Gå til innhold

Ville du brukt 20.000 hvis dette var din situasjon:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har vel egentlig råd til det, men burde kanskje aller helst sette pengene til side. Du har ikke veldig romslig økonomi.

Hvis du velger å bruke dem, vil både parforholdet og din mentale helse få en boost. Det trengs etter en vanskelig tid med mye traumatisk. 

Ville du brukt pengene? 

Anonymkode: e1cd9...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 36666...589

Skrevet

Usikker.

Skrevet

Kommer an på. Er det noe jeg kunne hatt og levd på lenge så ja. 

Anonymkode: b74a5...d39

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel egentlig råd til det, men burde kanskje aller helst sette pengene til side. Du har ikke veldig romslig økonomi.

Hvis du velger å bruke dem, vil både parforholdet og din mentale helse få en boost. Det trengs etter en vanskelig tid med mye traumatisk. 

Ville du brukt pengene? 

Det blir vel som å pusse å buksa, varmt nå, kaldt etterpå. En gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Anonymkode: f337f...592

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir vel som å pusse å buksa, varmt nå, kaldt etterpå. En gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Pisse*

Skrevet

Nei, om jeg var langt nede og hadde opplevd traumer ville jeg heller dratt til legen og ordnet meg en henvisning til psykolog slik at jeg kunne bearbeidet traumene på en adekvat måte i samråd med fagekspertisen. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hva du mener med "egentlig råd til det" og hva det er. Hvis det er en ferie, og "egentlig råd til det" betyr å sprenge bufferen, så nei. Hvis du har litt mer å gå på økonomisk og/ eller det dreier seg om noe konkret du kommer til å ha glede av på lengre sikt, så kanskje ja.

Anonymkode: 4df03...05f

• Liker 6
Skrevet

Nei, ville ikke brukt pengene. Ville tatt en prat med legen og ved behov eventuelt fått en henvisning til psykolog. Og hvis parforholdet er så dårlig at man trenger å bruke 20000 for å få det bedre i forholdet så tenker jeg at det ikke er verdt det. Man må kunne ha evnen til å ha det greit og fungere i et forhold selv etter traumatiske opplevelser og dårlig stemning.

Anonymkode: 71862...f30

• Liker 4
Skrevet

Dette blir jo altfor generelt til å kunne svare på.

Men hvis det for eksempel var snakk om en etterlengtet ferie, og ingen regninger måtte forbli ubetalt til fordel for denne ferien, så ja, da hadde jeg gjort det. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du brukt pengene? 

Da måtte det bli vedvarende. Iķe bare noe som hjalp en helg. 

Jeg er betenkt på at jeg skal bruke 20.000 for å booste forholdet. Må man bruke så mye penger på det?

Så skriver du at du ikke har så romslig økonomi, men er det kun du som skal betale for den boosten? 

Jeg har ikke gjort det med den økonomien

Anonymkode: e6d9f...ac8

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Forholdet bør boostes på andre måter enn med å bruke så mye penger. 

Anonymkode: 7aea0...381

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville brukt 20 000 på en privat psykolog for å gi parforholdet og min mentale helse en boost, ja. Finnes det noe annet som hjelper?

• Liker 1
Skrevet

Ja. Du skriver at du egentlig har råd til det - da antar jeg at ingen regninger, husleie osv uteblir på grunn av det, og at dere har råd til god mat og alt dere trenger ellers - og at pengene skulle gått til sparing. Hvis det er tilfelle, er svaret mitt ja. 

Skrevet

Å bruke 20.000 kr er en en gangsboost for forholdet og mental helse.

Hva gjør du når du går tilbake til status quo og IKKE har 20.000 kr å bruke for å booste igjen? Jeg ser for meg situasjonen din som en mobil som har lavt batteri, og som må boostes. Du bruker 20.000 kr for å lade, og føler deg ovenpå igjen. Men om ikke så lang tid vil batteriet tømmes, og du har igjen behov for å boostes.

Har du 20.000 kr til hver eneste gang "batteriet" i forholdet ditt og din mentale helse skranter?

Bruk 20.000 kr på en ny mobil som ikke trengs å lades (og nå snakker jeg selvfølgelig i metaforen :fnise: )  - så vil du ikke trenge nye 20.000 kr hver gang du går på en smell.
.... og med dette mener jeg: bruk 20.000 kr på psykolog/familieterapeut, eller sett pengene til side så de kan rente seg opp og bli flere etc.

