Sanity Skrevet 23. januar 2005 #1 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva er værst? - Å utsette et barn for passiv røyking? eller - Å gå tur med barna i triller, gå selv (tenker på våre aller minste barn 0-5) ute i trafikken hvor eksosen er på deres høyde? Jeg bare spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 23. januar 2005 #2 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har hørt at det å bo i by sentrum (Oslo) tilsvarer ca 5 sigaretter om dagen. De verst vinterdagen kan det være oppe i mot 20 sigaretter. ( Det er da det går ut varsler om å være innendørs) Men alikevel vil jeg anta at røyken er værst. Det er tross alt ganske mange stoffer i en sigarett vi ikke vet noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 23. januar 2005 #3 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva er værst? - Å utsette et barn for passiv røyking? eller - Å gå tur med barna i triller, gå selv (tenker på våre aller minste barn 0-5) ute i trafikken hvor eksosen er på deres høyde? Jeg bare spør Hva er poenget med innlegget ditt? At det bør være greit å røyke sammen med barn fordi det også er skadelig å være ute i Oslo sentrum. Desto større grunn til å skåne barna mest mulig, da vel. Og røyken er det faktisk mulig å beskytte dem mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 23. januar 2005 #4 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva er poenget med innlegget ditt? At det bør være greit å røyke sammen med barn fordi det også er skadelig å være ute i Oslo sentrum. Desto større grunn til å skåne barna mest mulig, da vel. Og røyken er det faktisk mulig å beskytte dem mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 23. januar 2005 #5 Del Skrevet 23. januar 2005 Det verste er å skrive verst med æ. Det går gjerne i arv, også. Stiller meg for øvrig bak de to siste innleggene. Selv om det finnes forurensning, trenger man vel ikke utsette barn for passiv røyking i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #6 Del Skrevet 23. januar 2005 Men dersom en både røyker og går ute med barna da...? For røykere er vel ikke bare innendørs vel...? Ellers enig med at røyking og barn ikke hører sammen. Mayamor ikke innlogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanity Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg bare spør, dere svarer. Ser ut til at jeg traff et ømt punkt på enkelte her, siden de kommenterer skrivefeil, noe om arvelig belastet? Tror nok det er bedre å holde seg til tema, ingen er feilfri vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 23. januar 2005 #8 Del Skrevet 23. januar 2005 Uff, der traff du min ømme tå - jeg pleier å trille ungene midt i Oslo sentrum SAMTIDIG som jeg blåser sigarettrøyk midt i ansiktet på dem. Sorry - teorien din røyk (tok du den?) nok der. Jeg har bare et par - tre rettskrivingskjepphester og skal heretter holde meg til saken. Hva synes du om det jeg skrev ellers, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2005 #9 Del Skrevet 23. januar 2005 Vel, ved å utsette ungene for sigarettrøyk, utsetter du dem for en kalkulert risiko. Du KJENNER TIL ulempene, og velger likevel å gjøre det. Det er, i mine øyne, verre enn å oppholde seg utendørs i forurensing; de fleste har ikke fullt så stor påvirkning på valg av bosted, mens røyking kan de velge å avstå fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanity Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg bare spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 24. januar 2005 #11 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg bare spør hvorfor du spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2005 #12 Del Skrevet 24. januar 2005 Syns ikke det er nødvendig å sitte i et røykfyllt kafe-røykerom med barna. Men det kan man jo ikke lenger. Men å røyke ute må få være lov. Hjemme røyker jeg i et annet rom hvis barn er på besøk. Å gå tur ute der det er eksos.. vell, man kan ikke be bilene slutte å kjøre akkuratt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 24. januar 2005 #13 Del Skrevet 24. januar 2005 vi røyker UTE, barnet vårt skal iallefall Ikke få kjenne på å sitte i et "innrøyka" rom! Men ærligtalt, om vi er ute med engelen, så ja, da røyker vi (selvsagt ikke opp i ansiktet på barnet!), og vi bytter på om engelen sitter i vogn! det MÅ da være lov å bruke hodet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #14 Del Skrevet 24. januar 2005 Om ikke annet så kan man få litt forhold til hvor skadelig forskjellige ting er. Ingen vil vel sitte inne og røyke 20 sigaretter med ungen sin, men de fleste i Oslo lar ungen leke ut en vinterdag. til tross for at kanskje er like skadelig. Noe å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. januar 2005 #15 Del Skrevet 24. januar 2005 Om ikke annet så kan man få litt forhold til hvor skadelig forskjellige ting er. Ingen vil vel sitte inne og røyke 20 sigaretter med ungen sin, men de fleste i Oslo lar ungen leke ut en vinterdag. til tross for at kanskje er like skadelig. Noe å tenke på... Ja, og hvis barnet blir utsatt for begge deler er det dobbelt så skadelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå