AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Hamsteren vår døde i går og barna er kjempe trist. Blir det feil å kjøpe en ny, eller burde man vente i stede for å bære erstatte med en gang? Anonymkode: 66669...e4e
bobleplast_ Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Vent en uke og gi ungen mulighet til å kjenne på at hamsteren har dødd. 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Gi dem litt tid. De må få lov til å sørge uten at dere skal prøve å erstatte tapet med en ny. Anonymkode: 9095a...641 1
Gjest -Willow Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 Vi kan ikke skjerme barn for alt vondt her i verden. Ta dette som en mulighet til å lære dem å takle sorg så smått, for dagen vil komme hvor det er et menneske nær dem som går bort. Det sender feil signaler om du bare erstatter den så fort som mulig. Ingenting i veien med å introdusere en ny hamster etterhvert, men la det gå litt tid.
The Kitten Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 Du (dere) burde vise så pass respekt at dere venter. Hadde mine foreldre kjøpt ny hund rett etter at vår døde hadde jeg blitt rasende, og jeg elsker alle hunder. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg syns det er greit å vente ei uke. Da jeg var yngre hadde vi flere smådyr (kanin/hamster/marsvin) som døde, og vi kjøpte nytt dyr etter kort tid. Klarer fint å håndtere sorg selv om jeg fikk nytt dyr fort. Sorgen blir ikke borte, men du kommer over det fortere. Å kalle noen respektløse for å kjøpe nytt dyr med en gang er det dummeste jeg har hørt. Og du kan ikke sammenlikne en hund med en hamster, herregud Anonymkode: e044a...357 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hamsteren vår døde i går og barna er kjempe trist. Blir det feil å kjøpe en ny, eller burde man vente i stede for å bære erstatte med en gang? Anonymkode: 66669...e4e Vent. Både barn og voksne har godt av å kjenne på det vonde med at den døde er død. Om en liten måned kan dere kjøpe ny. Da blir ikke den nye en som overtar for den døde men den nye er den den er, uten å være en erstatning for å ta bort sorgen etter den døde. Anonymkode: 132e3...c45 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: . Og du kan ikke sammenlikne en hund med en hamster, herregud Anonymkode: e044a...357 Hvorfor ikke? Man kan bli like knyttet til begge. Ts vent til de har sorget ferdig, alså de. Ikke sett noe tidspunkt. Anonymkode: a755b...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er greit å vente ei uke. Da jeg var yngre hadde vi flere smådyr (kanin/hamster/marsvin) som døde, og vi kjøpte nytt dyr etter kort tid. Klarer fint å håndtere sorg selv om jeg fikk nytt dyr fort. Sorgen blir ikke borte, men du kommer over det fortere. Å kalle noen respektløse for å kjøpe nytt dyr med en gang er det dummeste jeg har hørt. Og du kan ikke sammenlikne en hund med en hamster, herregud Anonymkode: e044a...357 Mener du at en hamster er mindre verdt? Eller at man ikke blir like glad i en hamster? Anonymkode: 9095a...641
Meley Skrevet 21. oktober 2017 #10 Skrevet 21. oktober 2017 Vent ei stund. Så kontakter du oppdretter på hamster som har/venter kull. La ungene være med på å se kullet og la de velge ut sin nye hamster. Grunnen til at jeg nevner oppdretter er at du får en mye mer positiv opplevelse med hamsterungen enn med ein fra dyrebutikk. I tillegg er du mer sikra for sykdommer på hamsteren og at den vil leve et langt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå