AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Hei. Jeg jobber på et lager. Vi driver med lagerarbeid som plukk og andre ting. Jeg har gjort det i et helt år.Så i det siste så har jeg fått rygg problemer. Og idag så ble jeg bedt om å dra tidlig hjem pga det. De ba meg gå til fast legen og si ifra og han fikser resten. Dette her tror jeg for å få tilrettelagt arbeidsoppgavene. Men jeg skjønner ikke. Dette her har jeg aldri gjort før. Noen som vet hva dette innebærer? Anonymkode: 026ba...a5a
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Legen tilrettelegger arbeid? Merkeligste jeg har hørt. Leger behandler. Det er vel sykemelding de trenger.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Legen tilrettelegger arbeid? Merkeligste jeg har hørt. Leger behandler. Det er vel sykemelding de trenger. Ja men. Jeg vil ikke være bort ifra jobben. Jeg vil jobbe. Og for å tilrettelegge arbeid så trenger de en atest ifra legen vil jeg tro!? Anonymkode: 026ba...a5a
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men. Jeg vil ikke være bort ifra jobben. Jeg vil jobbe. Og for å tilrettelegge arbeid så trenger de en atest ifra legen vil jeg tro!? Anonymkode: 026ba...a5a Hvorfor spurte du ikke bare?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor spurte du ikke bare? Jeg gjorde det og de ba meg ta kontakt med legen først. Anonymkode: 026ba...a5a
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det og de ba meg ta kontakt med legen først. Anonymkode: 026ba...a5a Så hva er det du lurer på? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Så hva er det du lurer på? Hva kommer legen til å gjøre i en sånn situasjon? Kommer han til å skrive noe atest, ta noe tester eller noe? Kan de tilrettlegge arbeidsoppgavene? Hvordan?Kan jeg risikere å få sparken i en sånn situasjon? Anonymkode: 026ba...a5a
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva kommer legen til å gjøre i en sånn situasjon? Kommer han til å skrive noe atest, ta noe tester eller noe? Kan de tilrettlegge arbeidsoppgavene? Hvordan?Kan jeg risikere å få sparken i en sånn situasjon? Anonymkode: 026ba...a5a Leger gjør det du ber om. Hvis du vil ha en attest får du det. Leger tilrettelegger ikke arbeidsoppgaver, det gjør arbeidsgivere. Tenk om legen skulle fortalt meg hvordan jeg skulle undervise mine elever. Leger kan ikke kjøre bil, de kan så vidt skrive resepter. Ikke før du har vært sykemeldti et år.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kommer legen til å gjøre i en sånn situasjon? Kommer han til å skrive noe atest, ta noe tester eller noe? Kan de tilrettlegge arbeidsoppgavene? Hvordan?Kan jeg risikere å få sparken i en sånn situasjon? Anonymkode: 026ba...a5a Han kommer til å skrive ut sykemelding hvis du er for syk til å jobbe. Etter fire ukers så skal arbeidsgiver ha snakket med deg om muligheter for tilrettelegging. «Dessverre» er det slik at ryggen din er det sannsynligvis bare du som kan fikse. Du må begynne å trene, gå turer i variert terreng hver dag og trene core muskulatur (finnes masse på YouTube). Anonymkode: 9fb1e...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 Ok. Her var det mye nyttig. Jeg føler ikke at jeg er for syk til å jobbe. Men jeg har vondt i ryggen hver gang jeg bøyer meg. Men jeg vil være på jobb vil ikke ha sykemelding. Men om jeg forsetter å jobbe og trnger tilrettlegging etter lege besøket. Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 026ba...a5a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #11 Skrevet 17. oktober 2017 Ta deg en tur til kiropraktor. Det er ikke legen som bestemmer om du er syk, det er det du som gjør. Vondt i ryggen er ikke sykdom ( som oftest) så lenge du føler du kan jobbe, så er det du som bestemmer om du trenger tilrettelegging. Anonymkode: 3da6f...92d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #12 Skrevet 17. oktober 2017 Men hvordan kan de tilrettlegge? Anonymkode: 026ba...a5a
Gjest 123Sol Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan de tilrettlegge? Anonymkode: 026ba...a5a Ikke la deg løfte og bære så mye.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #14 Skrevet 17. oktober 2017 17 minutter siden, Mortem skrev: Ikke la deg løfte og bære så mye. Ok. Må jeg til legen for å kunne spørre om det? Anonymkode: 026ba...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå