Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gravid ja... og typen er borte hele uka på jobb. Orker ikke vente til han kommer hjem, men får jeg til å sette sammen en malmkommode tro?

Anonymkode: 7c2dd...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! :-) Bare vær forsiktig med løft og slikt om det er den største typen. 

Skrevet

Det klarer du helt fint, de er ganske enkle. Les gjennom monteringsanvisningen først, sortér delene slik at du vet at alt er der, og sett i gang.

Skrevet
Akkurat nå, MissMilli skrev:

Absolutt! :-) Bare vær forsiktig med løft og slikt om det er den største typen. 

Ooops.. der sier du noe🙈 Fikk ikke bært den opp til øverste etg hvor den skal stå.. Ahh.. må kanskje vente til lørdag likevel da.. 

kan jo åpene den nede og bære opp en og en, men de er vel kanskje ganske tunge de sideplatene som er 100cm høy...

ts

Skrevet

Ja? Hvorfor skulle du ikke det? IKEA møbler er ufattelig enkle å montere hvis du FØLGER BRUKSANVISNINGEN! Det er der mange feiler - og det er derfor IKEA er så "vanskelig" å montere. Folk skrur i vei slik de tror det skal være, så blir en skrue feil og da blir alt feil. Følg bruksanvisningen til punkt og prikke, så er det lett som en lek :) 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig klarer du det. Jeg har skrudd sammen vår svære malm-kommode helt aleine. 

Om pakken er tung, så åpner du den der den ligger, og bærer opp noen deler av gangen, verre er det ikke. 

Anonymkode: 23fe5...787

• Liker 2
Skrevet

Det er jo enkelt!

Anonymkode: 22222...bbd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravid ja... og typen er borte hele uka på jobb. Orker ikke vente til han kommer hjem, men får jeg til å sette sammen en malmkommode tro?

Følg bruksanvisningen. Sorter alle løse deler og skruer på en stor plasttallerken el. Jo mer systematisk du går til verks desto lettere går arbeidet. Husk å legge et teppe eller noe under der du bygger for å ungå riper og hakk i gulvet ditt. 

Anonymkode: e5d98...eb9

Skrevet

Enkeltdelene er ikke spesielt tunge, jeg monterte masse IKEA-greier da jeg var høygravid, bl.a. garderobeskap (ikke alene da, men mye annet). :) Bare følg og dobbeltsjekk bruksanvisningen. IKEA har blitt ganske flinke til å sørge for at delene er like i begge ender der det er mulig, slik at det er mindre sjanse for å gjøre feil,  men det er jo ikke alltid det er mulig.

Lykke til :hjertesmil:

Skrevet

Har vel sikkert skrudd sammen 15 IKEA-skap/kommoder og det går lett som en plett. Les bruksanvisninga.

Anonymkode: 38205...523

Skrevet

Vi har en drøss av disse. Selve pakken er ganske tung. Men enkelt delene er nok overkommelig. 

Monteringen er som mange har nevnt, enkel. 

Men det som kanskje kan være en utfordring er å få den på plass når den er montert. 

Hvis du har glatte gulv går det bra, særlig om du plasserer kommoden på et teppe og drar eller dytter det hele. Så vipper du den bare av. 

Men pass på ryggen og løft riktig.  

Skrevet

Bare husk å ta deg drikkepause med vann oppe hver gang du har gått opp med en del. Det tar noe lengre tid men tilslutt har du gjort det! :) Evt inviter ei venninne på besøk med lovnad om mat og drikke mot litt bærehjelp?

Anonymkode: c722f...672

Skrevet

Selvsagt klarer du det :) følger du bruksanvisningen så er det ganske enkelt. Her er det jeg som har satt opp alt som er fra ikea :)

Anonymkode: 3aa69...097

Skrevet

Av alle IKEA-møbler jeg har skrudd ihop, var det kommoden jeg strevde mest med. Prøvde jo selv, men først dag 3, ved å engasjere snekker nr. 2, fikk vi det til, Tegninga var noe misvisende., viste det seg.
I et annet tilfeller var det sendt med et par feil deler, og hele pakka måtte returneres i posten.
Så livet er ikke så enkelt som avholdsfolk vil ha det til!

Skrevet

Tusen takk for mange flotte og kreative tips og råd!!:))

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...