Gå til innhold

Er du en som svarer på det du ikke har peiling på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er du det?

Ser så mange som svarer direkte feil på ting de tydelig ikke aner noe om. Og da er de gjerne veldig krasse og påståelige, selv om andre sier de faktisk har feil så gir de seg ikke. 

Ja, dette er et diskusjonsforum, men noen ganger så er det faktisk rett og galt. 

Kropp og helse forumet er en klassiker på dette.

Irriterer det deg?

Anonymkode: cb6a9...719

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrevet 14 000 innlegg her og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri en eneste gang har tatt feil. Ei heller har jeg svart på en tråd jeg ikke vet alt om.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er du det?

Ser så mange som svarer direkte feil på ting de tydelig ikke aner noe om. Og da er de gjerne veldig krasse og påståelige, selv om andre sier de faktisk har feil så gir de seg ikke. 

Ja, dette er et diskusjonsforum, men noen ganger så er det faktisk rett og galt. 

Irriterer det deg?

Det var de som vant. De synes det er viktigere å spy ut drit fremfor å ta ansvar. 

Sånn har det vært siden vi var bittesmå.

Alltid idiotiet som får mest oppmerksomhet. Kanskje fordi 68-erne trodde de var annerledes.(min kjærlighet er annerledes, den fungerer bare jeg puster). Det er FORFERDELIG slitsomt å omgås folk som føler seg spesielle på bakgrunn av ingenting.

Hvis vi er så dyktige på følelser, hvorfor har vi ikke kultivert noen kultur? Hvorfor ser vi det ikke bli gjenspeilet? 

Alt er bare en vits.

Anonymkode: ddd1c...7ec

Skrevet
5 minutes ago, abrasiveRefraction said:

Jeg har skrevet 14 000 innlegg her og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri en eneste gang har tatt feil. Ei heller har jeg svart på en tråd jeg ikke vet alt om.

Du har sjelden rett i noe av det du skriver. Og det er litt synd at du kaster bort egen og andres tid på, fordi de gangene du faktisk har rett i noe, så er det både flott og så briljant skrevet at man kan lure på hvorfor du gjemmer den kvaliteten vekk...?

Anonymkode: 80047...252

• Liker 10
Skrevet

For å svare på tema, så tror jeg det er blitt slik at de ukyndige som brøler mest gjør det fordi ingen vil høre på de in real life. Eller date dem. De er seksuellt frustrerte mao.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Feil! Du har skrevet 13 797 innlegg! :opplyser: 
:fnise:

Anonymkode: 6268d...16a

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke et ganske kjent faktum at de som snakker mest har minst å komme med?

Anonymkode: 49a96...1bf

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sjelden rett i noe av det du skriver. Og det er litt synd at du kaster bort egen og andres tid på, fordi de gangene du faktisk har rett i noe, så er det både flott og så briljant skrevet at man kan lure på hvorfor du gjemmer den kvaliteten vekk...?

Tror du blander å være enig i det jeg skriver og i å ha rett. De fleste leser hva noen andre skriver med sitt egent bias. Man vil egentlig ikke ha nye ideer og konsepter. Man vil lese at verden er slik man tror og mener. Når man leser at andre er enige i sine vrangforestillinger føler man seg glad og tilknyttet. Mens når noen utfodrer det man mener så må man kjempe mot kognitiv dissonans og det gjør vondt. Da er det lettere å gjøre som Jesus og vende det andre kinnet til og late som om det bare er tull.

Dessuten skriver jeg ofte her i fylla.

• Liker 1
Skrevet

Man må ta litt ansvar selv også når man spør på et nettforum. 

Anonymkode: 5230c...f11

Gjest NotNaomi
Skrevet

Litt rart å stille dette spørsmålet til de som "ikke har peiling", all den tid de mener de har akkurat det :-)

Ikke mye irriterer eller provoserer meg her. Jeg overser,og går ikke inn på tråder med hva jeg betrakter har tåpelige overskrifter. Så enkelt.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er du det?

Irriterer det deg?

Er du en av dem som alltid vet best? Kanskje du tror du har rett, men faktisk er en av dem som har feil? 

Her er ofte mange rare svar i tråder. Ofte er det lurt å la være å kommentere, kanskje det gjelder i denne tråden og? 

Anonymkode: 9f4cb...053

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Sånn som f.eks den gangen du mente kroppen ikke trengte karbohydrater og fortsatte å være påståelig selv når jeg forklarte deg hvorfor cellene trenger det og hvorfor man får mye lavere energi dersom man satser på glukonegonese? 

Ikke meningen å freake deg ut. Kan ikke noe for at min hukommelse er eksepsjonell. 

Anonymkode: 8c057...a88

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn som f.eks den gangen du mente kroppen ikke trengte karbohydrater og fortsatte å være påståelig selv når jeg forklarte deg hvorfor cellene trenger det og hvorfor man får mye lavere energi dersom man satser på glukonegonese? 

Ikke meningen å freake deg ut. Kan ikke noe for at min hukommelse er eksepsjonell. 

Jeg blir ikke sliten av å ikke spise karbohydrater. Tusenvis i ketose opplever det samme. Og du hadde ingen kilder eller bevis for dine grunnløse påstander.

Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Jeg blir ikke sliten av å ikke spise karbohydrater. Tusenvis i ketose opplever det samme. Og du hadde ingen kilder eller bevis for dine grunnløse påstander.

Siden min hukommelse er eksepsjonell husker jeg også naturligvis at jeg tok meg god tid den gang og sendte deg en rekke kilder, men siden du ikke er interessert i å få høre hvor feil du tar orket du heller ikke lese kildene mine, så da er det vel naturlig at jeg ikke gidder å bruke mer tid på å bevise hvor feil du tar når du ikke er interessert i å innrømme det eller tilegne deg kunnskap i det hele tatt. 

• Liker 2
Skrevet

Nå kommer det an på hva slags tema det er. Diskuteres det om noe som er faktabasert, da er det galt. Men diskuteres det om noe som gir rom for diskusjon så er det veldig subjektivt om noe er riktig eller feil. Men joda, ser nok av folk som til og meg ikke svarer på innlegget, men bare kommer med spydige kommentarer...

Skrevet

Til tema: Noen innser ikke at en del spørsmål er ikke invitt til å skrive hva en tipper eller antar, men at det faktisk fins ett og bare ett svar som er rett.
Jeg husker et dumt fjernsynsprogram for mange år siden, det var en spørrekonkurranse og deltakeren kunne få hjelp av publikum om han var i tvil om svaret. Flere ganger skjedde det at publikum stemte fram feil svar. Tragisk! Mange burde jo ha tenkt som så at dette er jeg ikke sikker på, så da er det best om jeg avstår fra å stemme. Men neida, "Jeg har da like stor rett til å si min mening", sa tosken. Feilen var den at det spørres ikke etter mening, det spørres etter et rett svar.

• Liker 1
Skrevet

Om jeg av en eller annen grunn svarer på ting jeg ikke egentlig har noe særlig kompetanse i, så er jeg ydmyk nok til å være ærlig om nettopp det. Det er mange tråder man fint kan delta i selv om man ikke er ekspert i emnet. Kanskje kan man komme med nye perspektiver og idéer nettopp fordi man ser ting utenfra. Men da burde man jo også være klar over at man kan bli rettet på, og ihvertfall jeg har ikke vondt av å lære nye ting av folk her inne som har mer kunnskap enn meg i diverse områder. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet

Nei. Svarer bare på ting jeg kan men mulig overskriften er redigert i ettertid. 🙂

Anonymkode: cc5d7...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...