Ikke tro at å bruke 20.000 kr vil fikse alt. Det vil kanskje få alt til å føles bedre for en periode, men dette er bare midlertidig. Du vil gå tilbake til følelsen du er i nå.

Anonymkode: c7fe1...cd8

Skrevet
4 timer siden, WubWub skrev:

Nei, om jeg var langt nede og hadde opplevd traumer ville jeg heller dratt til legen og ordnet meg en henvisning til psykolog slik at jeg kunne bearbeidet traumene på en adekvat måte i samråd med fagekspertisen. 

Det har jeg gjort for lenge siden, men det er ekstremt lang ventetid her jeg bor. 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da måtte det bli vedvarende. Iķe bare noe som hjalp en helg. 

Jeg er betenkt på at jeg skal bruke 20.000 for å booste forholdet. Må man bruke så mye penger på det?

Så skriver du at du ikke har så romslig økonomi, men er det kun du som skal betale for den boosten? 

Jeg har ikke gjort det med den økonomien

Anonymkode: e6d9f...ac8

Vi har felles økonomi, vi er gift. Man  selvsagt ikke bruke så mye penger på det, men å reise bort sammen et par dager alene er stort sett det eneste forslaget vi har igjen til ting som vi selv kan gjøre for at vi skal få det bedre. 

50 minutter siden, Horten Market skrev:

Jeg ville brukt 20 000 på en privat psykolog for å gi parforholdet og min mentale helse en boost, ja. Finnes det noe annet som hjelper?

Jeg er henvist til psykolog, men det er lang ventetid. Privat har vi ikke her. Veldig åpen for forslag til andre ting som kan hjelpe. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke 20.000 kr er en en gangsboost for forholdet og mental helse.

Hva gjør du når du går tilbake til status quo og IKKE har 20.000 kr å bruke for å booste igjen? Jeg ser for meg situasjonen din som en mobil som har lavt batteri, og som må boostes. Du bruker 20.000 kr for å lade, og føler deg ovenpå igjen. Men om ikke så lang tid vil batteriet tømmes, og du har igjen behov for å boostes.

Har du 20.000 kr til hver eneste gang "batteriet" i forholdet ditt og din mentale helse skranter?

Bruk 20.000 kr på en ny mobil som ikke trengs å lades (og nå snakker jeg selvfølgelig i metaforen :fnise: )  - så vil du ikke trenge nye 20.000 kr hver gang du går på en smell.
.... og med dette mener jeg: bruk 20.000 kr på psykolog/familieterapeut, eller sett pengene til side så de kan rente seg opp og bli flere etc.

Ikke tro at å bruke 20.000 kr vil fikse alt. Det vil kanskje få alt til å føles bedre for en periode, men dette er bare midlertidig. Du vil gå tilbake til følelsen du er i nå.

Jeg har vanligvis en veldig god mental helse, og forholdet vårt er vanligvis veldig bra. Det er nok ikke uvanlig at verken psyken eller forholdet kan få seg en trøkk når man opplever noe forferdelig. Det er ikke dermed sagt at det er noe som vil skje støtt og stadig. 

TS 

Skrevet

Ja, synes dette høres ut som en langsiktig investering i egen helse og forholdet. Dette er etter min mening verdt langt mer enn kr. 20 000.

Anonymkode: 05fcd...170

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanligvis en veldig god mental helse, og forholdet vårt er vanligvis veldig bra. Det er nok ikke uvanlig at verken psyken eller forholdet kan få seg en trøkk når man opplever noe forferdelig. Det er ikke dermed sagt at det er noe som vil skje støtt og stadig. 

TS 

Det er vanlig at psyken og forholdet får seg en trøkk når man opplever noe forferdelig, jeg er enig med det. Det som ikke er vanlig er å bruke 20.000 kr på å reise bort et par dager på å redde forholdet. Hva skjer når dere kommer hjem igjen? Hva kan dere gjøre på tur hjemmefra, som ikke kan gjøres hjemme?

jeg er ikke imot å dra på ferie. Jeg er bare usikker på om du har tenkt gjennom rasjonelt hva denne turen, og disse 20.000 kr, egentlig representerer.

Jeg syns det smarteste er å fikse problemene, og så dra på ferie etterpå. man kan ikke løpe fra problemene sine, eller betale seg ut av de.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...