare.. trenger sårt en fremtid Anonymkode: 88803...4fa
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Du må vel bestå fagene før du kan gå opp som lærling? Hvor mange fag er det snakk om? Anonymkode: 2e06c...b74 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må vel bestå fagene før du kan gå opp som lærling? Hvor mange fag er det snakk om? Anonymkode: 2e06c...b74 JEg trengte visst ikke det, kunne ta opp fagene mens jeg var lærling. Går iallfall i byen jeg bor i Anonymkode: 88803...4fa
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må vel bestå fagene før du kan gå opp som lærling? Hvor mange fag er det snakk om? Anonymkode: 2e06c...b74 3 fag Anonymkode: 88803...4fa
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: JEg trengte visst ikke det, kunne ta opp fagene mens jeg var lærling. Går iallfall i byen jeg bor i Anonymkode: 88803...4fa Det er jo veldig praktisk 👍🏼 Anbefaler deg å ta kontakt med fylkeskommunen og spørre der hva som gjelder for deg i din kommune, ts! 😊 Anonymkode: 2e06c...b74
Mithrandates Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Håper noen vil svare.. trenger sårt en fremtid Men det får du ikke med mindre du har sosialt nettverk av betydning. Vi går nå inn i en tid med stigende arbeidsledighet. Gå heller til psykolog og bygg en story om at du trenger uføre.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig praktisk 👍🏼 Anbefaler deg å ta kontakt med fylkeskommunen og spørre der hva som gjelder for deg i din kommune, ts! 😊 Anonymkode: 2e06c...b74 Har ikke helt troa på at det går an, men tydeligvis det jeg fikk beskjed om av rådgiver, men burde det ikke hvert slik overalt da? Anonymkode: 88803...4fa
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, Mithrandates skrev: Men det får du ikke med mindre du har sosialt nettverk av betydning. Vi går nå inn i en tid med stigende arbeidsledighet. Gå heller til psykolog og bygg en story om at du trenger uføre. Hvorfor er det så mye arbeidsledighet for tiden? Anonymkode: 88803...4fa
Mithrandates Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 2 minutes ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det så mye arbeidsledighet for tiden? Fordi vi er i innføringen av den andre maskinalderen. Den første, rundt 1860, erstattet menneskelig håndkraft - muskler - med maskiner. Og så fikk vi grunnskole og alkoholforbud, fordi man måtte lese sikkerhetsinstrukser for ellers kunne man ødelegge prosjekter som tok tiår av menneskekraft. Nå er vi i den andre, hvor kognitive datamaskiner erstatter enkle menneskehjerner. Endret 18. oktober 2017 av Mithrandates spleling
TinyBean Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg anbefaler å ta kontakt med en karriereveileder/karrieresenter om dere har det der du bor. Jeg gjorde det selv og fikk mye hjelp med tanke på utdanningen min. Og om du kan, ring og spør om en samtale. I mitt tilfelle tok epost for lang tid. Skjønner godt du vil ha en fin fremtid, men som du sikkert vet må man ta grep selv og spørre riktige personer om hjelp til å komme seg på vei. Tok litt flere år i mitt tilfelle, men jeg fikk det til! Heier på deg, anonym! Dette får du til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå