Gå til innhold

Når de små ekstra kiloene plutselig blir MYE ekstra kilo på kroppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften tyder, har det dessverre "smyget seg" på noen kilo etter som årene har godt. Disse små kiloene (trodde jeg iallefall) fant jeg til min store forskrekkelse ut idag, at de har blitt hele 14 kg. Med 169 cm på strømpelesten er dette kilo som vises svært godt, spesielt på klærne mine. Jeg har nok unngått å veie meg det siste året da jeg egentlig har vist at vekten hadde økt mye. Men jeg ville nok bare ikke innse det. Nå føler jeg meg rett og slett så dvask at jeg blir kvalm av meg selv! Det skal også sies at jeg de seneste årene heller ikke har trent så mye, som jeg brukte før. Jeg både jogget, gikk på spinning og fjellet mye mye oftere før. Så mye har forandret seg. 

Er det noen av dere som har klart å slanket dere med kun kosthold og turgåing? Kjenner at dette må jeg virkelig ta et realt tak i, men at jeg ikke klarer å entre stortåen innenfor dørkarmen av et treningssenter helt enda! Skjemmes og vemmes av meg selv i treningsklær (som egentlig ikke passer meg nå, STRAMT :/) 

Anonymkode: 9726e...eb6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, absolutt. Mesteparten av vektnedgang er kosthold uansett. Turgåing gjør det enda lettere.

Anonymkode: ccd78...ee0

• Liker 3
Skrevet

TS, hva tror du folk før i tiden gjorde for å holde seg i form, før det fantes treningssentre?

• Liker 1
Skrevet

Det sies jo at «kosthold er kilo, trening er gram». M.a.o. er det viktigste grepet å endre kostholdet. Jeg har selv gått ned 15 kg på den måten. En slektning gikk ned 30 og er blitt helt «gå-tur-narkoman» :fnise:

Anonymkode: 85ccb...97c

Skrevet

Ja, jeg gikk ned 25 kilo på et år med kaloritelling og rusleturer, ispedd halvhjertede styrkeøvelser på stuegulvet. Jeg gikk ned 20 kilo med kaloritelling, lavfett og treningssenter åtte år før det. Det var ikke bare fantastisk å kunne spise det jeg hadde lyst på og bare bevege meg så mye jeg hadde lyst til, jeg tror definitivt det har gjort det lettere å holde kiloene borte i ettertid, også.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble nesten glad av å lese innlegget ditt. Jeg var AKKURAT der du var på starten av 2017. 169 på strømpelesten er jeg også, og hadde unngått å veie meg litttt for lenge. Plutselig fikk jeg et sjokk nesten. Jeg hadde lenge vist at jeg var litt "lubben" og ikke fornøyd, men fikk plutselig et sjokk da jeg veide meg og faktisk innså hvor mye jeg hadde gått opp, og det var fader i meg 15kg også totalt over en lang periode. Til nå har jeg gått ned 11kg. Det har tatt tid, men har blitt en rutine:)

Ja du kan 100% gå ned med kosthold og tur. Jeg telte kalorier (gjør fortsatt, har planer om å gå ned 5 til, men tar det sakte, så lenge det går rett vei er jeg fornøyd), regelmessig kondisjon har gjort at det er litt lettere. Jeg driver også med litt styrke, men ikke mye, og gjorde ikke det de første månedene. Du kan begynne med det etterhvert når du føler jeg komfortabel med det, det gjør det lettere å gå ned vekt, da musklene øker forbrennningen din:) Men på starten er det kjempebra å fokusere bare på kosthold (med regelmessig turgåing). 

Sjekk din BMR på google, så du kan se hvor mye du bør ligge på (kalorier). 

Last ned myfitnesspal eller lifesum med en gang! Hvis du ikke har en kjøkkenvekt, så kjøper du det på clas ohlosn ikveld eller i morgen! Så begynner du å plotte inn alt du spiser, man får fort dreisen etter noen dager når man har lagt inn de tingene man ofte spiser osv. 

Ha regelmessig veing hver fredag (før helgen er bra tips, da man kan være oppblåst på mandag fra helgemat, rare rutiner, alkohol. Hvis du starter i dag kan du gå ned 3 kg allerede før 2018 :) Og det uten å gjøre noe crazy, bare passe på at du ikke spiser for mye. 

Husk at sommeren 2018 skulle du ønske at du begynte i dag... ;) 

YOU can do it. 

Anonymkode: 20b64...a3f

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble nesten glad av å lese innlegget ditt. Jeg var AKKURAT der du var på starten av 2017. 169 på strømpelesten er jeg også, og hadde unngått å veie meg litttt for lenge. Plutselig fikk jeg et sjokk nesten. Jeg hadde lenge vist at jeg var litt "lubben" og ikke fornøyd, men fikk plutselig et sjokk da jeg veide meg og faktisk innså hvor mye jeg hadde gått opp, og det var fader i meg 15kg også totalt over en lang periode. Til nå har jeg gått ned 11kg. Det har tatt tid, men har blitt en rutine:)

Ja du kan 100% gå ned med kosthold og tur. Jeg telte kalorier (gjør fortsatt, har planer om å gå ned 5 til, men tar det sakte, så lenge det går rett vei er jeg fornøyd), regelmessig kondisjon har gjort at det er litt lettere. Jeg driver også med litt styrke, men ikke mye, og gjorde ikke det de første månedene. Du kan begynne med det etterhvert når du føler jeg komfortabel med det, det gjør det lettere å gå ned vekt, da musklene øker forbrennningen din:) Men på starten er det kjempebra å fokusere bare på kosthold (med regelmessig turgåing). 

Sjekk din BMR på google, så du kan se hvor mye du bør ligge på (kalorier). 

Last ned myfitnesspal eller lifesum med en gang! Hvis du ikke har en kjøkkenvekt, så kjøper du det på clas ohlosn ikveld eller i morgen! Så begynner du å plotte inn alt du spiser, man får fort dreisen etter noen dager når man har lagt inn de tingene man ofte spiser osv. 

Ha regelmessig veing hver fredag (før helgen er bra tips, da man kan være oppblåst på mandag fra helgemat, rare rutiner, alkohol. Hvis du starter i dag kan du gå ned 3 kg allerede før 2018 :) Og det uten å gjøre noe crazy, bare passe på at du ikke spiser for mye. 

Husk at sommeren 2018 skulle du ønske at du begynte i dag... ;) 

YOU can do it. 

Anonymkode: 20b64...a3f

Å kjære deg! For en boost jeg fikk nå :D Tusen takk for tilbakemeldingen. Dette var veldig veldig fint å høre akkurat idag på denne litt kjipe dagen. Også veldig godt å høre at det er flere som har gått på en sånn "smell" med vekta som plutselig bare kapoof endrer seg! Så utrolig flink du har vært da, jeg skal dra rett på clas Olson imorgen å kjøpe meg en slik kjøkkenvekt også er det bare å starte da! 

Jeg synes den var skikkelig fin den setningen her "husk at sommeren 2018 skulle du ønske at du begynte idag". DEN skal jeg tenke på når jeg blir umotivert! For det er jo faktisk helt sant - de små stegene jeg gjør idag å helt til sommeren kommer absolutt til å gi meg resultater.

Skrevet
1 time siden, Pringle skrev:

Ja, jeg gikk ned 25 kilo på et år med kaloritelling og rusleturer, ispedd halvhjertede styrkeøvelser på stuegulvet. Jeg gikk ned 20 kilo med kaloritelling, lavfett og treningssenter åtte år før det. Det var ikke bare fantastisk å kunne spise det jeg hadde lyst på og bare bevege meg så mye jeg hadde lyst til, jeg tror definitivt det har gjort det lettere å holde kiloene borte i ettertid, også.

Så motiverende å høre!! :D 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det sies jo at «kosthold er kilo, trening er gram». M.a.o. er det viktigste grepet å endre kostholdet. Jeg har selv gått ned 15 kg på den måten. En slektning gikk ned 30 og er blitt helt «gå-tur-narkoman» :fnise:

Anonymkode: 85ccb...97c

Oj det var jo mye både du å slektningen din har klart å gått ned! Begynner virkelig å tro på at jeg også kan klare dette med kaloritelling og tur :)

Skrevet

Kosthold er veien å gå. Jeg prøvde å gå ned i vekt bare ved å trene fordi jeg orket ikke ta tak i kostholdet. Etter et halvt år med trening 3-4 ganger i uken gikk jeg ned 1 kg. Da jeg begynte å telle kalorier og være mer bevisst på hva jeg puttet i meg så begynte kiloene å renne av.

Så du trenger ikke svette og slite deg ut om du foretrekker turgåing og lettere trening. Men etterhvert som du veier mindre så kommer nok lysten på å trene hardere. Men, ja, absolutt. Begynn med kostholdet. 

Anonymkode: 879fd...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...