AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Del Skrevet 17. oktober 2017 Har du lett for å la deg overtale til ting som går over dine grenser ? Og er det lettere å si nei til noe skriftlig? Mennesker som invaderer deg og hele tiden prøver å elge seg innpå deg tiltross for ditt soleklare nei.Hvordan håndterer du de? Du sier nei og de sier "jamen kan jeg ikke bare osv?" Selgere, naboer,menn,venner og bekjente og ukjente Felles for dem er at de ikke tar nei for et nei men prøver taktikk for på umerkelig vis få deg til å si ja eller møtes på halvveien. Og ender alltid med at en blir sur i ettertid,og etrgelig på at de fikk deg til å gjøre det og det. Og vanskelig å si nei så nn ansikt til ansikt når de er så imøtekommende og lirker inn slik god en strategi for å få innfridd det de ønsker. Manipulerer deg til å stadig si ja til mere og mere og du synes det er fryktelig vanskelig å markere ditt nei muntlig .Dermed tar de bit for bit fordi de sier" jamen du sa jo, og vær nå litt grei og kommuniser da. Hvordan takler dere dem? Hvordan sier dere nei når de spør jamen vi må jo treffes å snakke om det? Kommunisere på sivilisert vis. Anonymkode: 8d992...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #2 Del Skrevet 17. oktober 2017 Jeg forklarer saken min inntil de gir opp og respekterer meg Anonymkode: ed317...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Del Skrevet 18. oktober 2017 På 17.10.2017 den 15.53, AnonymBruker skrev: Har du lett for å la deg overtale til ting som går over dine grenser ? Og er det lettere å si nei til noe skriftlig? Mennesker som invaderer deg og hele tiden prøver å elge seg innpå deg tiltross for ditt soleklare nei.Hvordan håndterer du de? Du sier nei og de sier "jamen kan jeg ikke bare osv?" Selgere, naboer,menn,venner og bekjente og ukjente Felles for dem er at de ikke tar nei for et nei men prøver taktikk for på umerkelig vis få deg til å si ja eller møtes på halvveien. Og ender alltid med at en blir sur i ettertid,og etrgelig på at de fikk deg til å gjøre det og det. Og vanskelig å si nei så nn ansikt til ansikt når de er så imøtekommende og lirker inn slik god en strategi for å få innfridd det de ønsker. Manipulerer deg til å stadig si ja til mere og mere og du synes det er fryktelig vanskelig å markere ditt nei muntlig .Dermed tar de bit for bit fordi de sier" jamen du sa jo, og vær nå litt grei og kommuniser da. Hvordan takler dere dem? Hvordan sier dere nei når de spør jamen vi må jo treffes å snakke om det? Kommunisere på sivilisert vis. Anonymkode: 8d992...de1 Du bør ta et kurs i teknikker for hvordan du kommuniserer omkring ja og nei, bla. i ledelse: http://ledelse.tekna.no/ledelse-kommunikasjon-og-forhandlinger-fra-nei-til-ja/ Anonymkode: a1295...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Del Skrevet 18. oktober 2017 Som en start kan du prøve å få en slutt på overbevisningen ved å utsette avgjørelsen. Si at du må tenke på det, eller «jeg må sjekke kalenderen min først» for eksempel. Så går du og skriver en melding senere der du sier nei definitivt - hvis det er slik at du klarer å si nei skriftlig men ikke muntlig. Ellers må du bare øve deg. En god strategi er å ikke gå inn i en argumentasjon. Bare gjenta deg selv og bruk en standardfrase, for eksempel «det passer dessverre ikke» uten å utdype hvorfor. Anonymkode: 093ad...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Del Skrevet 21. oktober 2017 Jeg pleier å si at jeg mailer/melder de senere😂 Jeg synes også det er enklere å ta samme ting skriftlig. Ellers ender jeg alltid opp med å bli utnyttet (slik jeg ser det). Anonymkode: ce85d...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå