AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #21 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Noe eldre gutt? Var han 12 og du 9 når dette skjedde? Anmeldelse vil uansett automatisk bli henlagt. Du får heller komme deg videre i livet. Tar det 40 år å glemme at en gutt viste tissen sin til deg? Anonymkode: fb93a...4e0 Du misser poenget. Å blotte seg som 17 åring er ikke akkurat uskyldig når den andre er under seksuell lavalder. Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #22 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, The Kitten skrev: Hva godt vil det medføre å anmelde nå? Annet enn hevn? En avslutning! For mange blir dette en avslutning på mange vonde år selv om det ikke fører frem til noe. Så føler de seg hørt av noen andre enn en psykolog, og de har fått det på papiret at vedkommende er anmeldt. Anonymkode: 3a4f5...bb5 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #23 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutes ago, The Kitten said: Hva godt vil det medføre å anmelde nå? Annet enn hevn? En god samvittighet. Særlig dersom ryktene er sanne. Anonymkode: 4a084...af4 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #24 Skrevet 17. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Det kan være det lureste du gjør, å høre med vitnet om de faktisk ønsker å si sitt. Anonymkode: 3a4f5...bb5 Det spørs. Vedkommende var nemlig "med på" det ene overgrepet. Så jeg vil uansett ha stilt personen i en vanskelig situasjon med å vedgå sannheten. Vet derfor ikke hvordan reaksjon det ville blitt derfra. Hva med evt bekymringsmelding til helsesektoren? Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #25 Skrevet 17. oktober 2017 Synes du bør legge saken død. Han var en nysgjerrig gutt som utforsket livet. I dag er helsevesenet veldig opptatte av seksuelle overgrep. Tror det ville blitt oppdaget hvis han misbrukte stillingen sin nå. § 308. Mulighet for straffbortfall Straff etter bestemmelsene i §§ 299-304, § 305 bokstav b annet alternativ og § 306 kan falle bort eller settes under minstestraffen i § 300 dersom de involverte er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. 0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Anonymkode: 3364a...c61
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #26 Skrevet 17. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Synes du bør legge saken død. Han var en nysgjerrig gutt som utforsket livet. I dag er helsevesenet veldig opptatte av seksuelle overgrep. Tror det ville blitt oppdaget hvis han misbrukte stillingen sin nå. § 308. Mulighet for straffbortfall Straff etter bestemmelsene i §§ 299-304, § 305 bokstav b annet alternativ og § 306 kan falle bort eller settes under minstestraffen i § 300 dersom de involverte er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. 0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Anonymkode: 3364a...c61 Jommen er du ikke lite frekk. "Utforsket livet" med å tafse, mobbe og blotte seg overfor meg enda jeg sa klart og tydelig nei flere ganger?!?! Fy faen for en holdning Anonymkode: 4a084...af4 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #27 Skrevet 17. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs. Vedkommende var nemlig "med på" det ene overgrepet. Så jeg vil uansett ha stilt personen i en vanskelig situasjon med å vedgå sannheten. Vet derfor ikke hvordan reaksjon det ville blitt derfra. Hva med evt bekymringsmelding til helsesektoren? Anonymkode: 4a084...af4 Ikke hør på de andre her, det er ikke alt som kan skyves under teppet og gjemmes uansett hvor mange år som har gått. Du kan eventuelt ringe en advokat å høre om tips og råd. Les deg opp på advokater i ditt området med erfaringer på slikt og spør om alt mulig der i stedet for her. Det er mitt beste råd. Anonymkode: 3a4f5...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #28 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jommen er du ikke lite frekk. "Utforsket livet" med å tafse, mobbe og blotte seg overfor meg enda jeg sa klart og tydelig nei flere ganger?!?! Fy faen for en holdning Anonymkode: 4a084...af4 Han var 11 år den gang og et barn. det kan ikke forsvares, men hva vil du oppnå etter 40 år? Anonymkode: 471dc...e08 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #29 Skrevet 17. oktober 2017 Overgrep mot barn er dessverre nærmest straffri kriminalitet. Rett og slett fordi overgrepet er foreldet innen barnet er stort nok til å anmelde. Eneste unntaket er hvis noen er vitne til overgrepet og anmelder på vegne av barnet innen foreldelsen. Men det skjer nærmest aldri. Anonymkode: 3e33f...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #30 Skrevet 17. oktober 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: Ikke hør på de andre her, det er ikke alt som kan skyves under teppet og gjemmes uansett hvor mange år som har gått. Du kan eventuelt ringe en advokat å høre om tips og råd. Les deg opp på advokater i ditt området med erfaringer på slikt og spør om alt mulig der i stedet for her. Det er mitt beste råd. Anonymkode: 3a4f5...bb5 Jeg kommer uansett til å forhøre meg med profesjonelle. Om ikke jeg anmelder blir det hvertfall bekymringsmelding eller tipsing. Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #31 Skrevet 17. oktober 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Han var 11 år den gang og et barn. det kan ikke forsvares, men hva vil du oppnå etter 40 år? Anonymkode: 471dc...e08 Leser du hva jeg skrev? Han var 17 når han blottet seg for en under seksuell lavalder. Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #32 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Overgrep mot barn er dessverre nærmest straffri kriminalitet. Rett og slett fordi overgrepet er foreldet innen barnet er stort nok til å anmelde. Eneste unntaket er hvis noen er vitne til overgrepet og anmelder på vegne av barnet innen foreldelsen. Men det skjer nærmest aldri. Anonymkode: 3e33f...6ef Det er faktisk utrolig at det er mulig i 2017. Her har samfunnet sviktet grovt. Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #33 Skrevet 17. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Det er faktisk utrolig at det er mulig i 2017. Her har samfunnet sviktet grovt. Anonymkode: 4a084...af4 Fulgt med i media? Det er nesten null mulighet å bli straffet for voldekt, barn blir sent tilbake til den dømte overgriper- denne saken er dessverre dødfødt da det er ord mot ord. Anonymkode: 99e14...725
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #34 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fulgt med i media? Det er nesten null mulighet å bli straffet for voldekt, barn blir sent tilbake til den dømte overgriper- denne saken er dessverre dødfødt da det er ord mot ord. Anonymkode: 99e14...725 Generelt i overgrepssaker er det ikke bare ord mot ord. Det er et voksent menneskes ord mot et barns ord. Hvem tror du vinner en ord mot ord kamp mellom en 40 år gammel mann og et 5 år gammelt barn? Anonymkode: 3e33f...6ef
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #35 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Generelt i overgrepssaker er det ikke bare ord mot ord. Det er et voksent menneskes ord mot et barns ord. Hvem tror du vinner en ord mot ord kamp mellom en 40 år gammel mann og et 5 år gammelt barn? Anonymkode: 3e33f...6ef Var ikke det poenget mitt? Anonymkode: 99e14...725
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #36 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke det poenget mitt? Anonymkode: 99e14...725 Nei. Poenget ditt var manglende bevis. Mitt innlegg handler om det skjeve styrkeforholdet. Barn har som kjent ikke et ferdig utviklet språk og vil tape enhver ord-mot-ord-kamp mot en voksen overgriper. (Hvorfor må jeg fortelle deg ditt eget poeng?) Anonymkode: 3e33f...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #37 Skrevet 17. oktober 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Fulgt med i media? Det er nesten null mulighet å bli straffet for voldekt, barn blir sent tilbake til den dømte overgriper- denne saken er dessverre dødfødt da det er ord mot ord. Anonymkode: 99e14...725 Det viktigste for meg er igrunn prinsippet. Å få fram sannheten. Fører det til at politiet i det minste sjekker opp hva vedkommende gjør på, av evt overgrep, så har jeg vunnet selv om saken blir henlagt pga foreldelse. Bare det at dette blir notert i politiets base vil være en seier. Anonymkode: 4a084...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #38 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Nei. Poenget ditt var manglende bevis. Mitt innlegg handler om det skjeve styrkeforholdet. Barn har som kjent ikke et ferdig utviklet språk og vil tape enhver ord-mot-ord-kamp mot en voksen overgriper. (Hvorfor må jeg fortelle deg ditt eget poeng?) Anonymkode: 3e33f...6ef Hva er målet/poenget ditt egentlig? Krangle-på noe vi er enig? Nei,sorry det blir dumt Anonymkode: 99e14...725 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #39 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Det viktigste for meg er igrunn prinsippet. Å få fram sannheten. Fører det til at politiet i det minste sjekker opp hva vedkommende gjør på, av evt overgrep, så har jeg vunnet selv om saken blir henlagt pga foreldelse. Bare det at dette blir notert i politiets base vil være en seier. Anonymkode: 4a084...af4 Ja,så lenge du er klar over det er alt som skjer,så synes jeg du skal gjøre det. Men husk at du kan risikere at politiet eller personen kan anmelde deg for falsk anmelse/forklaring og andre ting. Så jeg anbefaler at du snakker med fagperson og får avklart hva du kan risikere. Anonymkode: 8890f...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #40 Skrevet 17. oktober 2017 Hvis du er så bekymret for hva han gjør, hvorfor har du ventet så lenge? Anonymkode: 3364a...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå