AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Hei! Jeg trenger noen anbefalinger. Jeg er svært glad i krim, elsker å lese spennende og nervepirrende bøker. Jeg er forøvrig på jakt etter noe som er hakket grovere enn vanlig krim alà Jo Nesbø og Camilla Läckberg. Gjerne psykologiske thrillere. Jeg er ikke lettskremt. Overnaturlige historier er jeg også åpen for. Anonymkode: 2aa9f...3f6
Anna Maria Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trenger noen anbefalinger. Jeg er svært glad i krim, elsker å lese spennende og nervepirrende bøker. Jeg er forøvrig på jakt etter noe som er hakket grovere enn vanlig krim alà Jo Nesbø og Camilla Läckberg. Gjerne psykologiske thrillere. Jeg er ikke lettskremt. Overnaturlige historier er jeg også åpen for. Anonymkode: 2aa9f...3f6 Da kan jeg for eksempel anbefale deg Mo Hayder. Hun skriver desidert kvassere enn de to du nevner. 1
Anna Maria Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, Anna Maria skrev: Da kan jeg for eksempel anbefale deg Mo Hayder. Hun skriver desidert kvassere enn de to du nevner. Men det er ikke psykologiske thrillere i og for seg, men mye kvassere enn vanlig krim. Ellers; Clare Macintosh tror jeg hun heter har skrevet noe mer thrilleraktig som mange skryter av, men har ikke lest dem selv da jeg personlig ikke leser thrillere. Jeg lar deg gå, tror jeg en av bøkene hennes heter.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Samuel Bjørk Kråkejenta, hungerilden og pythias anvisninger (trilogi) Kommer tilbake med flere. Må gruble litt. Anonymkode: 3a5db...894
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 5 timer siden, Anna Maria skrev: Da kan jeg for eksempel anbefale deg Mo Hayder. Hun skriver desidert kvassere enn de to du nevner. Skal sjekkes ut, tusen takk! 5 timer siden, Anna Maria skrev: Men det er ikke psykologiske thrillere i og for seg, men mye kvassere enn vanlig krim. Ellers; Clare Macintosh tror jeg hun heter har skrevet noe mer thrilleraktig som mange skryter av, men har ikke lest dem selv da jeg personlig ikke leser thrillere. Jeg lar deg gå, tror jeg en av bøkene hennes heter. Takk for tips! 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Samuel Bjørk Kråkejenta, hungerilden og pythias anvisninger (trilogi) Kommer tilbake med flere. Må gruble litt. Anonymkode: 3a5db...894 Samuel Bjørk sine bøker har jeg lest, likte svært godt Det henger en engel alene i skogen, men Uglen var ikke like bra syns jeg. Mørk, ja, men ikke mørk "nok"... Takk for tips! Anonymkode: 2aa9f...3f6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 Kepler sine er ganske skumle. Anonymkode: 0cea1...711 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 "Jeg lar deg gå" er veldig bra, men definitivt ikke skummel eller fryktelig spennende... Anonymkode: 83cc8...0c0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samuel Bjørk sine bøker har jeg lest, likte svært godt Det henger en engel alene i skogen, men Uglen var ikke like bra syns jeg. Mørk, ja, men ikke mørk "nok"... Takk for tips! Anonymkode: 2aa9f...3f6 Helt enig! Engel-boken var perfekt mørk for meg. Flere bøker: Ikke krim, men kanskje verdt et forsøk: B. A. Paris - Bak lukkede dører Bakkebøe & Friis - Gutten i kofferten Johan Theorin kanskje? Litt sånn skrekk-aktig? Yrsa Sigurdardottir kanskje? Jussi Adler-Olsen: Journal 64, Flaskepost fra P Karin Fossum (ikke helt det du ser etter, men ekkel iallefall): Carmen Zita og døden Lars Kepler - Playground (kanskje?) Tess Geritsen - Iskald Thomas Enger (serie) Øystein Wiik - Skriver veldig makabert, men jeg syns de er litt tacky - du kan jo google evt Willim Landay - Til Jacobs forsvar (heller ikke heeelt on point på det du ser etter, men sjekk den ut) Val McDermid - Sirenenes sang (og kanskje forfatteren selv generelt, ble anbefalt han selv da jeg spurte om lignende tips, men ikke fått lest mer av han enda) Hjorth & Rosenfeldt-serien: Ikke alle som er like makabre, men de to siste er jævlige. Bør uansett leses som serie. Anonymkode: 3a5db...894
Anna Maria Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Jeg lar deg gå" er veldig bra, men definitivt ikke skummel eller fryktelig spennende... Anonymkode: 83cc8...0c0 "Jeg lar deg gå" er veldig bra, men definitivt ikke skummel eller fryktelig spennende... Anonymkode: 83cc8...0c0 Ok. Greit å vite. Har som sagt ikke lest den selv , så har bare anmeldelser og slikt å "synse" utifra. Men om hun vil ha noe veldig spennende burde hun kanskje ikke gå for akkurat den da. Kanskje Stalker av Kepler heller kunne vært noe.
Anna Maria Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 Yrsa Sigurdardottir Jeg vet hvem du er eller kanskje De uøskede hvis du vil ha noe som beveger seg litt over i det overnaturlige. Den første likte jeg kjempegodt i hvertfall. Og jeg har lest tonnevis med krim. Sigurdardottir er stort sett ganske bra. 1
Anna Maria Skrevet 17. oktober 2017 #11 Skrevet 17. oktober 2017 Kan ikke dy meg for å nevne et par av mine favoritter helt til slutt, så skal jeg gi meg og liste meg ut stilt av tråden, men om du vil lese god krim ville jeg gitt Tana French, Fred Vargas og John Hart et bekjentskap. Det er ikke hardkokt krim, ikke thrillere heller, men mer krim som er skrevet av veldig gode forfattere, som virkelig kan skrive og tilfører bøkene det lille ekstra etter min mening. Bare et tips. Skogen av Tana French.. Varulven og den tredje jomfru av Vargas og Syndenes forlatelse av Hart.. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. oktober 2017 #12 Skrevet 17. oktober 2017 S.J. Bolton har ganske skremmende bøker.
Djungelvrål Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 Lukk øynene, det er noe der ute av Josh Malerman. Fantastisk skrekkbok for voksne. Leste den 2 ganger med bare noen måneders mellomrom. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #14 Skrevet 17. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trenger noen anbefalinger. Jeg er svært glad i krim, elsker å lese spennende og nervepirrende bøker. Jeg er forøvrig på jakt etter noe som er hakket grovere enn vanlig krim alà Jo Nesbø og Camilla Läckberg. Gjerne psykologiske thrillere. Jeg er ikke lettskremt. Overnaturlige historier er jeg også åpen for. Anonymkode: 2aa9f...3f6 Dean R. Koontz. Anonymkode: 895b6...4d8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #15 Skrevet 18. oktober 2017 Tusen takk for svært gode tips alle sammen, nå har jeg mye å sjekke ut. Kepler sine bøker har jeg lest, og de liker jeg veldig godt. Jussi-Adler Olsen har jeg prøvd å lese noen bøker av, men det er et eller annet som ikke fenger - klarer ikke like bøkene rett og slett. Tror det var Alfabethuset(?) og en til jeg har prøvd å lese, og etter et par titalls sider gadd jeg ikke mer. Kjedelige bøker rett og slett, men kan hende jeg har valgt feil bøker av han? Anonymkode: 2aa9f...3f6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #16 Skrevet 18. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svært gode tips alle sammen, nå har jeg mye å sjekke ut. Kepler sine bøker har jeg lest, og de liker jeg veldig godt. Jussi-Adler Olsen har jeg prøvd å lese noen bøker av, men det er et eller annet som ikke fenger - klarer ikke like bøkene rett og slett. Tror det var Alfabethuset(?) og en til jeg har prøvd å lese, og etter et par titalls sider gadd jeg ikke mer. Kjedelige bøker rett og slett, men kan hende jeg har valgt feil bøker av han? Anonymkode: 2aa9f...3f6 Alfabethuset er jo noe helt annet. Det er jo en krigshistorie. De andre er krim. Journal 64 og Flaskepost fra P er litt mer makabre, men kvinnen i buret er ganske syk også. Anonymkode: 3a5db...894
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #17 Skrevet 19. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svært gode tips alle sammen, nå har jeg mye å sjekke ut. Kepler sine bøker har jeg lest, og de liker jeg veldig godt. Jussi-Adler Olsen har jeg prøvd å lese noen bøker av, men det er et eller annet som ikke fenger - klarer ikke like bøkene rett og slett. Tror det var Alfabethuset(?) og en til jeg har prøvd å lese, og etter et par titalls sider gadd jeg ikke mer. Kjedelige bøker rett og slett, men kan hende jeg har valgt feil bøker av han? Anonymkode: 2aa9f...3f6 H.K Fauskanger. Skarlagenssalen er også en ganske interessant bok som heller mot det overnaturlige. Litt gammelmodig, men jeg likte den godt. Anonymkode: 895b6...4d8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #18 Skrevet 19. oktober 2017 Ahnhems serie med Fabian Risk. Hjorth/Rosenfeldt. Pierre Lemaitre. Anonymkode: 0c195...61b
skruf Skrevet 19. oktober 2017 #19 Skrevet 19. oktober 2017 American psyco av Bret Easton Ellis er innmari ubehagelig.. måtte ta flere pauser da jeg leste den. Har sett filmen, men den er Barne-TV sammenlignet med boken
Sk57 Skrevet 19. oktober 2017 #20 Skrevet 19. oktober 2017 Val Mcdermid er en kvinne..og skriver grøssende godt. Retterstedet -2000 Sirenenes sang-2000 Mord etter boken-2001 Siste fristelse -2002 Arr på sjelen -2003 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå