Gå til innhold

Nabo som ikke svarer når jeg sier hei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung jente som flyttet inn i en leilighet for 5 mnd siden. Det er 3 andre leiligheter i samme hus, og jeg pleier av ren høflighet å si hei til naboene. Men den ene naboen ser bare stygt på meg og svarer meg ikke når jeg sier hei? Han er fra utlandet, men det burde egentlig ikke ha noe å si. Kona hans hilser på meg, så skjønner virkelig ikke hva denne mannen har i mot meg. Kjenner det er ganske ubehagelig at jeg skal se han flere ganger om dagen( når jeg er inn og ut, i vaskekjelleren osv), og han klarer ikke en gang å hilse? Er dette normalt? Han har hilst på meg i starten da jeg akkurat hadde flyttet hit, men jeg mener han var med datteren sin hver gang da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han sliter med forbudte følelser. Menn kan være ganske merkelige iblant. Bare slutt å hils på han du, så lenge du hilser på kona. 

Anonymkode: af5ec...c2b

Skrevet

Kanskje du er kledd uanstendig?

Skrevet

I noen kulturer skal ikke kvinner snakke med menn som ikke er i familie, men mindre de har med seg anstand(?). Vet jo ikke hvor han er fra eller om dette gjelder han. Kan også være han bare er sur, ikke ser helt poenget med å hilse eller noe helt annet. Det er er jo bare hyggelig og høflig at du sier hei, så prøv å ikke ta deg nær av det.

Anonymkode: bb853...c18

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Kanskje du er kledd uanstendig?

Nei, det «verste» jeg har gått med er vel treningsklær når han har sett meg. Er ikke en person som pleier å kle seg uanstendig. 😂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I noen kulturer skal ikke kvinner snakke med menn som ikke er i familie, men mindre de har med seg anstand(?). Vet jo ikke hvor han er fra eller om dette gjelder han. Kan også være han bare er sur, ikke ser helt poenget med å hilse eller noe helt annet. Det er er jo bare hyggelig og høflig at du sier hei, så prøv å ikke ta deg nær av det.

Anonymkode: bb853...c18

Ja, jeg bare synes det er rart når han sa hei i starten, men ikke nå🤔 Politiet har vært her etter jeg kontaktet de pga min ekskjæreste, kanskje han tror jeg er kriminell. 😂

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han sliter med forbudte følelser. Menn kan være ganske merkelige iblant. Bare slutt å hils på han du, så lenge du hilser på kona. 

Har sluttet å si hei, blir provosert når man aldri får noe svar. Prøvde bare å vise folkeskikk jeg da. 😬

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, vannkastanje skrev:

Nei, det «verste» jeg har gått med er vel treningsklær når han har sett meg. Er ikke en person som pleier å kle seg uanstendig. 😂

Ta bilde?

Hvorfor skulle politiet spørre naboene dine om eksen din? Høres merkelig ut.

Skrevet
5 minutter siden, vannkastanje skrev:

Jeg er en ung jente som flyttet inn i en leilighet for 5 mnd siden. Det er 3 andre leiligheter i samme hus, og jeg pleier av ren høflighet å si hei til naboene. Men den ene naboen ser bare stygt på meg og svarer meg ikke når jeg sier hei? Han er fra utlandet, men det burde egentlig ikke ha noe å si. Kona hans hilser på meg, så skjønner virkelig ikke hva denne mannen har i mot meg. Kjenner det er ganske ubehagelig at jeg skal se han flere ganger om dagen( når jeg er inn og ut, i vaskekjelleren osv), og han klarer ikke en gang å hilse? Er dette normalt? Han har hilst på meg i starten da jeg akkurat hadde flyttet hit, men jeg mener han var med datteren sin hver gang da.

Min far er slik. Han behandler deg slik dere tidligere har behandlet han, og slik mange etniske nordmenn fremdeles gjør med oss av utlands opprinnelse. Det er trist men slik er det for mange.

Det har ikke noe med sex slik det er antydet av enkelte.

Anonymkode: 80982...f16

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Ta bilde?

Hvorfor skulle politiet spørre naboene dine om eksen din? Høres merkelig ut.

De har ikke spurt naboene, men de har jo garantert sett politibilene som var her for å hente eksen min.

Liker ikke legge ut bilder av meg selv her.

Skrevet

Har også en slik nabo, en eldre kar som ser ned i bakken når jeg hilser. Men nå bare ignornerer jeg ham.

Anonymkode: 7efb6...c8b

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, vannkastanje skrev:

Liker ikke legge ut bilder av meg selv her.

Nei, ikke legg ut bilde av deg selv noen steder her inne.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far er slik. Han behandler deg slik dere tidligere har behandlet han, og slik mange etniske nordmenn fremdeles gjør med oss av utlands opprinnelse. Det er trist men slik er det for mange.

Dette stemmer vel ikke helt, gjør det vel? Mange kvinner fra muslimske familier blir jo behandlet slik, eller verre. De blir enten stirret i senk, eller tiet/truet til taushet, så det handler ikke alltid om at etniske nordmenn skal behandles på en nedlatende måte, men om at kvinner skal bli det

Anonymkode: b164f...633

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri behandlet noen med utenlandsk opprinnelse annerledes enn det jeg behandler nordmenn, de er like mye mennesker som oss. Ikke alle nordmenn er rasister.

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, jeg er nok alt for ung for han for det første. For det andre ser han rett og slett stygt på meg, så veldig lite sannsynlig.😂

Endret av vannkastanje
Går visst i surr her, hadde jo allerede svart på denne😂
Gjest NotNaomi
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Det er sånn det ender med å bli. Fyfader så trist,men jeg kan faktisk forstå. Har tenkt mye på at fordi all dritt nordmenn får seg til å si,mene og skrive,så blir flere og flere som faren din. Blir nok bra etterhvert.

Men det er nå ikke alle av oss som er rasister. Så det blir uskyldige ofre i begge leirer!

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ts.

Det kan jo være pga at politiet kom? Virker jo mest sannsynlig ut fra det du forteller. 

Skrevet

Jeg hadde en nabo tidligere som ikke sa hei selv om jeg sa hei til han. Det viste seg senere at han slet med sterk angst i perioder og ikke hadde det så lett psykisk. Så i det periodene han hadde det vanskelig , svarte han meg ikke. Jeg fortsatte å si hei hver gang jeg så han . Jeg tenkte at det var fint for han å oppleve å bli sett selv om han ikke orket å svare.

Anonymkode: c9773...b8b

• Liker 10
Skrevet
37 minutter siden, vannkastanje skrev:

Har sluttet å si hei, blir provosert når man aldri får noe svar. Prøvde bare å vise folkeskikk jeg da. 😬

Ikke gjør det. Fortsatt å si hei til han, så får han bare bli så sur som han vil.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også en slik nabo, en eldre kar som ser ned i bakken når jeg hilser. Men nå bare ignornerer jeg ham.

Anonymkode: 7efb6...c8b

Han er nok bare sjenert

Skrevet
5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ts.

Det kan jo være pga at politiet kom? Virker jo mest sannsynlig ut fra det du forteller. 

Det er det jeg også mistenker. Men jeg tenker at han burde ha en viss forståelse, ettersom eksen var samboeren min, og «plutselig» etter politiet var her, er han ikke her lenger. Det er helst noe jeg ikke ønsker å fortelle naboene mine om, så da får han egentlig bare tenke det han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...