Gå til innhold

Chiliplanter innendørs, hva med bestøvning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en haug med hvite blomster på Chiliplantene mine men de faller fort av og det blir ikke chilier.

Er det fordi det ikke blir bestøvning inne? Det er jo ikke insekter og vind her... må man gjøre noe for å bestøve dem eller går det av seg selv?

Hva kan ellers være grunnen til at blomster faller av? Er det feil årstid? Det er jo varmt og lyst i stua?

Anonymkode: c5780...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestøver dem selv med q-tips. Det funker fint, fikk massevis av chili i sommer. Tomatplantene rister jeg litt på om morningen da sender de ut masse pollen. Krever at de står ganske tett. 

Anonymkode: 85d11...2ad

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestøver dem selv med q-tips. Det funker fint, fikk massevis av chili i sommer. Tomatplantene rister jeg litt på om morningen da sender de ut masse pollen. Krever at de står ganske tett. 

Anonymkode: 85d11...2ad

Det høres ut som mye arbeid å fly rundt med qtips pr blomst! Hvor ofte gjør du dette da?

Skrevet
På 17.10.2017 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som mye arbeid å fly rundt med qtips pr blomst! Hvor ofte gjør du dette da?

Annen AB her: Jeg brukte en liten billig sminkepensel i stedet for Q-tips (de lå bare ubrukte i skapet likevel). Gikk over kanskje en gang eller to i uka, ett sveip pr. blomst tilsvarte omtrent et sekund pr. blomst. :) 

Anonymkode: 38a66...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...