Gå til innhold

Stor seng til 2 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gått fra sprinkelseng til stor seng med en gang, og bare hoppet over barnesengen?

Har det fungert greit, eller har sengen blitt enormt stor til barnet?

Anonymkode: 24f5a...87c

Skrevet

Vi kjøpte vokse seng til vår. Den er vel 75 cm bred eller noe. Kjøpte busunge fra ikea

Skrevet

Mine barn gikk fra sprinkelseng til juniorseng da de var 1,5, men det er jo ikke så veldig stor forskjell på junior og voksenseng. Bortsett fra at juniorseng kanskje er litt lavere og vår har sånne halve sengehester på sidene. Men sengehest i en eller annen form bør man vel ha uansett? Vi fant en billig juniorseng, fordi vi planla køye- eller loftsseng til barna på sikt, ellers hadde vi bare hoppet over juniorseng.

Skrevet

Grunnen til jeg lurer er at vi har en seng som passer perfekt på rommet i dag. Og som er relativt ny, den er sikkert kun sovet i 5 netter til sammen.

Så jeg syns det er litt kjipt å måtte kaste ut den, for å gå å kjøpe en mindre seng...

Skrevet

Sett inn den nye. :) 

Anonymkode: 8012e...374

Skrevet

Gikk rett fra sprinkelseng til storseng. Det funker helt fint. Trengte ikke sengehest.

Anonymkode: f6c54...50e

• Liker 1
Skrevet

Særlig når dere allerede har en stor seng stående, hadde jeg brukt den.

Det er mulig ikke alle barn trenger sengehest, men mine barn har hvertfall sovet så urolig at jeg syns det var greit å ha. Om man trenger det kommer kanskje litt an på barnets alder også.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg lurer er at vi har en seng som passer perfekt på rommet i dag. Og som er relativt ny, den er sikkert kun sovet i 5 netter til sammen.

Så jeg syns det er litt kjipt å måtte kaste ut den, for å gå å kjøpe en mindre seng...

Da hadde jeg brukt den dere har. Helt unødvendig å kjøpe ny seng. Sengehest kan kansje være lurt da

Skrevet

Takk for svar. Sengehest har vi, så da prøver vi med det først 😊

Skrevet

Vi hoppet over juniorseng (?), gikk rett på vanlig enkeltseng. Ja, den er litt lang, men i fotenden bor det noen kosedyr. Vi hadde tenkt til å kjøpe sengehest, men siden jeg somlet litt med det viste det seg at vi ikke trengte det. 

Anonymkode: 37788...0fd

Skrevet

Vi gikk også rett fra sprinkel til storseng. Han sover rolig, så trenger ikke sengehest. 

Anonymkode: b37c0...0b8

Skrevet

Hoppet over sprinkelseng også vi. Rett fra samsoving i vår seng til egen storseng da han var ett år. 

Skrevet

Vår gikk fra bedside til 120 - dobbeltseng 😁 Frøkna liker god plass 

Anonymkode: cc8b4...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...