Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat tilbud fra NextGentel om bredbåndstelefoni. Er det noen som har erfaring med dette.. og er dere fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Fikk akkurat tilbud fra NextGentel om bredbåndstelefoni.  Er det noen som har erfaring med dette.. og er dere fornøyde?

Jeg vil ikke anbefale nextgenels sin, de virker dyre. Ta i hvert fal en titt på bl.a disse først:

www.televoip.no

EDIT: www.ip24.no <<--isj skrev tele24.no

www.telio.no

Skrevet

Hei, vi har IPtelefon fra Telio. Er forsåvidt fornøyd, det er jo billig!!

Men av og til så skurrer det litt, i den forstand at det f. eks ringer, vi tar av røret og ingen lyd i andre enden...vi legger på igjen og det fortsetter å ringe, vi tar telefonen og da er det folk i andre enden! De som da har ringt har bare hørt ringetonen og tenkt, "jøss, så lang tid de skulle bruke på å ta den telefonen!!!"

:ler:

Vi har flere sånne småting, men vi har ikke hatt telefonen så lenge, så vi irriterer oss ikke enda. Men det kommer nok....

:tunge1:

Skrevet

Hei

Me har breiband rå NextGenTel og telefon frå Telio. Me har ikkje hatt nokon problem være seg skurring eller anna - so me er godt nøgd med denne løysinga. Me brukar adapter frå Telio og våre vanlege analoge telefonar.

Skrevet
Hei

Me har breiband rå NextGenTel og telefon frå Telio. Me har ikkje hatt nokon problem være seg skurring eller anna - so me er godt nøgd med denne løysinga. Me brukar adapter frå Telio og våre vanlege analoge telefonar.

.. og da svarte du akkurat på det spørsmålet jeg satt og skrev nå :) .. om det var mulig å ha bredbåndstelefon fra andre en bredbåndsleverandøren.. fint å høre at det er mulig.

Ser ut som om det er billigere å bruke andre enn Next-Gentel ... og da haster det ikke så mye heller .. for tilbudet hadde kort svar til (skjønner jo det .. så flest mulig kaster seg på - for de tror det er billigst..) :wink:

Skrevet
Fikk akkurat tilbud fra NextGentel om bredbåndstelefoni.  Er det noen som har erfaring med dette.. og er dere fornøyde?

Har brukt bredbånd siden november og er veldig fornøyd etter at vi oppgraderte linjehastigheten til 1024/256 kbps. Med lavere hastighet fikk vi ofte forsinkelser i samtalene hvis noen andre i huset lastet ned samtidig. Nå går alt greit

• 2 uker senere...
Skrevet

Det finns jo flere muligheter som er like gode om ikke bedre og ikke avhengige av bredbåndstilbyder.

Se http://www.polarfone.com som er en del av et større konsept med flotte løsninger som ingen andre har og lydkvaliteten blir bare bedre og bedre :)

Skrevet

Det lønner seg å sammenligne prisene godt ja! NextGenTel er absolutt ikke billige.

Selv ente vi opp med ip24, uten månedsavgift - betaler kun for det vi ringer. Vi ringer veldig lite, men ville ha en telefon som folk kunne nå oss på, og da ble denne løsningen best for oss.

Skrevet

det kommer vel litt an på hvordan du bruker telefonen også?

jeg har selv bestilt ADSL fra nextgentel, men ble rådet til ikke å ta iptelefon derfra og har forløpig latt det være.

men, jeg ringer svært få korte samtaler! når jeg ringer/ringes, så er det ofte samtaler på en halvtime-time eller lenger, og på nextgentels ip-telefon så vil en times telefonsamtale koste meg 2 kroner!! (de har 0,59 øre eller noe pr 30 min), har jeg en annen telefon med vanlige tellerskritt, så får jeg aldri i verden en times telefonsamtale til to kroner!!

så det kommer jo an på hvordan man bruker den, eller tar jeg feil?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

så det kommer jo an på hvordan man bruker den, eller tar jeg feil?

Nå er jeg litt i tvil om dette skulle vært på "sekusalitet" :ler: .

Men klart vi bruker jo telefonen forskjellig, og det finnes mange tilbud på bredbånstelefoni som passer hver enkelt. Som sagt vil telio ikke lønne seg for mange, og nextgentels IP kan jeg ikke skjønne lønner seg for noen. Det blir særlg fort dyrt med korte samtaler med nextgentel ja.

Skrevet

:tunge1::ler:

.. og nextgentels IP kan jeg ikke skjønne lønner seg for noen. ....

ikke engang når man det man bruker telefonen til er ett par samtaler i uka, som hver samtale er på ca en time?

hvor ellers får jeg prate en time til 2 kroner?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
:tunge1::ler:

ikke engang når man det man bruker telefonen til er ett par samtaler i uka, som hver samtale er på ca en time?

hvor ellers får jeg prate en time til 2 kroner?

Televoip og IP24, der koster det henholdsvis 0 og 15 kroner i måneden (inkludert "snikgebyre" fakturagebyr i IP24), hos Nextgentel koster det vel 125 eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...