AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har arvet endel gamle postkort, som har vært oppbevart i en kjeller. Dessverre stinker disse verre enn det mest og jeg lurte derfor på om det er noen måte å få bort denne lukten på. Jeg vet at gammelt papir lukter, men dette er en litt kvalm og muggen lukt. Anonymkode: 1942c...e67
ajarRun Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Ozongenerator! Eventuelt ta dem med til Moss, der lukter alt dritt så ingen vil merke det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Putt dem i en tøypose med (ukokt) ris. Riskornene trekker til seg fuktigheten. Siden kan du legge dem i en pose med teblader, kaffepulver, tørkede urter eller noe annet du synes lukter godt. Anonymkode: 4baa3...d78
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 10 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Ozongenerator! Eventuelt ta dem med til Moss, der lukter alt dritt så ingen vil merke det. Det blir jo litt innviklet å flytte til Moss for å beholde kortene Anonymkode: 1942c...e67
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putt dem i en tøypose med (ukokt) ris. Riskornene trekker til seg fuktigheten. Siden kan du legge dem i en pose med teblader, kaffepulver, tørkede urter eller noe annet du synes lukter godt. Anonymkode: 4baa3...d78 Kjempesmart. Det skal jeg forsøke. De er ikke fuktige. De stinker som en gammel brukthandel Anonymkode: 1942c...e67
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempesmart. Det skal jeg forsøke. De er ikke fuktige. De stinker som en gammel brukthandel Anonymkode: 1942c...e67 Da ville jeg prøvd en blanding av riskorn og urter/teblader/parfymert såpestykke. Men det er viktig at du ikke bruker en tett plastpose, det må komme luft til. Anonymkode: 4baa3...d78 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg prøvd en blanding av riskorn og urter/teblader/parfymert såpestykke. Men det er viktig at du ikke bruker en tett plastpose, det må komme luft til. Anonymkode: 4baa3...d78 Jeg forsøker med et av tipsene dine. Tusen takk. Problemet er bare at jeg vil ha bort lukten uten å tilsette ny lukt. Dette er samlerobjekt som skal selges om ikke altfor lenge ☺ Anonymkode: 1942c...e67
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsøker med et av tipsene dine. Tusen takk. Problemet er bare at jeg vil ha bort lukten uten å tilsette ny lukt. Dette er samlerobjekt som skal selges om ikke altfor lenge ☺ Anonymkode: 1942c...e67 Da ville jeg prøvd med en eller to poser kamillete. Hvis du orker kjellerlukten kan du også droppe tøyposen og heller legge kortene utover et bord eller brett, da vil det jo bli bedre utlufting. Men vær forberedt på at det vil ta tid før lukten er borte. Anonymkode: 4baa3...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå