Gå til innhold

Blå resept

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått påvist en kronisk sykdom hos lege, og skal inn for å få mer informasjon og resept på medisinen jeg må ta fremover. Jeg går hos privat lege, men lurer på om jeg vil få medisinen dekket av blåreseptordningen? Hvis ikke så ønsker jeg heller å ta med meg journal og prøveresultater til fastlegen slik at jeg kan få medisinen derfra, og således spare en del penger. Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg vet at legetjenestene i seg selv ikke dekkes, men jeg håper medisinen går utenom dette. 

Takk for svar!

Anonymkode: 56268...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du får medisinen på blå resept eller ikke kommer ann på hvilken diagnose du har, hvilken medisin du får og hvor langvarig behandlingen er ment å være, ikke hvilken lege som skriver den ut. Det finnes riktignok ett unntak. Enkelte utvalgte medisiner får man bare på blå resept dersom diagnosen er satt av spesialist på en offentlig sykehusavdeling. 

Anonymkode: 80fb4...3bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på infomøte, der du vet at du får informasjon, hvorfor venter du ikke til det møtet?  

Skal du ha svar her på forum så må du legge ut diagnoseliste og hvilke medisiner det gjelder, før noen i det hele tatt kan begynne gjette seg til om det kanskje kan hende du får dette på blåresept. 

Anonymkode: b7354...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du får medisinen på blå resept eller ikke kommer ann på hvilken diagnose du har, hvilken medisin du får og hvor langvarig behandlingen er ment å være, ikke hvilken lege som skriver den ut. Det finnes riktignok ett unntak. Enkelte utvalgte medisiner får man bare på blå resept dersom diagnosen er satt av spesialist på en offentlig sykehusavdeling. 

Anonymkode: 80fb4...3bf

Takk for svaret ditt, det var akkurat dette jeg lurte på. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal på infomøte, der du vet at du får informasjon, hvorfor venter du ikke til det møtet?  

Skal du ha svar her på forum så må du legge ut diagnoseliste og hvilke medisiner det gjelder, før noen i det hele tatt kan begynne gjette seg til om det kanskje kan hende du får dette på blåresept. 

Anonymkode: b7354...e70

Møter jeg til denne legetimen må jeg betale privatlegepris. Hvis ikke denne medisinen går under blåreseptordningen fordi den skrives ut av en privat lege, blir dette veldig dyrt i lengden. Det var dette som var spørsmålet mitt. Det trenger du hverken diagnose- eller medisinliste for å kunne svare på.

Anonymkode: 56268...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...