Gå til innhold

Synnøve hvitost - litt rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke spesielt begeistret for Tine, så gjør mitt beste for å ikke kjøpe produkter fra de..

Men. Synnøve hvitost smaker bra, men den er umulig å skjære av! Når det er ca 2 cm av osten, så blir den skikkelig vrang. Vanskelig å raspe er den også.. :-?

Er det flere som har opplevd dette, og har dere noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper den heller i ferdige skiver. :wink: Spiser den bare på brødskiven uansett, bruker andre oster til gratinering, pizza o.l.

Skrevet

syns den er perfekt når jeg smelter den oppå en løvbiff f.eks. svært smakfull! mye bedre enn jarlsberg, den egner seg ikke som smelteost.

Skrevet

Jepp, jeg har også lagt merke til fenomenet. Tror det har noe med at osten er veldig myk, og at det da er vanskelig å skjære av. Ingen tips, dessverre. :-(

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje det funker å legge den i fryseren et minutts tid?

Skrevet

Samme problem her, derfor er norvegia mye bedre!

Skrevet

men norwegia smaker BLÆH :-?

nesten litt tørr liksom.... ekkel ost

Skrevet

Svigermor hadde Synnøve Ekstra Lett hvitost i skapet, og det er muligens noe av det ekleste jeg har smakt. Den er nesten gjennomsiktig, og smaker plast (kan kanskje brukes som mellomleggspapir).

Jeg liker Synnøve, eller ideen, men ikke (og nå snakker jeg ikke om den lette, men den normale) hvitosten. Goudaen til Synnøve er god! :)

Skrevet
Svigermor hadde Synnøve Ekstra Lett hvitost i skapet, og det er muligens noe av det ekleste jeg har smakt. Den er nesten gjennomsiktig, og smaker plast (kan kanskje brukes som mellomleggspapir).

Jeg liker Synnøve, eller ideen, men ikke hvitosten.

Huff! Høres forferdelig ut! Hvis jeg var så opptatt av å telle kalorier at jeg kun unnet meg EKSTRA LETT ost, hadde jeg heller stått over hele oste-spisingen.

Jeg vil ellers tro det er den ordinære gul-osten fra Synnøve tråd-starter mente, og den smaker jo godt!

Skrevet

Huff! Høres forferdelig ut! Hvis jeg var så opptatt av å telle kalorier at jeg kun unnet meg EKSTRA LETT ost, hadde jeg heller stått over hele oste-spisingen.

Jeg er fullstendig enig! (det er ikke jeg som teller kalorier...), men jeg liker ikke den normale hvitosten til Synnøve, heller, med hederlig unntak av Goudaen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synnøve er ekkelt, norvegia er digg

Skrevet
Svigermor hadde Synnøve Ekstra Lett hvitost i skapet' date=' og det er muligens noe av det ekleste jeg har smakt. Den er nesten gjennomsiktig, og smaker plast (kan kanskje brukes som mellomleggspapir).[/quote']

:hoho: Godt sagt!

Norvegia er best!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Norvegia er helt klart min favoritt!!!! :tunge1:

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg liker godt Synnøves gulost, men den ER veldig myk. Tror den inneholder mye myse.

Skrevet

Akk, da er det ikke noe å gjøre med det. Skal nok lide meg igjennom det. Synes den smaker bedre enn norwegia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når osten blir så håpløs at det er umulig å bruke ostehøvel får den en runde med stavmikseren. På den måten får man brukt opp hele osten. Tidligere kastet jeg utrolig mye ost!

Skrevet

Goudaen til Synnøve er god! :)

Ja, den er nydelig!

Men den mugler fryktelig fort! Jeg har også funnet Gouda som har vært muggen allerede i butikkhylla. Og da har den jo ikke engang vært åpnet!

Skrevet

Jeg må være grusomt sær, for den eneste gulosten jeg liker er Norvegia :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...