Gå til innhold

Selge bøker? krim og romaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å selge noen ting jeg ikke har bruk for, så jeg kan kjøpe fine julegaver og unne meg litt ekstra som student.

Har lagt ut en del bøker på finn, men det er ingen respons selv om bøkene er som nye, innbundet og billige. 30-50 kroner for innbundet fra i fjor og et par år tilbake, er det alt for dyrt med tanke på at bøkene kostet over 300 kroner som nye? Er det andre steder man kan selge bøker? (Finner en del sider for fagbøker, de ble solgt på et par uker, men disse krimbøkene og romanene er det ingen som ser ut til å ville ha). Tenker at om det er for dyrt og jeg må gå under 30 kroner så er det ikke verdt tiden man bruker på å svare på meldinger, avtale tid og bruke tid på dette.

Finnes det kanskje bruktbutikker e.l som kjøper slikt billig? Setter pris på alle tips :)

Anonymkode: 0842d...b9a

Skrevet

Dessverre, bøker har minimal verdi. Bruktbutikker og antikvariat tar imot bøker om de får dem gratis og tilkjørt og de er fine og ikke ren dusinvare (Det Beste o.l.). Dette gjelder i hvert fall de store som Halvdans bokhus (Drangedal) og Bokbyen Fjærland. (Sist jeg hørte hadde Halvdan inntaksstopp, forresten). Andre antikvariater, mer eksklusive, kan nok betale, men da for spesielle og sjeldne utgivelser, Og lokalhistorie er jo en sikker vinner, da.

Skrevet

Det er ikke mye å hente pr. bok desverre. Litt mer for fagbøker rnn for skjønnlitteratur. Ogdå lettere å selege hele serier. 

Har blitt kvitt en del ved å lage «bokpakker» i stedet gor å selge én og én. Mitt tips er også å lokale finne «kjøp og salg» sider på fb i omerådet nær deg. Der er terskelen for at folk å tar kontakt lavere, og dette med  at de fleste bor i nærheten og kan hente de selv så en slipper styr med porto. Kjenner du noen som keser mye det samme dom deg går det jo å sette sammen noen pakker, å høre med de. Harbibliotrket ditt oppslagstavle, kan du jo henge opp en notis der.

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg. Gikk til slutt ned til 20,- pr bok uten at det hjalp. Endte med at jeg kjørte dem til fretex. Har for det meste sluttet å kjøpe skjønnlitteratur, for jeg har jo sett at jeg bare leser dem en gang. Låner heller på biblioteket. Men jeg savner jo litt det å kjøpe en bok, kjenne på den og glede meg til å lese den. Blir ikke helt det samme som å låne...

Anonymkode: 775c4...525

• Liker 2
Skrevet

De fleste gir bort bøker, så da er vel ingen villige til å betale for de. 

Anonymkode: 46b5e...16a

Skrevet

Jeg fikk flere napp på Finn på bøkene jeg har der, men frakten kostet jo 75 og boka 30 det ble jo bare håpløs å selge til noen som måtte få det tilsendt 

Anonymkode: d6727...5a8

Skrevet

Hvis du skal ha håp om å få solgt dem må du nok ekstremt lavt i pris. I min nærmeste bruktbutikk, og på de loppisene jeg pleier å gå, koster ekstremt pent brukte bøker, gjerne ikke mange år gamle, sjelden mer enn 20 kr per stk. Jeg kjenner heller ikke til at bruktbutikker betaler for bøker. Snarere tvert imot. 

Du kan prøve å legge ut bøkene dine på lokale salgsgrupper på Facebook, kanskje som bokpakker med f.eks 4 bøker for 100 kr, eller til høystbydende, men jeg er redd det ikke er mye å tjene på å selge bøkene sine, så om det egentlig er verdt bryderiet er en annen sak.    

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...